Analiza comparativa a ofertei de produse-servicii a concurentilor companiei Kaufland si a companiei Lidl Romania SRL

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Cuprins 2
Introducere 5
I. Firma aleasa este Kaufland Romania S.R.L. 6
II.Firma concurenta aleasa se numeste Lidl Romania S.R.L. 6
A) Elemente de identitate 6
1. Intocmirea fisei de identificare a firmei concurente: Lidl Romania S.R.L. 6
2. Suprafata detinuta de cel putin 5 magazine din 5 judete diferite si modul in care sunt asezate raioanele de desfacere. 11
3. Statut Juridic 12
4. Istoricul companiei Lidl Romania S.R.L. 13
5. Modalitatile de functionare prin studierea site-urilor oficiale ale firmei 13
B. Pozitia detinuta pe piata 14
1. Cota de piata si cota de piata relativa detinute pe baza informatiilor de la punctul numarul 1 14
2. Evolutia ei in ultimii 3 ani prin realizarea unor grafice comparative 15
3. Imaginea Lidl 15
4. Fidelitatea clientilor fata de firma prin culegerea de informatii din surse externe 15
5.Strategia adoptata - Obiectivele pe termen scurt si termen lung ale companiei 17
6. Piata tinta 17
7. Segmente de piata carora li se adreseaza 17
C. Elemente specifice 18
1. Diversitatea sortimentala 18
2.Preturile practicate 19
3.Calitatea produselor / serviciilor 19
4.Serviciile post-vanzare oferite si actiunile promotionale initiate 19
5.Lidl are in vedere urmatoarele actiuni promotionale 20
D. Potentialul detinut 21
1.Resurse umane 21
2. Resurse financiare 22
3. Resurse logistice / tehnologice si umane 23
E. Principalii indicatori economico-financiari 24
1. Cifra de afaceri 24
III. Analiza SWOT 33
Concluzii 34
Bibliografie 35
Anexe 36

Extras din proiect:

Am ales sa realizam acest proiect datorita satisfactiei pe care am resimtit-o in urma achizitionarii produselor Lidl, dar si a celor de la Kaufland motivandu-ne mai departe sa cercetam si sa concluzionam activitatea celor 2 firme prin niste comparatii adaugate din punctul nostru propriu de vedere.

Consideram ca ceea ce am realizat impreuna sa ne defineasca abilitatile de cautare si realizare a proiectului complex si amplu astfel incat pe viitor sa reusim sa deosebim adevaratele motive pentru care Lidl si Kaufland sunt cele mai eficiente magazine de pe piata din Romania.

Proiectul nostru se desfasoara conform tematicii primite abordand absolut toate punctele importante si detaliera acestora. Este structurat in patru parti mari: Identificarea firmei concurente, caracterizarea ei realizare analizei SWOT si calcularea / evolutiile indicatorilor financiari care se regasesc in anexe.

Am ales ca firma concurenta Lidl deoarece Istoria Lidl incepe in Germania in anii `30, odata cu infiintarea companiei Lidl & Schwarz, prin comercializarea de produse alimentare in regim en gros. Mai tarziu, activitatile companiei sunt divizate prin dezvoltarea unui lant independent de magazine de tip discount sub denumirea de Lidl si, respectiv, prin infiintarea supermarket-urilor si a hipermarket-urilor Kaufland si Handelshof. Originea magazinelor Lidl se afla in Germania.

Ludwigshafen este locul unde in anul 1973 se deschide primul magazin. Extinderii pe intreg teritoriul Germaniei pe parcursul anilor `80 ii urmeaza in anii `90 expansiunea internationala. Lidl dispune astazi de magazine in mai toate tarile europene si este unul dintre cele mai mari lanturi de magazine de tip discount din Europa. Cucerirea de noi piete, in care sa le oferim clientilor nostri calitate maxima la cele mai avantajoase preturi, va ramane si in viitor obiectivul nostru cel mai important. Concluzionam prin a spune ca acest proiect ne-a ajutat la analizarea si cercetarea celor doua firme din mai multe perspective ceea ce a dus la cresterea increderii in astfel de proiecte.

