Piața Produselor Agroalimentare în România

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Economiile tarilor lumii dezvoltate constituie un mozaic de realitati extrem de diferite, ele au insa in comun faptul ca sunt organizate si functioneaza ca economii de schimb.

Dupa o evolutie complexa, indelungata in timp, s-a ajuns ca, in prezent, economiile tarilor dezvoltate sa se bazeze pe proprietatea privata, devenind economii de piata concurentiale sau capitaliste.

Trasaturile principale ale unei economii de piata sunt urmatoarele:

1. proprietatea privata asupra resurselor si capitalurilor este dominanta in cadrul pluralismului formelor de proprietate;

2. piata stabileste ceea ce se produce, cat si pentru cine, in conditiile libertatii de actiune a agentilor economici;

3. concurenta sau competitia este forma generala pe care o imbraca relatiile dintre agentii economici care actioneaza pe piata;

4. preturile bunurilor economice se formeaza in mod liber, pe baza raportului cerere - oferta;

5. motivatia participarii la activitatea economica este, pentru toti agentii economici, realizarea propriilor interese, ceea ce inseamna maximizarea profitului pentru producatori si maximizarea utilitatii pentru consumatori;

6. functionarea statului democratic capabil sa asigure cadrul institutional necesar unei bune dezvoltarii a economiei de piata.

Definirea pietei a fost facuta, in decursul timpului, de un numar mare de specialisti, fiecare aducand o contributie proprie (sau nu) asupra conceptului.

Teoria economica defineste piata ca fiind locul de intalnire, mai mult sau mai putin abstract, dintre oferta vanzatorilor si cererea cumparatorilor, prima fiind forma de manifestare a productiei in economia de piata, iar cea de-a doua reprezinta nevoile umane solvabile insotite de capacitatea oamenilor de a cumpara marfurile oferite de vanzatori, care se dovedesc a fi convenabile cumparatorilor.

Specialistii din marketing definesc piata ca fiind categoria economica a productiei de marfuri in care isi gaseste expresia totalitatea actelor de vanzare - cumparare privita in unitatea organica cu relatiile pe care acestea le implica. Aceasta definitie pune pe primul plan modul de finalizare al activitatii economice neluand in calcul (discutie) cele doua elemente componente de baza ale pietei (cererea si oferta).

O definitie mai complexa si acceptata de majoritatea specialistilor este aceea conform careia piata reprezinta sfera economica in care productia de bunuri materiale si servicii apare sub forma de oferta de marfuri, iar nevoile solvabile de consum sub forma de cerere de marfuri, piata reprezentand sfera manifestarii si confruntarii cererii cu oferta, iar realizarea acestora se face prin intermediul actelor de vanzare - cumparare.

O alta definitie care atrage atentia specialistilor este aceea conform careia piata apare ca un ansamblul de mijloace de comunicatie prin care vanzatorii si cumparatorii se informeaza reciproc despre ceea ce ei detin, despre ceea ce ei au nevoie, despre preturile pe care doresc sa

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Piata Produselor Agroalimentare in Romania.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
82 pagini
Imagini extrase:
82 imagini
Nr cuvinte:
20 281 cuvinte
Nr caractere:
106 505 caractere
Marime:
78.52KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Economie
Tag-uri:
piata, vanzatori
Predat:
la facultate
Materie:
Economie
Sus!