Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

ARGUMENT

Jocul si jucaria sunt prietenii nelipsiti ai copilariei,de aceea mi-am propus sa evidentiez in aceasta lucrare faptul ca jocul este activita-tea fundamentala a copilului.Copilaria ne este data spre a ne juca,jocul fiind o activitate cauzata de anumite trebuinte fiziologice dar nu se re-zuma la acestea,la om adaugandu-se,insa,si cele de sorginte socio-cul-turala.In joc copilul repeta ceea ce in viata la impresionat puternic,in-cearca sa-si satisfaca anumite dorinte,copilul prin joc punand stapanire pe o situatie.Placerea pe care copilul o simte in joc este una morala le- gata de faptul ca in fiecare joc exista un plan si niste reguli mai mult sau mai putin severe,mai mult sau mai putin exacte.Prin joc se asimi- leaza si se transmit anumite informatii,jocul faciliteaza procesul socia-lizarii copilului,indeplineste si functia de element odihnitor,de diver-tisment,copilul traind bucuria reusitei in activitatile sale,contribuie la formarea unor trasaturi de personalitate,permitand copilului sa-si afir- me eul,acestea fiind doar cateva dintre functiile de baza pe care jocul le are in viata copilului.

In joc are loc dezvoltarea tuturor laturilor personalitatii,a capaci- tatilor intelectuale,a calitatilor morale,a creativitatii.Prin joc toate a- ceste insusiri se modeleaza in unitatea si interactiunea lor.

In joc mijloacele de exprimare sunt variate:actiunile copiilor,cre-area imaginii prin intermediul miscarilor,al gesturilor,al mimicii si al cuvintelor,folosirea diferitelor obiecte,realizarea unor constructii.Prin-tre aceste mijloace jucaria ocupa un loc important,ea fiind necesara pentru a face actiunile copiilor reale.

Jocul este o activitate necesara pentru dezvoltarea multilaterala a copilului de unde reiese ca aceeia dintre copiii care se joaca putin se si dezvolta mai greu.Prin joc,copilul isi realizeaza activ ideile si senti- mentele pe care si le exprima in joc,insusindu-si astfel impresii din viata,reflectand asupra lor,patrunzandu-le mai adanc insusirile.

Dirijarea jocului trebuie sa fie metodica,sistematica,dar in acelasi timp plina de delicatete si tact.

Jocul este cea mai buna forma de deconectare psihica,de odihna activa,prin intermediul lui utilizandu-se la maximum timpul liber.Jo-curile au o mare importanta in educarea vointei si a stapanirii de sine si ajuta la dezvoltarea acuitatii vizuale,a auzului,inteligentei,spiritului de observatie.

Prin marea lor varietate,jocurile reprezinta un mijloc eficient de dezvoltare a fizicului si psihicului.

CAP.I. JOCUL-FORMA DE ACTIVITATE UMANA

I.1.CONCEPTUL DE JOC;CLASIFICAREA JOCURILOR

Activitatea didactica si,in mod special jocul,se numara printre mijloacele cu o mare eficienta instructiva si educativa,jocul fiind soco-tit a fi activitatea fundamentala a copiilor prescolari si scolari mici in mod special insa nu numai,avand o contributie extrem de valoroasa la dezvoltarea lor pe plan intelectual,etic,estetic si fizic.

Jocul este activitatea fundamentala a copilului,care are la baza placerea copilului de a se juca, de a-si consuma energia,de a se relaxa, de a-si satisface dorintele si trebuintele si de a se relationa cu altii.Jo-cul asigura libertatea de miscare si de actiune a copilului,actiunea de joc fiind satisfactia principala.

Jocul este o activitate specific umana,dominanta in copilarie,prin care omul isi satisface,dupa posibilitati,propriile dorinte,actionand constient si liber in lumea imaginara pe care si-o creaza singur.

Initial,jocurile au fost apreciate exclusiv din punctul de vedere simplist al maximizarii unui castig. Ulterior,conceptul de joc a fost extins,admitandu-se ca prin rezultatul unui joc sa nu se mai inteleaga neaparat un castig,ci o multime diversa de evenimente,pentru care fie-care jucator manifesta preferinte,actionand in vederea atingerii unui scop,in conditii de competitie,adica de interdependenta cu alte ele-mente rationale.

Jocul desemneza o activitate”fizica sau mintala,spontana si ur- marita prin ea insasi,fara utilitate imediata,generatoare de distractie,de placere si de reconfortare”.Ea depaseste limitele unei activitati pur bi- ologice sau fizice,esenta sa fiind intelectuala.Jocul este descarcarea e- nergiei de prisos,destindere dupa incordare,pregatire pentru cerintele vietii,compensare pentru ceea ce nu s-a realizat.

Ca forma de activitate,jocul are o structura si o functie sociala.El infrumuseteaza si completeaza viata,fiind indispensabil atat individu-lui ca functie biologica,cat si societatii,datorita valorii sale ca mijloc de exprimare,ca functie culturala.

Jocul se desfasoara inauntrul unor limite de timp si de spatiu.El incepe si la un moment dat se incheie.Delimitarea lui temporala se lea-

ga si de calitatea de a se fixa imediat ca forma de cultura.Ramanand in memorie ca o creatie spirituala,jocul este transmis si poate fi repetat oricand.Responsabilitatea constituie una dintre insusirile esentiale ale jocului.

Limitarea jocului in spatiu este mai izbitoare decat cea tempora-la.In spatiul de joc domneste o ordine proprie,jocul creand si impu-nand ordine.Orice abatere de la reguli ii denatureaza caracterul si ii su-prima valoarea.Factorul estetic este identic cu silinta de a crea o forma ordonata proprie jocului sub toate aspectele lui.Efectele frumusetii sunt exprimate prin incordare,echilibru,oscilatie,alternanta,contrast,va-riatie,legare si detasare,rezolvare.Ritmul si armonia captiveaza, farme-ca.

Bibliografie:

1. Gheorghian,Elena;Taiban,Maria-„Metodica jocurilor si a programu-lui distractiv”,E.D.P.,Bucuresti,1977.

2. Chirita,Georgeta-„Educatie prin jocuri de miscare”,Editura Sport-Turism,Bucuresti,1983.

3. Flerina,Evghenia Aleksandrovna-„Jocul si jucaria”,E.D.P.,Bucu-resti,1976.

4. Zapletal,Milos-„Mica enciclopedie a jocurilor”,Editura Sport-Tu-rism,Bucuresti,1980.

4. Bonchis,Elena-„Copilul si copilaria”,Editura Imprimeriei de Vest, Oradea,1998.

5. Chateau,Jean-„Copilul si jocul”,E.D.P.,Bucuresti,1967.

6. Elkonin,D.B.-„Psihologia jocului”,E.D.P.,Bucuresti,1980.

7. Matei,Constantin Niculae-„Educarea capacitatilor creatoare in pro- cesul de invatamant”,E.D.P.,Bucuresti,1982.

8. Stoica,Ana-„Creativitatea elevilor”,E.D.P.,Bucuresti,1983.

9. Teodorescu,Stela-„In lumea copilului,prieteni,colegi,cunoscuti”, E.D.P.,Bucuresti,1976.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Jocul.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
38 pagini
Imagini extrase:
38 imagini
Nr cuvinte:
11 734 cuvinte
Nr caractere:
68 578 caractere
Marime:
59.91KB (arhivat)
Publicat de:
Constantina Chirila
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Proiect
Materie:
Educatie Fizică și Sport
Predat:
la liceu
Sus!