1.Definirea problemei
Sistemul bancar actual din Romania este intr-o continua dezvoltare si transformare. Datorita complexitatii mereu crescande se inpune tot mai mult introducerea tehnicilor moderne moderne de calcul in acest sistem. In acest context introducera tehnicilor mai sus mentionate trebuie facuta avand in vedere o abordare sistemica integratoare si nu o abordare unilaterala a problemei. Aceasta necesitate este data de caracterul dinamic al dezvoltarii si functionarii sistemului, datorat impactului pe care acesta il are cu mediul din care face parte si anume mecanismul concurential al pietei.
Aceste considerente reprezinta punctul de plecare al acestui proiect care este o solutie imbunatatita a vechii abordari informatice la o banca de comert exterior.
Proiectul va prezenta situatia existenta la banca, solutia propusa si diferentele observate, rezultand o evidentiere a avantajelor noii solutii, evidentiere realizata prin analiza cost beneficiu.
Pentru aceasta, utilizand metodele de abordare specifice analizei de sistem se va realiza o urmarire logica a etapelor proiectarii sistemice. Se va prezenta structura generala pe departamente a bancii evidentiindu-se pozitia si importanta sistemului acordarii creditelor, veriga principala a oricarui sistem bancar.
Proiectul cuprinde si o prezentare a principalelor categorii de credite acordate de banca.
In cadrul sistemului de creditare vom analiza doar subsistemul creditelor in valuta si lei pentru investitii, productie si alte activitati economice, celelalte categorii de credite fiind aspecte particulare ale problemei considerate, ele putand fi abordate usor cu modificari minime.
De asemenea, se va analiza fluxul activitatilor specifice acestui subsistem in scopul evidentierii legaturilor informational-decizionale intre nivelele ierarhice cu prezentarea documentelor aferente (suportul material al legaturilor).
Proiectul contine o prezentare a sistemului actual de creditare, de garantare, de urmarire a rambursarii creditelor, calculand si riscurile aferente nerambursarii.
In acest sens se va dezvolta un nou pachet de programe destinat :
1)clasificarii multicriteriale a cererilor de credite si acordarii acestora in functie de resurse
2)calculul dobanzilor si a sumelor de rambursat
3)prezentarea situatiilor creditelor atat pentru un anumit client cat si per total banca.
In final, pentru demonstrarea eficacitatii noului sistem se va face o analiza comparativa cost-beneficiu.
In concluzie, acest sistem poate fi o alternativa mai buna pentru sistemul acordarii creditelor la banca studiata.
2.Prezentarea fluxului de activitati informational-decizionale de acordare si gestionare a creditelor
Pentru a se putea realiza o analiza si o reproiectare eficienta a modului de acordare a creditelor in cadrul bancii, trebuie sa se tina seama de pozitia si importanta acestuia, si de legaturile informational-decizionale cu celelalte departamente.
2.1. Structura generala a sistemului
Schema generala a structurii departamentale a bancii se poate urmari in figura 1) si 2).
PRESEDINTE
PRIM VICEPRESEDINTE
VICEPRESEDINTE
VICEPRESEDINTE
DIRECTIA
RESURSE UMANE
VICEPRESEDINTE
DIRECTIA
JURIDICA
DEPARTAMENTUL
DE CONTROL
SECRETAR
GENERAL
SECRETARUL GENERAL AL BANCII
Fig. 1: Structura departamentala a bancii
Presedintele are urmatoarele atributii:
-este si presedintele Consiliului de Administratie al bancii;
-conduce si coordoneaza intreaga activitate a bancii;
-reprezinta banca in relatiile cu terti si autoritatile statului;
-coordoneaza directiile care realizeaza operatiuni ce privesc interesul general al bancii (resurse umane, juridica, control, secretariat general);
-Directia resurse umane - asigura angajarea si pregatirea personalului.
-Directia Juridica - avizeaza normele de lucru interne ale bancii pentru a asigura concordanta prevederilor acestora cu legislatia in vigoare; da asistenta juridica de specialitate in derularea operatiunilor tuturor directiilor bancii; sustine actiunile bancii introduse la instantele judecatoresti pentru recuperarea creantelor de la debitorii si alte actiuni judecatoresti in care este implicata banca.
-Departamentul de Control - realizeaza controlul intern asupra gestiunii bancii si ia masuri de recuperare a debitelor constatate, controleaza respectarea normelor interne de lucru de catre directiile operative ale bancii si unitatile teritoriale ale bancii: sucursale, filiale, agentii, puncte de lucru etc.
1. documentatia bancii privind acordarea creditelor
2. Andrasiu M. 'Metode de decizii multicriteriale' Ed. Tehnica Bucuresti 1986
3. Hartulari Carmen 'Curs de analiza sistemelor' ASE 1997
4. Mihai Paun 'Analiza sistemelor economice' Ed. ALL Educational 1997
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.