I.Firma aleasa este Kaufland Romania S.R.L.

Nr. Crt.IntreprindereaC.A. 2015 (mld. Lei)C.A. 2014 (mld. Lei)C.A. 2013 (mld. Lei)

1.Sellgos103911461546

2.Billa8961042916

3.Kaufland555647494

4.Lidl417378322

5.Penny Market381382314

I.Firma concurenta aleasa se numeste Lidl Romania S.R.L.

II.Intocmirea fisei de identificare a firmei concurente: Lidl Romania S.R.L.

A)Elemente de identitate

1. Localizarea geografica si analiza magazinelor de desfacere in diferite localitati precum si precizarea numarului de locuitori.

Nr. CrtOras/ Suprafata /Populatie

1Aiud: Suprafata: 142,5 km Populatie: 22.876

2Adjud: Suprafata: 59,1 km Populatie: 14.670

3Arad: Suprafata: 46,18 km2 Populatie: 162.984

4Avrig: Suprafata: 133,4 km2 Populatie: 12.095

5Bucuresti: Suprafata :228 km2 Populatie:1.883.425

6Bacau: Suprafata: 41,3 km2 Populatie: 172.952

7Baia Mare: Suprafata: 233,5 km2Populatie: 136.480

8Baia Sprie: Suprafata: 96 km2 Populatie: 14.971

9Bals: Suprafata: 37 km2Populatie: 18.164

10Barlad: Suprafata: 15 km2Populatie: 55.837

11Bistrita: Suprafata: 145,5 km2Populatie: 70.493

12Blaj: Suprafata: 98,93 km2 Populatie: 20.630

13Botosani: Suprafata: 40,7 km2 Populatie: 113.107

14Brad: Suprafata: 79,98 km2Populatie: 13.909

15Braila: Suprafata: 77,9 km2Populatie: 206.599

16Brasov: Suprafata: 267 km2Populatie : 253.200

17Buhusi: Suprafata: 39,85 km2Populatie: 14.562

18Buftea: Suprafata: 57,36 km2Populatie: 21.960

19Buzau: Suprafata: 81,3 km2Populatie: 129.368

20Caransebes: Suprafata: 70,08 km2Populatie: 28.301

21Chitila: Suprafata: 12,54 km2Populatie: 12.643

22Cluj-Napoca: Suprafata: 1.795 km2Populatie: 324.576

23Campia Turzii: Suprafata: 23,78 km2 Populatie: 22.223

24Craiova: Suprafata: 81,41 km2Populatie: 293.567

25Campulung Moldovenesc: Suprafata: 147 km2Populatie: 16.722

26Campulung: Suprafata: 11,7 km2Populatie: 30.025

27Codlea: Suprafata: 132,8 km2Populatie: 24.286

28Constanta: Suprafata: 124,89 km2Populatie: 283.872

29Cristuru Secuiesc: Suprafata: 53,95 km2Populatie: 9.672

30Cugir: Suprafata: 345,8 km2 Populatie: 21.376

31Curtea de Arges: Suprafata:Populatie: 26.133

32Deva: Suprafata: 34 km2Populatie: 56.647

33Dorohoi: Suprafata: 60,39 km2Populatie: 31.073

34Drobeta-Turnu Severin: Suprafata: 55 km2Populatie: 102.839

35Dragasani: Suprafata: 44,57 km2 Populatie: 22.948

36Fagaras: Suprafata: 36,41 km2 Populatie: 28.330

37Falticeni: Suprafata :28,76 km2 Populatie: 25.723

38Focsani: Suprafata: 48,1 km2Populatie: 97.186

39Gherla: Suprafata: 36,3 km2Populatie: 20.203

40Giurgiu: Suprafata: 3.526 km2 Populatie: 265.494

41Hateg: Suprafata: 64,33 km2Populatie: 9.685

42Hunedoara: Suprafata: 97,3 km2Populatie: 60.525

43Husi: Suprafata: 5,2 km2Populatie: 33.320

44Iasi: Suprafata: 93,9 km2Populatie: 362.142

45Ludus: Suprafata: 67 km2 Populatie: 15.328

46Lugoj: Suprafata: 88,05 km2 Populatie: 37.700

