Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Partea I-Cadrul competitiv de referinta

Capitolul 1- Analiza pietei

1.1 Identificarea pietei

Piata sapunului este reprezentata de toti cumparatorii de sapun indiferent de marca acestuia.

Din punct de vedere structural piata este formata din:

-consumatori = cei interesati si care cumpara in permanenta acest tip de produs sau cei care il vor detine cu certitudine in viitorul apropiat;

-nonconsumatori = persoane care nu cumpara produsul din diferite motive.

Desi formele in care se gaseste produsul sunt variate (sapun solid, lichid, granule), tendinta pietei este de a se orienta cu preponderenta catre cel lichid datorita numeroaselor avantaje pe care le ofera, precum: usurinta de utilizare, este mult mai igienic, evitand contactul direct al mai multor persoane, dozarea cantitatii potrivite in functie de necesitate.

Principalii concurenti pe piata sapunului sunt: Dove, Nivea, Fa, Teo, Protex, Elmiplant, Gerovital, Palmolive, Igienol, Farmec, Dettol, Dalin, Cien.

1.1 Non-consumatori relativi si absoluti

Non-consumatorii relativi sunt reprezentati de persoanele care nu folosesc produsul pe termen scurt din diferite motive; cei care ar putea avea nevoie de produs, dar inca nu l-au achizitionat pentru ca: au venituri mici, lipsa timpului, nu sunt interesati pe moment de achizitionarea produsului, nu cumpara datorita unor principii sau persoanele in varsta.

In cazul produsului BIO Protect, non-consumatorii relativi sunt persoanele fara adapost sau care nu isi permit achizitionarea unui sapun, indiferent de valoarea acestuia.

Non-consumatorii absoluti sunt acei indivizi care nu folosesc produsul pe termen lung si nu il vor cumpara in viitorul apropiat sau niciodata.

Pentru produsul nostru, non-consumatorii sunt persoanele care nu utilizeaza sapunuri naturiste din diverse motive.

1.1 Segmentare pe avantaje

In cercetarea noastra am identificat sapte segmente de consumatori, acestea fiind: copiii, studentii, varstnicii, persoanele sensibile, persoanele cu venituri superioare, familii si ecologistii.

Copiii sunt persoanele cu varsta de pana la 15 ani, care nu au venituri proprii si sunt atrasi de sapunuri care prezinta urmatoarele avantaje: culoare atractiva, ambalaj atractiv, miros placut, usor de folosit, sa aiba o spuma mai bogata si sa curete eficient.

Studentii cu varste intre 18 si 28 de ani, au un venit lunar redus iar mediul in care locuiesc le poate oferi un spatiu limitate de depozitare, avantajele cautate de ei fiind: sa se gaseasca usor in magazine, sa fie ieftin si intr-o cantitate generoasa, dar usor de depozitat mai ales in cazul celor care locuiesc la camin.

Varstnicii de peste 65 de ani au un venit stabil pana in 2.000 lei. Acestia doresc ca sapunul sa fie ieftin, usor de folosit, usor de depozitat, sa se gaseasca usor in magazine.

Segmentul persoanelor sensibile, se confrunta cu diferite afectiuni sau probleme ale pielii si necesita un produs deosebit, avantajele cautate de acestia fiind: hidratarea pielii, sa fie delicat cu pielea, sa contina glicerina, sa nu aiba parfum, sa nu contina parabeni.

Persoanele cu venituri superioare cauta un produs aparte fata de unul obisnuit, care sa contina ingrediente de calitate superioara, sa aiba un miros placut si o spuma mai bogata.

Familiile sunt formate din mai multi membrii iar produsele achizitionate sunt utilizate in comun de toti membrii. Din acest motiv cantitatea trebuie sa fie generoasa, sa curete eficient, sa fie usor de folosit si sa se gaseasca usor in magazine.

Ecologistii sunt persoanele preocupate de mediul inconjurator de aceea cauta sapunuri cu ingrediente naturale, fara parabeni, fara parfum, sa aiba ambalaj reciclabil si un impact nul asupra mediului.

1.1 Piata tinta

Piata tinta este reprezentata de grupul de clienti spre care se orienteaza producatorul.

Noi ne propunem ca piata tinta segmentul ecologistilor deoarece vrem sa lansam un nou produs bazat pe ingrediente suta la suta naturale, care este in concordanta cu cerintele acestui segment.

Download proiect

Primești proiectul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2020
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
12 pagini
Imagini extrase:
12 imagini
Nr cuvinte:
1 984 cuvinte
Nr caractere:
10 213 caractere
Marime:
683.21 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Economie
Data publicare:
13.04.2021
Structură de fișiere:
  • Marketing.docx
Predat:
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor , Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi
Specializare:
Finante-Banci
Materie:
Marketing

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Acest curs se adreseaza studentilor de la programul de studii Contabilitate si informatica de...
Dinamismul economico-social are ca rezultat, intre altele, accentuarea separarii productiei si...
desfacerea si activitatea de service si postvanzare, pornind de la ideea de cunoastere a...
Societate cu raspundere limitata (S.R.L) Forma de proprietate: Privata Sector de activitate:...
In conditiile concurentei dure intre institutiile financiare banca comerciala se afla in...
Sus!