Dezvoltarea ofertei turistice romanesti - stadiul esential pentru integrarea turismului in tendintele europene

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

CAPITOLUL
INTRODUCERE - TURISMUL, OFERTA TURISTICA NOTIUNI GENERALE .. 3
CAPITOLUL II
TURISMUL IN UNIUNEA EUROPEANA .. 11
2.1. Politici comunitare in domeniul turismului . 11
2.2. Organizarea turismului in statele membre UE 14
2.3. Echipamentele turistice ... 17
2.4. Circulatia turistica ... 19
CAPITOLUL III
CARACTERISTICILE TURISMULUI DIN ROMANIA . 23
3.1.Potentialul turistic 23
3.1.1. Premise naturale si social-economice ale dezvoltarii turismului in Romania .. 23
3.1.2. Potentialul turistic natural 24
3.1.3. Potentialul turistic antropic .. 27
3.1.4. Potentialul cultural-istoric 27
3.2. Conventiile internationale relevante pentru itinerarele culturale 29
CAPITOLUL IV
SINERGIA SI DINAMICA ITINERARELOR CULTURALE 30
4.1 Studiu pentru dezvoltarea rutelor culturale in Romania ... 31
4.2. TRANSROMANICA - Itinerarele culturale dedicate patrimoniului arhitectural romanic european . 33
4.3. Itinerarul european al cimitirelor semnificative .. 35
4.4. Itinerarul european al statiunilor balneare .. 37
4.5. Itinerarul cultural ATRIUM 39
4.6. Itinerarul cultural Reseau Art Nouveau .. 41
4.7. Propuneri de obiective / destinatii ce ar putea intra in cadrul itinerarelor culturale europene existente .. 43
CAPITOLUL V
Concluzii generale privind valorificarea potentialului turistic al Romaniei .. 48
BIBLIOGRAFIE 49
ACTE NORMATIVE SI ANUARE STATISTICE ... 52

Extras din proiect:

CAPITOLUL I

INTRODUCERE - TURISMUL, OFERTA TURISTICA NOTIUNI GENERALE

Turismul, ca modalitate de petrecere placuta si utila a timpului liber, a cunoscut o ,,explozie" fara precedent, constituind una dintre cele mai remarcabile trasaturi ale epocii contemporane. Mai multe studii care au urmarit depistarea tendintelor dezvoltarii tehnico-economice, efectuate cu ani in urma au scos in evidenta extraordinara gama a transformarilor tehnice, economice si sociale din perspectiva anilor ce vin. Unele dintre aceste transformari au influenta asupra fenomenului turistic, fiind acceptate de majoritatea specialistilor in prognoza turistica: - cresterea numarului populatiei si in special a populatiei ubane; - sporirea sperantei de durata medie a vietii la aproape 80 de ani; - cresterea veniturilor pe cap de locuitor; - dezvoltarea si diversificarea mijloacelor de transport, care fac ca factorul ,,distanta-timp" sa fie practic anulat; - automatizarea proceselor de productie si cresterea productivitatii muncii ce duc la scurtarea saptamanii de lucru si, ca o consecinta, cresterea timpului destinat destinderii si recreerii; - cresterea continua a nivelului de cultura a maselor care duce la sporirea setei de cunoastere; - urbanizarea aproape totala a populatiei ocupata in industria prelucratoare si in ramura serviciilor; Pornind de la aceste transformari si luand in considerare si influenta factorilor de ordin biologic si psihologic, se poate aprecia ca, in viitor,in mai toate tarile lumii, turismul se va transforma dintr-o preocupare ocazionala intr-una permanenta, cu tendinta de a deveni o nevoie, o necesitate ,,de evadare", resimtita din ce in ce mai mult de omul modern. Cuvantul ,,turism" provine din termenul francez tour (calatorie, plimbare, miscare in aer liber, drumetie), fiind ulterior preluat de majoritatea limbilor europene, cu sensul de calatorie de agrement, destindere, recreere, placere.

