Giganții mass-media

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

1. Gigantii de presa
2. AOL TIME WARNER.
2.1. Globalizarea ca strategie de marketing
2.2. Strategia concurentiala
2.3. Strategia liderului pietii
2.4. Internationalizarea produselor
2.5. Strategii de micsorare a costurilor. Trustul de presa.Delocalizarea productiei
3. Cable News Network(CNN)
3.1 Strategia cresterii intensive. Retele prin cablu. Web site-uri.
3.2 Stategii de produs. Comunicare client-producator. Produs inovativ. Avantaje si bariere intampinate
3.3. Strategii de piata. Selectarea de noi piete. Expansiunea globala.
3.4. Publicitatea ca sursa de venit dar si ca promovare a produselor proprii
3.5. Distributia
4. CONCLUZII
5. BIBLIOGRAFIE

Extras din proiect:

Presa, nascuta atat ca o activitate intelectuala (asociata indeosebi cu creatia artistica si cu dezbaterea de idei in cercuri restranse), cat si ca o forma artizanala de productie, a intrat, incepand cu secolul XIX-lea, in spirala industrializarii si comercializarii: ea a devenit astfel obiectul unei piete si, respective, industrii a unor produse reproductibile, de tip aparte, care include, in moduri diferite, o munca artistica sau culturala. Aceste marfuri au un caracter complex, ambivalent: ele apar simultan ca bunuri si servicii; ca produse autonome sau ca produse care necesita echipamente ajutatoare pentru a fi consumate (aparate de radio, receptoare TV, pick-up-uri, casetofoane sau aparate video, calculatoare si retele telematice etc) ; ca bunuri care sunt destinate unui consum colectiv sau unui consum individual ; ca opere de autor sau ca produse anonime ; ca valori imediat perisabile (stirile radio si TV) sau ca valori cu o durata mai mare de consum (revistele de specialitate, filmele documentare).

1. Gigantii de presa

Procesul prin care grupurile de presa ajung sa ia in stapanire tot mai multe institutii de profil poarta numele de concentrare : acesta se poate realiza pe orizontala - prin asimilarea unor intreprinderi care produc bunuri de acelasi fel, sau pe verticala prin integrarea unor unitati care, prin productia lor, asigura fie materia prima necesara industriei comunicarii de masa, fie distribuirea produselor acesteia pe diferite piete.

In ultimul deceniu am fost martorii unor unificari si absorbiri spectaculoase, care au zguduit universul firmelor mass-media. Dupa ce, in 1989, grupul ,,Time" s-a unit cu grupul ,,Warner" dind nastere unui urias conglomerat, in 1994, marele operator de cablu ,,Viacom" a cumparat grupul ,,Paramount" ( ce cuprinde case de filme, edituri, sali de spectacole, retele de radio si televiziune); un an mai tirziu grupul ,,Sony" a cumparat ,,CBS Records" si multe altele. Toate aceste cazuri ne arata ca lumea presei nu face exceptie de la legile economiei de piata, ca ea este dominata de goana dupa noi piete si de obsesia profitului.

Primii cinci giganti de presa sunt : AOL Time Warner , Disney, Bertelsmann, Viacom , si News Corporation.

Aceste mari corporatii media au ca scop principal competitia la nivel global, iar ca regula principala, expansiunea globala agresiva pentru a putea domina piata , astfel incat, competitorul lor sa nu le poata cumpara. Firme precum Disney si Time Warner si-au triplat marimea dupa 1997.

O a doua regula este de a prezenta interes in numeroasele industrii media, precum cea producatoare de filme, a publicarii de carti, industria audio-video, industria canalelor tv si a retelelor prin cablu, industria magazinelor mari, a parcurilor de distractii, industria revistelor si a ziarelor, etc. Intregul profit al acestor giganti media globali poate fii cu mult mai mare decat suma rezultata din afacerile strict media. Productia unui film, de exemplu, poate genera nasterea unei carti, a unui show tv, inregistrarea de CD-uri, jocuri video si locuri speciale in parcurile de distractii. Firmele care nu au un holding media divers nu pot pur si simplu sa concureze pe aceasta piata globala.