47Lupeni: Suprafata: 77,73 km2 Populatie: 23.390

48Mangalia: Suprafata: 62,26 km2 Populatie: 36.364

49Medgidia: Suprafata: 90,17 km2Populatie: 39.780

50Mioveni: Suprafata: 50,79 km2 Populatie: 35.889

51Mizil: Suprafata: 19,32 km2Populatie: 14.312

52Moinesti: Suprafata: 46,04 km2Populatie: 21.787

53Moldova Noua: Suprafata: 144 km2 Populatie: 13.917

54Moreni: Suprafata: 37,77 km2 Populatie: 18.687

55Motru: Suprafata: 50,09 km2 Populatie: 18.142

56Nasaud: Suprafata: 43,25 km2 Populatie: 9.077

57Navodari: Suprafata: 70,31 km2Populatie: 32.981

58Odorheiu Secuiesc: Suprafata: 47,49 km2 Populatie: 34.257

59Oltenita: Suprafata: 109,6 km2 Populatie: 24.822

60Onesti: Suprafata: 90,17 km2 Populatie: 39.172

61Oravita: Suprafata: 168,9 km2Populatie: 15.265

62Orastie: Suprafata: 38,62 km2 Populatie: 21.213

63Otelu Rosu: Suprafata: 63,82 km2 Populatie: 11.747

64Pascani: Suprafata: 75,42 km2Populatie: 33.745

65Pecica: Suprafata: 237,2 km2 Populatie: 13.024

66Petrosani: Suprafata: 195,6 km2Populatie: 34.331

67Piatra Neamt: Suprafata: 77,4 km2Populatie: 104.605

68Ploiesti: Suprafata: 58,28 km2Populatie: 224.406

69Pitesti: Suprafata: 40,7 km2 Populatie: 164.687

70Ramnicu Valcea: Suprafata: 89,52 km2 Populatie: 110.527

71Reghin: Suprafata: 56,09 km2Populatie: 33.281

72Resita: Suprafata: 197,6 km2 Populatie: 65.509

73Roman: Suprafata: 30,08 km2 Populatie: 50.713

74Rosiorii de Vede: Suprafata: 73,97 km2 Populatie: 24.222

75Salonta: Suprafata: 59,1 km2Populatie: 18.074

76Satu Mare: Suprafata: 150,3 km2 Populatie: 109.728

77Scheia: Suprafata: 133,2 km2 Populatie : 3.445

78Sebes: Suprafata: 115,4 km2 Populatie: 24.165

79Sfantu Gheorghe: Suprafata: 112,5 km2 Populatie: 54.312

80Sibiu: Suprafata: 121 km2Populatie: 147.245

81Slatina: Suprafata: 53,93 km2 Populatie: 70.293

82Slobozia: Suprafata: 126,7 km2Populatie: 52.710

83Selimbar: Suprafata:85,20 km2 Populatie: 7028

84Tasnad: Suprafata: 96,6 km2Populatie: 8.411

85Targoviste: Suprafata: 105,7 km2 Pop. R 79.610 loc U 73.964

86Targu Jiu: Suprafata: 102 km2 Populatie: 82.504

87Targu Mures: Suprafata: 49,3 km2 Populatie: 134.290

88Targu Lapus: Suprafata: 247 km2 Populatie: 11.744

89Targu Secuiesc:Suprafata: 98,9 km2 Populatie: 18.491

90Tarnaveni: Suprafata: 60,39 km2 Populatie: 22.075

91Tecuci: Suprafata: 86,76 km2 Populatie: 31.045

92Titu: Suprafata: 42,51 km2 Populatie: 12.228

93Timisoara: Suprafata: 130 km2 Populatie: 319.279

94Toplita: Suprafata: 338,3 km2 Populatie: 13.285

95Topoloveni: Suprafata: 33,84 km2 Populatie: 10.627

96Tulcea: Suprafata: 177,2 km2 Populatie: 73.707

97Turda: Suprafata: 91,43 km2 Populatie: 47.744

98Vaslui: Suprafata: 68 km2 Populatie: 55.407

99Valenii de Munte: Suprafata: 21,59 km2 Populatie: 13.309

100Victoria: Suprafata: 6,47 km2 Populatie: 7.067

101Zalau: Suprafata: 90,09 km2 Populatie: 53.308

