Innoirea produselor intreprinderii

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Capitolul I Semnificatii ale produsului
1.1 Definirea conceptuala a produsului
1.2 Conceptul de noutate si gradualitatea acestuia
1.3 Ciclul de viata al produsului
Capitolul II Gama de produse
2.1 Dimensiunile gamei de produse
2.2 Pozitionarea produselor in cadrul firmei
2.3 Procesul de creatie a noilor produse
2.4 Crearea de noi produse
2.5 Selectia de noi produse
Capitolul III Lansarea produselor noi pe piata
3.1 Elementele procesului de lansare
3.2 Controlul lansarii noilor produse
3.3 Urmarirea comportarii produselor
3.4 Gradul de innoire a produselor
Aplicatie - Tuning-ul la automobile
Anexe

Extras din proiect:

Procesul de innoire al produselor debuteaza cu anumite strategii sprijinindu-se pe sistemul de obiecte generale ale aceteia. Am ales aceasta tema deoarece sunt adepta noutatii si sunt de parere ca nouatea intotdeauna aduce numai castig unei intreprinderi. Intreprinderea isi propune multe obiective, iar cel mai important obiectiv il reprezinta vanzarea produselor , serviciilor acesteia. Pentru ca o intreprindere sa isi desfasoare in bune conditii activitatea cu succes , in primul rand produsele acesteia trebuie sa satisfaca cerintele si sa depaseasca asteptarile acestora. O intreprindere are succes deplin pe piata , atata timp cat produsele acesteia sunt innoite si relansate pe piata incat sa surprinda in mod placut clientul asfel incat sa isi pastreze clientii fideli, dar sa si cucereasca pe piata. Activitatea cercetare-dezvoltare pusa in slijba generarii de idei de produse noi se sprijina pe analiza ciclului de viata a componentelor gamei de fabricatie a intreprinderii. Pentru reusita intreprinderii noilor produse pe piata, optica de marketing trebuie sa se regaseasca pe toata durata lansarii lor. Ceea ce este important in lansarea, innoirea unor anumite produse, in primul rand piatta trebuie pregatita, ceea ce creaza un climat de interes, curiozitate si nerabdare fata de noul produs in randul consumatorilor potentiali. Un rol important il detine publicitatea, prin intermediul publicitatii intreprinderea isi promoveaza si in acelasi timp isi informeaza clientul asupra noului produs. Gradul de innoire al produselor poate fi imbunatatit in mod relativ sau poate creste pe calea asimilarii de noi produse, iar in acest caz rezultatul cercetarii dezvoltarii este in conceptie proprie. Produsul imbunatatit pe piata trebuie sa surprinda clientul in mod placut pentru ca intreprinderea sa se bucure de innoirea acesteia si sa depaseasca asteptarile clientului. Majoritatea clientilor sunt 'adepti ai noului' pe piata si de aceea intreprinderea in mod frecvent trebuie s isi imbunatateasca produsele. Pentru perfectionarea produselor firma trebuie sa suporte mari cheltuieli , dar sa si reziste marii presiuni pe piata. In concluzie, produsele unei intreprinderi trebuie imbunatatite in mod frecvent pentru a rezista pe piata si pentru o mai buna functionare a intreprinderii pe piata.

Capitolul I Semnificatii ale produsului

1.1 Definirea conceptuala a produsuluiNotiunea de produs a facut de-a lungul timpului obiectul unor multiple abordari , care , cu toate ca s-au sprijinit, in buna masura , pe o intelegere subiectiva a termenului de valoare , au reprezentat pasi notabili in evolutia conceptului analizat.

Componentele ce definesc un produs in acceptiunea marketingului, pot fi grupate in felul urmator :

- Componente corporale ~ cuprinzand caracteristicile merceologice ale produsului si ambalajului sau, determinata de substanta materiala a acestora, precum si de utilitatea lor functionala. Se incadreaza aici dimensiuile calitative ale produsului ce tine de forma, gabarit si capacitate, structura si continut, greutate si densitate, putere instalata si rezistenta la actiunea factorilor de mediu.

- Componente acorporale ~ include componentele ce nu au corp material nemijlocit, cum sunt : numele si marca, instructiunile de folosinta, protectia legala prin brevet, licenta de fabricat , pretul , sau orice alt serviciu acordat pentru produs.

- Comunicatiile privitoare la produs ~ cuprind ansamblul informatiilor transmise de producator sau distribuitor cumparatorului potential cu scopul de a facilita prezentarea produsului si a intari argumentatia emotiva ce sta la baza deciziei de cumparare.

