Libra Bank - Mijloace și operațiuni de plată

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Din mai 2003 Libra Bank este membra a fondului american de investitii New Century Holdings. Actionarii directi ai bancii sunt companii romanesti care, la randul lor, sunt integral controlate de NCH Broadhurst. In perioada imediat urmatoare preluarii de catre companiile membre NCH, Libra Bank a intrat intr-un proces de restructurare profunda: si-a stabilit o noua strategie, a schimbat procesele si operatiunile, a creat noi produse. Imaginea sucursalelor a fost schimbata, fiind creata o atmosfera deschisa si prietenoasa, care comunica transparenta si apropierea bancii fata de clienti. Preluarea Libra Bank de catre companiile membre ale grupului NCH a insemnat de asemenea relansarea intregii activitati a bancii. incepand cu aceasta perioada, Libra Bank a intrat intr-un proces de crestere constanta si solida. Astfel in anul 2005, Libra Bank a inregistrat una dintre cele mai inalte rate de crestere de pe piata bancara romaneasca.

O strategie de succes

Libra Bank si-a stabilit misiunea de a deveni ,,partenerul financiar al sectorului medical", lansand in primavara anului 2004 un pachet de servicii financiare dedicate in exclusivitate medicilor si membrilor familiilor lor, tehnicienilor si asistentilor medicali, companiilor din acest domeniu, spitalelor si clinicilor private, cabinetelor medicale. Peste 3.500 de clinici, cabinete medicale si medici au beneficiat de solutiile financiare ale Libra Bank. In 2005, Libra Bank a castigat premiul ,,Cea mai importanta banca comerciala pentru sistemul sanitar", cu prilejul Galei Premiilor de Excelenta medic.ro , urmat in 2006 de premiul ,,Cea mai activa banca pentru IMM" la Gala Premiilor Templus.

Ca urmare a rezultatelor bune si a experientei dobandite in sectorul medical, Libra Bank si-a diversificat oferta, furnizand acum produse bancare dedicate mai multor segmente de profesii liberale: medici, farmacisti, veterinari, juristi, contabili, arhitecti, dar si intreprinderilor mici si mijlocii. Libra Bank isi dezvolta totodata portofoliul de clienti pe segmentul retail, pentru care implementeaza produse si servicii dedicate.

In prezent, Libra Bank este pozitionata si recunoscuta drept ,,Banca Profesiilor Liberale". Misiunea sa este sa fie un partener financiar de incredere pentru fiecare dintre clientii sai -specialistii profesiilor liberale, IMM si persoane fizice.

,,Convingerea noastra este ca succesul si performanta in mediul bancar se realizeaza nu doar prin oferirea de servicii de calitate ci, mai ales, prin construirea unor parteneriate financiare de lunga durata cu clientii nostri. De aceea, Libra Bank este mai mult decat o institutie, este un partener financiar care te asculta, te intelege si iti ofera solutiile financiare cele mai potrivite" declara Emil Bituleanu, Presedintele Libra Bank.

Strategia pe termen lung a Libra Bank are ca obiective atat cresterea cotei de piata, cat si extinderea teritoriala. Cresterea cotei de piata este indreptata catre segmentul profesiilor liberale, companiilor mici si mijlocii, precum si catre segmentul retail.

Factorii care stau la baza succesului Libra Bank sunt: sprijinul puternic acordata de investitorii americani, respectarea promisiunilor facute clientilor, precum si flexibilitatea si promptitudinea serviciilor oferite.

Servicii

Libra Bank este o banca autorizata sa ofere toate activitatile specifice unei banei comerciale si cateva activitati legate de pietele de capital. Banca este membru SWIFT, ARB (Asociatia Romana a Bancilor), actionar la SNCDD, Transfond (sistem de plati electronic) si Biroul de Credit, agent de decontare pentru societati de servicii de investitii financiare (SSIF), intermediar pe piata secundara a titlurilor de Stat si depozitar pentru fonduri de investitii.