Din termenul ,,turism" a derivat si cel de ,,turist", adica persoana care efectueaza calatoria pentru placerea proprie. De la aceste speculatii lingvistice, mai tarziu s-a ajuns la adevarate definitii stiintifice ale notiunilor de turism si turist. Ca orice activitate in plina evolutie si afirmare, turismul a fost obiect de cercetare pentru numeorsi specialisti, care, o data cu semnalarea lui ca fenomen, au incercat sa-i stabileasca dimensiunile in timp si spatiu, continutul, adica sa-l defineasca. R. Guyer-Freuler (1905), arata ca ,,turismul in sensul modern al cuvantului este un fenomen al timpurilor noastre, bazat pe cresterea necesitatii de refacere a sanatatii si schimbarea mediului de viata, pe nasterea si dezvoltarea sentimenului de receptivitate pentru frumusetile naturii". In 1933, englezul F. W. Oglivie definea turistii drept niste persoane care ,,satisfac doua conditii: sunt departate de casa pentru o perioada care nu depaseste un an si cheltuiesc bani in acele locuri fara sa-i castige", in timp ce compatriotul sau A. C. Norwal (1936) considera ca ,,turistul este acea persoana care intra intr-o tara straina pentru orice alt scop decat pentru a-si stabili o resedinta permanenta sau pentru afaceri si care isi cheltuieste, in tara unde se stabileste temporar, banii castigati in alta parte " Profesorul elevetian dr. W. Hunziker a elaborat in 1940, o definitie a turismului, acceptata pe plan mondial: ,,turismul este ansamblul de relatii si fenomene care rezulta din deplasarea si sejurul persoanelor in afara domiciliului lor, atata timp cat sejurul si deplasarea nu sunt motivate printr-o stabilire permanenta si o activitate lucrativa oarecare". O lucrare de prestigiu ,,The Shorter Oxford English Dictionary" (1950) defineste turismul ca fiind ,,teoria si practica din sfera calatoriilor, calatoria fiind de placere", iar turistul drept ,,cel care face un tur sau mai multe tururi, in special cel ce face aceasta pentru recreere; cel care calatoreste de placere sau pentru motive culturale, vizitand diverse locuri pentru obiectivele interesante ale acestora, pentru peisaj sau altele asemanatoare". Dictionarul Enciclopedic Roman (1966, vol. IV) propune urmatoarea definitie a turismului: ,,Activitate cu caracter recreativ sau sportiv, constand din parcurgerea, pe jos sau cu diferite mijloace de transport, a unor distante, pentru vizitarea regiunilor pitoresti, a localitatilor, a obiectivelor culturale, economice, istorice".

,,Dictionnaire touristique internatioanl" (1969) contine si el o formulare: ,,Turismul reprezinta ansamblul de masuri, puse in aplicare pentru organizarea si desfasurarea unor calatorii

de agrement sau in alte scopuri, realizate fie prin intermediul unor organizatii, societati sau agentii specializate, fie pe cont propriu, pe o durata limitata de timp, precum si industria care concura la satisfacerea nevoilor turistilor", si tot in Dictionarul turistic international (traducere 1980) se precizeaza ca ,,turismul se distinge de calatorie, prin aceea ca implica pentru persoana in cauza, pe de o parte, alegerea deliberata a tintei, pe de alta parte, preocuparea exclusiva pentru satisfacerea placerii sale".

Bibliografie:

1. Baltaretu Andreea, Turismul in Romania, Editura Economica, 2000.

2. Barbu Gh., Turismul in economia nationala, Ed. Sport-Turism, Bucuresti 1981.

3. Bran Florina, Marin Dinu, Simon Tamara, Economia Turismului si mediului inconjurator, Editura Economica, 1998.

4. Cristureanu Cristiana, Neacsu Nicolae, Baltaretu Andreea, Turism International, Editura Oscar Print, 1999.

5. Cristureanu, C., Economia si Politica turismului International, Editura Abeona, 1992.

6. Erdeli G., Istrate, I., Potentialul turistic al Romaniei, Editura Universitate din Bucuresti, 1995.

7. Agrigoroaiei V. (2004), Vikingi sau rusi. Noi cercetari asupra complexului Basarabi-Murfatlar, Romanian Journal of Archaeology, WEB magazine