- Imaginea produsului ~ semnifica sinteza reprezentarilor mentale d natura cognitiva, afectiva, sociala si personala a produsului in randul consumatorului.Fiind o componenta motivationala de natura subiectiva, ea este rezultatul modului de percepere a unui produs sau a unei marci de catre utilizatori. O imagine clara si diferentiata " scoate " produsul respectiv in evidenta conferindu-i o pozitie de sine statatoare in oferta globala, la fel cum o imagine difuza, negativa poate compromite succesul pe piata a unei marfi corespunzatoare calitativ.

1.2 Conceptul de noutate si gradualitatea acestuia

Multiplicare si innoirea continua a sortimentului de produse in cadrul pietei, reprezinta o reflectare a modificarilor profunde care intervin in nevoile de consum, in mecanismul formarii si satisfacerii lor. La acestea se adauga faptul ca deprecierea fizica, scaderea utilitatii unui produs este amplificata continuu de deprecierea functionala, in special prin aparitia de noi produse.

Intensitatea noutatii este maxima atunci cand innoirea antreneaza modificarea tututor componentelor produsului ( de natura materiilor prime , de ordin tehnologic , functional , economic sau estetic ) , conferindu-i o multitudine de noi insusi.Ea scade pe masura diminuarii si intensitatii modificarilor suferite de produs , ajungand pana la schimbarea unui singur element al acestuia (de exemplu , un nou mod de conditionare).

In toate cazurile , se cere ca modificarea operata fie sesizata consumator , pentru a-i antrena o schimbare de atitudine fata de produsul respectiv.

Complexitatea modificailor pe care le reprezinta un produs nou in raport cu oferta existenta da masura gradului sau de noutate.In literatura de specialitate exista pareri potrivit carora cele mai novatoare produse sunt cele creatoare de noi nevoi.

Se invoca drept argument faptul, ca aparitia unui produs nou , considerat "de baza" , genereaza la consumator "nevoia" pentru un altul , considerat accesoriu sau piesa de schimb.In realitate , insa , nevoia pentru acesta din urma este componanta a nevoii pentru produsul de baza ; accesoriul sau piesa de schimb nu are utilitate proprie decat in masura in care se integreaza in sistemul produsului de baza.Apare deci necesitatea , atunci cand analizam gradul de noutate al unui produs.

Noutatea trebuie judecata in raport cu sistemul de evaluare folosit.Astfel conceptul de "produs nou" , in sens tehnic , nu este identic cu sensul acestuia in acceptiunea marketingului.Sistemul de referinta in cea de-a doua situatie este mult mai larg , datorita tocmai opticii de abordare a produsului , ca un sistem de elemente corporale si acorporale aflate in interconditionare.Producatorul este preocupat , in majoritatea situatiilor doar de componentele materiale ale unei marfi , neglijind total sau partial pe cele acorporale.

Dupa locul in care este consemnata noutatea :

- produse noi pentru intreprinderea care le fabrica

- produse noi pentru piata pe care urmeaza sa fie lansate

- produse absolut noi, prin faptul ca nu au aparut pana acum pe nici o piata.Se poate deci concluziona, ca un produs nou este bunul sau ansamblul de bunuri care prezinta fie, una sau mai multe insusiri noi, un numar mai restrans de insusiri sau pune in valoare o insusire ce nu a fost cunoscuta fata de produsele existente pe piata si consum.

Bibliografie:

Virgil Balaure, Marketing, Editura Uranus, Bucuresti, 2002

www.grup.com

Victoria Manole, Marketing, Editura Ase, Bucuresti, 2003

www.csribd.com

www.preferate.com

Valentina Capota, Marketing-ul afacerii, Editura Akademos Art, B ucuresti, 2006

www.biblioteca-digitala.ase.com

Download proiect

Primești proiectul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2011
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
22 pagini
Imagini extrase:
22 imagini
Nr cuvinte:
8 759 cuvinte
Nr caractere:
47 606 caractere
Marime:
754.58 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Proiect
Materie:
Economie
Data publicare:
09.08.2017
Structură de fișiere:
  • Innoirea produselor intreprinderii.doc
Predat:
Colegiul Economic Delta Dunării
Profesorului:
Coleasa Liliana

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
1. Aspecte teoretice privind innoirea produselor si diversificarea ofertei de produse / servicii...
1. Institutiile de credit in economia moderna 1.1. Serviciile bancare in economia bazata pe...
CAPITOLUL I SISTEMUL BANCAR - INSTITUTII SPECIALIZATE IN OPERATIUNI MONETARE 1.1 Scurt istoric...
Produsele inovative si acceptabilitatea lor pe piata. Produsul studiat: TWHEEL Tire+Wheel de la...
TEMA 1 SISTEMUL BANCAR Continut: 1. Structura, rolul si perticularitatile sistemului bancar...
Sus!