Reteaua teritoriala a Libra Bank cuprinde in acest moment 20 sucursale (8 in Bucuresti, cate una in Constanta, Buzau, Pitesti, Ramnicu Valcea, Piatra Neamt, Sibiu, Bistrita, Iasi si doua in Oradea si Ploiesti). In urmatoarele luni, Libra Bank va mai deschide alte sucursale atat in Bucuresti cat si in alte centre economice importante.

I. MIJLOACE SI OPERATIUNI DE PLATA

Principii generale

Prezenta norma se aplica tuturor activitatilor privind operatiunile de plata efectuate de Libra Bank pentru contul clientilor sai sau in numele si pentru contul sau.

Norma cuprinde principiile de baza ale activitatii prin operatiunile de plata, defineste caracteristicile principale ale mijloacelor si instrumentelor de plata, riscurile asimilate acestora, precum si modalitatile de control al operatiunilor de plata.

Respectarea reglementarilor legale - mijloacele si instrumentele de plata utilizate de Libra Bank, precum si operatiunile efectuate prin intermediul acestora sunt definite in conformitate cu prevederile legale, normele si uzantele internationale in vigoare.

Profesionalismul - personalul implicat in activitatea privind operatiunile de plata trebuie sa cunoasca si sa aplice reglementarile legale si documentele normative interne in vigoare aferente acestei activitati, sa dea dovada de rigurozitate in verificarea documentelor, in analiza riscurilor specifice activitatii, precum si in aplicarea modalitatilor de control specifice.

Controlul mijloacelor si instrumentelor de plata - se realizeaza atat din punct de vedere al respectarii prevederilor legale in vigoare, al standardelor de forma si continut, cat si din punct de vedere al reprezentantilor legali care au autorizat operatiunea.

Autorizarea platilor - toate platile, indiferent de valuta in care sunt realizate, sunt autorizate conform competentelor in vigoare si nu pot fi executate decat in limita disponibilului din conturile clientului.

Cunoasterea clientului - in scopul realizarii cunoasterii adecvate a clientului, personalul Libra Bank va asigura desfasurarea activitatilor in conformitate cu dispozitiile legale si normative in vigoare privind prevenirea si sanctionarea spalarii banilor si cu regulile unei practici bancare prudente si sanatoase. Pentru identificarea completa a clientilor este necesara obtinerea informatiilor obligatorii privind identitatea persoanelor fizice

Bibliografie:

Mihai-Gheorghe A. Imireanu - "Produse si servicii bancare in relatiile de plati interne si internationale" - Editura Tribuna Economica, Bucuresti, 2002,

Ion Turcu - "Teoria si practica dreptului comercial roman", vol.II, Editura Lumina Lex, Bucuresti, 1998,

Mariana Negrus, - "Plati si garantii internationale", Editura All, Bucuresti "Plati si garantii internationale", Editura All, Bucuresti, 1996,

Alexandru Puiu - "Management international - tratat", vol.I, Ed. Independenta Economica, Braila, 1999

C. Kiritescu - "Relatii valutar-financiare internationale", Editura stiintifica si Enciclopedica Bucuresti, 1978,

Marin Opritescu - "Moneda si credit", Editura Universitaria Craiova, 2002

Observații:

Proiect realizat dupa incheierea perioadei de practica la banca Libra Bank cu date si informatii referitoare la aceasta. A fost sustinut in cadrul Universitatii din Craiova , Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor si apreciat cu nota 10.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Libra Bank - Mijloace si operatiuni de plata.DOC
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
169 pagini
Imagini extrase:
169 imagini
Nr cuvinte:
59 138 cuvinte
Nr caractere:
319 209 caractere
Marime:
216.13KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Economie
Tag-uri:
plata, Economie, banci
Predat:
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor , Universitatea din Craiova din Craiova
Materie:
Economie
Sus!