102Zarnesti: Suprafata: 204,8 km2 Populatie: 21.681

2. Suprafata detinuta de cel putin 5 magazine din 5 judete diferite si modul in care sunt asezate raioanele de desfacere.

Localizarea raioanelor va tine cont de urmatoarele aspecte:

- Raioanele care au valori ridicate a vanzarilor, sa fie situate in locuri strategice in magazine, in zonele cu cea mai densa circulatie a clientilor. A

- Raioanele care vand produse cumparate spontan prin impuls, trebuie sa obtina cele mai bune amplasamente spre deosebire de raioanele cu marfuri destinate cumparaturilor planificate pot fi situate in locuri mai putin strategice pentru ca oricum clientii sunt dispusi sa faca un efort in plus pentru a le gasi.

- Produsele care se cumpara frecvent si pretul lor este mic se recomanda a fi situate in locuri accesibile clientilor acestia asteptand sa le cumpere fara multe complicatii.

- Raioanele cu produse complementare pot fi situate in proximitate unele fata de altele pentru a facilita complementarea cumparaturilor (accesorii, imbracaminte pentru barbati).

Bibliografie:

1) Mediu concurential al afacerilor - Coord. Prof. Suzana Camelia - Editura Oscar Print Bucuresti, 2007

2) Auxiliar curricular pentru mediul concurential al afacerilor - Manuela Mocanu Jaber - Ministerul Educatiei Cercetarii si Tineretului - Proiectul PHARE TVET RO 2005/017-553.04.01.02.04.01.03

3) www.mfinante.gov.ro/

4) http://www.firme.info/lidl-romania-srl-cui14962609/

5)//klbibkeccnjlkjkiokjodocebajanakg/suspended.html#uri=http://www.lidl.ro/ro/3621.html

6) http://www.rasfoiesc.com/business/economie/SOLVABILITATEA97.php

7) http://cariere.lidl.ro/cps/rde/SID-7982B8E9-BBEDA739/career_lidl_ro/hs.xsl/administrativ-1421.htm

Download proiect

Primești proiectul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2017
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
39 pagini
Imagini extrase:
39 imagini
Nr cuvinte:
5 782 cuvinte
Nr caractere:
33 988 caractere
Marime:
5.09 MB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Proiect
Materie:
Economie
Data publicare:
31.05.2017
Structură de fișiere:
  • Analiza comparativa a ofertei de produse-servicii a concurentilor companiei Kaufland si a companiei Lidl Romania SRL.docx
Predat:
Colegiul Național de Agricultură și Economie din Tecuci
Profil:
Servicii
Specializare:
Ştiinţe sociale
Profesorului:
Stanciu Nicoleta
Te-ar putea interesa și:
Tara noastra nu dispune de resurse financiare precum restul tarilor membre ale Uniunii Europene,...
In sens restrans investitia este o utilizare a venitului care se materializeaza intr-un avans la...
CURS 1 - ADMINISTRAREA INTREPRINDERILOR: NOTIUNI FUNDAMENTALE 1.1 Justificarea aparitiei...
Motivatia infiintarii afacerii are la baza atat nevoia micilor producatori romani de legume de a...
Conceptul de comert si disciplina economie comerciala23 sliduri Structura prezentarii...
Sus!