Politici Comerciale

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

1. Notiuni introductive
2. Negocierea si incheierea de acorduri si tratate
3. Participarea Germaniei la targuri si expozitii precum si realizarea lor pe teritoriul propriu
4. Reprezentarea comerciala in tarile partenere
5. Prestarea unor servicii de informare externa prin care sa se faca cunoscute produsele destinate exportului
6. Publicitatea externa

Extras din proiect:

1. Notiuni Introductive

Germania, este un stat in Europa Centrala. Face parte din organizatii internationale importante, precum: Consiliul Europei (1951), Uniunea Europeana (1954), NATO (1955), Uniunea Europeana (1957), ONU (1973), si din zona euro. Teritoriul Germaniei acopera 357.021 de kilometri patrati . Germania are cea mai mare populatie dintre statele membre ale Uniunii Europene (82 de milioane de locuitori).

Germania este o republica federala parlamentara alcatuita din 16 state numite Landuri (in limba germana Lander). Capitala federala si cel mai mare oras este Berlin. Industria germana este una din cele mai dezvoltate din lume. Germania este unul din principalele state exportatoare, detine o pozitie-cheie in Uniunea Europeana si mentine o multitudine de parteneriate stranse la nivel global. Cercetarea stiintifica si tehnologica din Germania este recunoscuta ca cercetare de varf, la nivel mondial.

Sistemul economic al Germaniei se bazeaza pe economia sociala de piata, politica economica fiind promovata prin institutiile statului. Statul stabileste conditiile cadru care determina desfasurarea activitatii economice, fara sa intervina direct in marimea productiei, in domeniul preturilor sau in sistemul de salarizare. Constitutia garanteaza manifestarea libera a personalitatii si promovarea initiativei private; de asemenea, ea prevede protejarea si garantarea proprietatii private. In cadrul general stabilit de stat, piata, prin milioanele de consumatori si de intreprinderi, este cea care hotaraste liber si independent ce si cat se produce, ce si cat se consuma.

Din punct de vedere economic, Germania se numara printre cele mai dezvoltate tari din lume, cu un nivel inalt al productiei si productivitatii, precum si al veniturilor, dar si cu un sistem perfectionat de prestatii sociale si un standard ridicat de bunastare.

In anul 2014 a ocupat locul 3 dupa volumul exportului (1507,59 miliarde Euro) dupa China (2342,31 miliarde Euro) si SUA (1620,53 miliarde Euro) si se afla in randul primelor 4 tari din lume ca tara de destinatie a investitiilor straine , dupa China, SUA si Japonia.

o Indicatori economici de baza

Produsul Intern Brut (PIB 2014): 2.915,65 miliarde euro (locul 4 in lume dupa SUA, China si Japonia) - conform Anuarului Statistic German 2014

PIB / locuitor (2014): 35 402 euro

o Comertul exterior al Germaniei

Un factor esential al cresterii si stabilitatii economice a Germaniei il reprezinta orientarea economiei germane spre piata mondiala, catre export. Capacitatea concurentiala deosebita a intreprinderilor germane este reflectata, in mod expres, de excelenta pozitie a acestora pe piata mondiala. Germania a fost in anul 2014, cu un volum de 1.123,7 miliarde Euro al doilea exportator mondial, dupa China, devansand SUA. In acelasi an, importurile au fost de 1.123,7 miliarde Euro miliarde euro.(cu 2,2% mai mari decat in 2013). Fiecare al doilea loc de munca in Germania depinde, in mod direct sau indirect, de export.

o Comertul cu principalii parteneri in 2014

In anul 2014 cca 58,7 % din volumul exportului si importului Germaniei a fost realizat in comertul cu primele 10 tari partenere in cadrul relatiilor comerciale. Comertul bilateral cu principalii 8 parteneri comerciali ai Germaniei in anul 2014 se prezinta astfel:

- milioane Euro -

Franta Olanda China SUA UK Italia Austria Polonia

TOTAL 167.293 160.531 154.196 145.134 117.707 102.761 92.024 87.339

Export 100.579 72.736 74.368 95.927 79.163 54.239 55.807 47.691

Import 66.713 87.795 79.827 49.206 38.544 48.521 36.217 39.648

Sold 33.866 -15.059 -5.459 46.721 40.618 5.718 19.589 8.043

o Schimburile comerciale cu Romania

Evolutia schimburilor comerciale bilaterale in perioada 2007-2014, conform statisticii germane este prezentata in tabel, dupa cum urmeaza:

- milioane Euro -

2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014

TOTAL 12.516 13.861 12.065 13.756 17.191 17.880 19.506 21.312

Export 4.742 4.883 5.665 6.464 8.394 8.369 9.200 10.108

Import 7.774 8.978 6.400 7.292 8.797 9.511 10.306 11.204

Sold -3.032 -4.095 -735 -828 -403 -1.142 -1.106 -1.096

Germania si-a consolidat si in 2014 prima pozitie intre principalii parteneri comerciali ai Romaniei. Conform datelor statistice romanesti, ponderea Germaniei in exportul general al Romaniei se situa la export 19,27%, iar la import 19,15%, in timp ce la total schimburi aceasta era de 19,20% .

Fata de perioada corespunzatoare a anului trecut exportul a crescut cu 9,96%, iar importul cu 9,40%.

In 2015 se mentine trendul ascendent al comertului bilateral. La 31.07.2015, valoarea schimburilor comerciale romano-germane a fost de 13406,842 milioane Euro din care export 5978,938 milioane Euro si import 7038,037 milioane Euro, soldul balantei comerciale fiind negativ, de -669,232 milioane Euro.

Volumul schimburilor bilaterale a avut, pe ansamblu, o evolutie pozitiva: majorare cu 8.81 % fata de anul 2014, din care exportul a crescut cu 6.61% , iar importul a crescut cu 10.89%.

Bibliografie:

http://www.branchenbuch.com/

rumaenische-muenchen@t-online.de

wirtschaft@konsulat-rumaenien-bonn.de

www.wikipedia.com

http://www.agerpres.ro

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Politici Comerciale.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
15 pagini
Imagini extrase:
15 imagini
Nr cuvinte:
3 376 cuvinte
Nr caractere:
21 134 caractere
Marime:
178.95KB (arhivat)
Publicat de:
Iurie Istrate
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate
Materie:
Economie
Sus!