8. Bota I.M. (1994), Istoria Bisericii universale si a Bisericii romanesti de la origini pana in zilele noastre, Casa de Editura Viata Crestina, Cluj-Napoca Dragut V. (1976),

9. Dictionar enciclopedic de arta medievala romaneasca, Ed. Stiintifica si Enciclopedica, Bucuresti

10. Egberts L., Bosma K. (2014), Companion to European Heritage Revivals, Springer Open

11. Ekambo J.C, Kiyindou A., Miyouna L.R, (2009) Communication et dynamiques de globalisation culturelle, Editura Hartmattan

12. Giurescu D. (1994), Distrugerea trecutului Romaniei, Editura Museion, Bucuresti

13. Pricajan A. (1999) Din trecutul balnear al Romaniei, Editura Stiintifica, Bucurest

14. Gazes, G., Turismul International, miraj sau strategie a viitorului, Paris, 1981.

15. Gherasim, Daniel, Gherasim, Toader, Marketing Turistic, Editura Economica, 1999.

16. Glavan Vasile, Turismul in Romania, Editura Economica, 2000.

17. Glavan Vasile, Potentialul turistic si valorificarea sa, Editura Fundatia Romania de Maine, 2006.

18. Hanciuc Nina, Iordache Carmen, Simionescu Aurel, Economia si Managementul Serviciilor, Editura Independenta Economica, 2006.

19. Minciu Rodica, Economia Turismului, Editura Uranus, 2000.

13. Neacsu Nicolae, Turismul si dezvoltarea durabila, Editura Expert.

14. Nistoreanu Puiu, Economia Turismului, Editura Uranus, 2000.

15. Rojanschi Vladimir, Bran Florina, Grigore, Florian, Elemente de Economia si Managementul mediului, Editura Economica, 2004.

16. Stanciulescu Gabriela, Tehnica Operatiunilor de Turism, Editura All Educational, 1998.

17. WTTC- Romania, Impactul turismului si calatoriilor asupra locurilor de munca si economiei, 2005.

18. http://www.international.icomos.org/charters/culturalroutes_e.pdf (Carta ICOMOS privind Itinerarele Culturale (Quebec, 2008))

19. http://certess.culture-routes.lu/

20. http://www.surlespasdeshuguenots.eu/

Lucrare stiintifica

51

21. http://www.atrium-see.eu/

22. http://www.viasanctimartini.eu/cultural-database

23. http://www.wanderland.ch/en/routes/etappe-01254.html

24. http://istoriabanatului.wordpress.com/2010/01/24/mircea-rusnac-hunedoara-sora-resitei/

25. http://www.jewish-romania.ro/proiecte.php/valorificare

26. http://www.ducu.de/divtc04.htm

27. http://www.romaroutes.eu/

28. http://www.artnouveau-net.eu/

29. http://valuriledunarii.blogspot.ro/2011/06/despre-vikingi.html

30. http://www.pbase.com/bauer/art_nouveau_romania

31. http://turism.gov.ro/en/dezvoltare-turistica/

Download proiect

Primești proiectul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2016
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
52 pagini
Imagini extrase:
52 imagini
Nr cuvinte:
15 872 cuvinte
Nr caractere:
94 024 caractere
Marime:
890.22 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Economie
Data publicare:
03.05.2019
Structură de fișiere:
  • Dezvoltarea ofertei turistice romanesti - stadiul esential pentru integrarea turismului in tendintele europene.pdf
Predat:
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor , Universitatea Dunarea de Jos din Galati
An de studiu:
II
Profesorului:
Prof.dr Micu Adrian

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Una din formele de turism careia i se acorda din ce in ce mai mult o atentie deosebita este...
Turismul reprezinta astazi, prin continutul si rolul sau, un domeniu distinct de activitate, o...
La inceputul mileniului trei, industria turismului si a calatoriilor reprezinta, pe plan mondial,...
.1.Conceptul si mixul de marketing in domeniul turismului Termenul de marketing (de origine...
A inceput sa se vorbeasca din ce in ce mai mult despre turismul durabil. A fost asociat mai intii...
Sus!