2. AOL TIME WARNER

Numar de angajati in anul 2007: 86.000

Cifra de afaceri in 2005: 43,6 miliarde dolari

Venit net in 2005: 2,9 miliarde dolari

2.1. Globalizarea ca strategie de marketing

Ted Turner este unul dintre oamenii care au regandit televiziunea prin cablu, fondand primul canal TV cu statut de superstar, WTBS, devenit post transmis in toata America, dintr-un canal local, si Cable News Network sau CNN, prezenta acum in peste 150 de tari. Casatoria cu actrita Jane Fonda si donatiile generoase facute unor organizatii internationale l-au facut celebru in toata lumea. Un sudist extravagant intr-o industrie condusa de magnati din New York si Los Angeles, Turner si-a folosit la maximum activele pentru a crea un imperiu cu operatiuni in toate segmentele industriei divertismentului.

Pe masura ce retelele prin cablu s-au dezvoltat, multi puteau viziona canalele Tv gratuit, acest lucru ducand la cresterea numarului de telespectatori si a veniturilor din publicitate. Ted Turner a cumparat Atlanta Braves si Atlanta Hawks in 1976 pentru a putea sa furnizeze sportul necesar televiziunilor sale.

Time Warner este un gigant media, fiind cea mai mare companie media din USA si a fost fondata in ianuarie 1990, prin fuziunea companiilor Time Inc. si Warner Communications.

Nici una din cele doua mari companii nu era una nationala, ele au fuzionat cand deja au ajuns la o maturitate economica, vorbim aici de cifre de afaceri uriase. Fuziunea lor poate fii privita ca strategie de marketing, o strategie de globalizare a companiei rezultate.

Time Inc. este cea mai mare editura de reviste din SUA si unul din liderii pietei in UK si Mexic. Popularele braduri si francizele de succes apartinand Time Inc cuprind domenii online, televiziuni, video prin cablu la cerere, radiouri, dispozitive mobile, evenimente si produse de marca.

In fiecare luna, unul din doi americani adulti citesc o revista apartinand acestei edituri si unul din sapte viziteaza online website-ul companiei. In fiecare minut, mai mult de 100 de titluri ale Time Inc. sunt vandute in SUA. Revista People atinge peste 40 de milioane de cititori adulti la fiecare numar. Franciza anuala Sports Illustrated,care include si revista, calendarul,website-ul si inregistrarile video, cu acelasi nume,este cea mai profitabila afacere tip franciza. La nivel mondial, revistele Time Inc., incluzand IPC Media in UK si Grupul Editorial Expansion din Mexic, sunt citite de 250 de milioane de ori in fiecare luna de cca. 150 milioane de adulti.

In octombrie 1996, compania a fuzionat cu Turner Broadcasting System, fuziune evaluata la 7 miliarde dolari

Inainte de fuziunea lor din 1996, Turner si Time Warner erau amandoua companii globale, detinand canalele TNT/Cartoon Network si Warner. In prezent aceste canale vor putea sa-si utilizeze resursele reciproc, avand planuri de largire a retelelor de canale prin cablu, profitand de pe urma unei arhive video diversificata (6000 de filme, 25.000 emisiuni Tv, carti, melodii si mii de filmulete de desene animate).

In anul 2000, compania a fuzionat cu AOL, aceasta fiind cea mai mare fuziune din istorie dupa capitalizarea bursiera - 350 miliarde dolari

Abonatii AOL sunt intr-o continua scadere, afectand veniturile din abonamente si publicitate ale companiei. Din cauza faptului ca tot mai multi indivizi folosesc dispozitive non-PC pentru accesarea internetului, AOL va trebui sa asigure plasarea serviciilor sale pe dispozitive mobile.

Bibliografie:

Sica Stanciu "Bazele generale ale marketingului", Universitatea din Bucuresti,2002

Plaza Torrico, Rosemery Sandra "Strategii de marketing pentru penetrarea pietelor externe", ASE,2003

The Global Media: The New Missionaries of Corporate Capitalism (Cassell, 1997)

Triangle Business Journal: Time Warner Cable thinking green with local HQ

Patrick Ross, Evan Hansen : AOL, Time Warner complete merger with FCC blessing

www.wikipedia.com

www.hotnews.ro

www.financiarul.ro

www.cnn.com

www.advertising.timewarner.com

www.timewarner.com

www.adevarul.ro

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Gigantii mass-media.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Nu
Nota:
10/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2009
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
19 pagini
Imagini extrase:
19 imagini
Nr cuvinte:
6 859 cuvinte
Nr caractere:
38 090 caractere
Marime:
187.17KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Master
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Economie
Tag-uri:
presa, mass-media, tv, radio
Predat:
Facultatea de Stiinte Economice si Administrarea Afacerilor , Universitatea Transilvania din Brasov
Materie:
Economie
Sus!