Am ales sa realizam acest proiect datorita satisfactiei pe care am resimtit-o in urma achizitionarii produselor Lidl, dar si a celor de la Kaufland motivandu-ne mai departe sa cercetam si sa concluzionam activitatea celor 2 firme prin niste comparatii adaugate din punctul nostru propriu de vedere.
Consideram ca ceea ce am realizat impreuna sa ne defineasca abilitatile de cautare si realizare a proiectului complex si amplu astfel incat pe viitor sa reusim sa deosebim adevaratele motive pentru care Lidl si Kaufland sunt cele mai eficiente magazine de pe piata din Romania.
Proiectul nostru se desfasoara conform tematicii primite abordand absolut toate punctele importante si detaliera acestora. Este structurat in patru parti mari: Identificarea firmei concurente, caracterizarea ei realizare analizei SWOT si calcularea / evolutiile indicatorilor financiari care se regasesc in anexe.
Am ales ca firma concurenta Lidl deoarece Istoria Lidl incepe in Germania in anii `30, odata cu infiintarea companiei Lidl & Schwarz, prin comercializarea de produse alimentare in regim en gros. Mai tarziu, activitatile companiei sunt divizate prin dezvoltarea unui lant independent de magazine de tip discount sub denumirea de Lidl si, respectiv, prin infiintarea supermarket-urilor si a hipermarket-urilor Kaufland si Handelshof. Originea magazinelor Lidl se afla in Germania.
Ludwigshafen este locul unde in anul 1973 se deschide primul magazin. Extinderii pe intreg teritoriul Germaniei pe parcursul anilor `80 ii urmeaza in anii `90 expansiunea internationala. Lidl dispune astazi de magazine in mai toate tarile europene si este unul dintre cele mai mari lanturi de magazine de tip discount din Europa. Cucerirea de noi piete, in care sa le oferim clientilor nostri calitate maxima la cele mai avantajoase preturi, va ramane si in viitor obiectivul nostru cel mai important. Concluzionam prin a spune ca acest proiect ne-a ajutat la analizarea si cercetarea celor doua firme din mai multe perspective ceea ce a dus la cresterea increderii in astfel de proiecte.
I.Firma aleasa este Kaufland Romania S.R.L.
Nr. Crt.IntreprindereaC.A. 2015 (mld. Lei)C.A. 2014 (mld. Lei)C.A. 2013 (mld. Lei)
1.Sellgos103911461546
2.Billa8961042916
3.Kaufland555647494
4.Lidl417378322
5.Penny Market381382314
I.Firma concurenta aleasa se numeste Lidl Romania S.R.L.
II.Intocmirea fisei de identificare a firmei concurente: Lidl Romania S.R.L.
A)Elemente de identitate
1. Localizarea geografica si analiza magazinelor de desfacere in diferite localitati precum si precizarea numarului de locuitori.
Nr. CrtOras/ Suprafata /Populatie
1Aiud: Suprafata: 142,5 km Populatie: 22.876
2Adjud: Suprafata: 59,1 km Populatie: 14.670
3Arad: Suprafata: 46,18 km2 Populatie: 162.984
4Avrig: Suprafata: 133,4 km2 Populatie: 12.095
5Bucuresti: Suprafata :228 km2 Populatie:1.883.425
6Bacau: Suprafata: 41,3 km2 Populatie: 172.952
7Baia Mare: Suprafata: 233,5 km2Populatie: 136.480
8Baia Sprie: Suprafata: 96 km2 Populatie: 14.971
9Bals: Suprafata: 37 km2Populatie: 18.164
10Barlad: Suprafata: 15 km2Populatie: 55.837
11Bistrita: Suprafata: 145,5 km2Populatie: 70.493
12Blaj: Suprafata: 98,93 km2 Populatie: 20.630
13Botosani: Suprafata: 40,7 km2 Populatie: 113.107
14Brad: Suprafata: 79,98 km2Populatie: 13.909
15Braila: Suprafata: 77,9 km2Populatie: 206.599
16Brasov: Suprafata: 267 km2Populatie : 253.200
17Buhusi: Suprafata: 39,85 km2Populatie: 14.562
18Buftea: Suprafata: 57,36 km2Populatie: 21.960
19Buzau: Suprafata: 81,3 km2Populatie: 129.368
20Caransebes: Suprafata: 70,08 km2Populatie: 28.301
21Chitila: Suprafata: 12,54 km2Populatie: 12.643
22Cluj-Napoca: Suprafata: 1.795 km2Populatie: 324.576
23Campia Turzii: Suprafata: 23,78 km2 Populatie: 22.223
24Craiova: Suprafata: 81,41 km2Populatie: 293.567
25Campulung Moldovenesc: Suprafata: 147 km2Populatie: 16.722
26Campulung: Suprafata: 11,7 km2Populatie: 30.025
27Codlea: Suprafata: 132,8 km2Populatie: 24.286
28Constanta: Suprafata: 124,89 km2Populatie: 283.872
29Cristuru Secuiesc: Suprafata: 53,95 km2Populatie: 9.672
30Cugir: Suprafata: 345,8 km2 Populatie: 21.376
31Curtea de Arges: Suprafata:Populatie: 26.133
32Deva: Suprafata: 34 km2Populatie: 56.647
33Dorohoi: Suprafata: 60,39 km2Populatie: 31.073
34Drobeta-Turnu Severin: Suprafata: 55 km2Populatie: 102.839
35Dragasani: Suprafata: 44,57 km2 Populatie: 22.948
36Fagaras: Suprafata: 36,41 km2 Populatie: 28.330
37Falticeni: Suprafata :28,76 km2 Populatie: 25.723
38Focsani: Suprafata: 48,1 km2Populatie: 97.186
39Gherla: Suprafata: 36,3 km2Populatie: 20.203
40Giurgiu: Suprafata: 3.526 km2 Populatie: 265.494
41Hateg: Suprafata: 64,33 km2Populatie: 9.685
42Hunedoara: Suprafata: 97,3 km2Populatie: 60.525
43Husi: Suprafata: 5,2 km2Populatie: 33.320
44Iasi: Suprafata: 93,9 km2Populatie: 362.142
45Ludus: Suprafata: 67 km2 Populatie: 15.328
46Lugoj: Suprafata: 88,05 km2 Populatie: 37.700
47Lupeni: Suprafata: 77,73 km2 Populatie: 23.390
48Mangalia: Suprafata: 62,26 km2 Populatie: 36.364
49Medgidia: Suprafata: 90,17 km2Populatie: 39.780
50Mioveni: Suprafata: 50,79 km2 Populatie: 35.889
51Mizil: Suprafata: 19,32 km2Populatie: 14.312
52Moinesti: Suprafata: 46,04 km2Populatie: 21.787
53Moldova Noua: Suprafata: 144 km2 Populatie: 13.917
54Moreni: Suprafata: 37,77 km2 Populatie: 18.687
55Motru: Suprafata: 50,09 km2 Populatie: 18.142
56Nasaud: Suprafata: 43,25 km2 Populatie: 9.077
57Navodari: Suprafata: 70,31 km2Populatie: 32.981
58Odorheiu Secuiesc: Suprafata: 47,49 km2 Populatie: 34.257
59Oltenita: Suprafata: 109,6 km2 Populatie: 24.822
60Onesti: Suprafata: 90,17 km2 Populatie: 39.172
61Oravita: Suprafata: 168,9 km2Populatie: 15.265
62Orastie: Suprafata: 38,62 km2 Populatie: 21.213
63Otelu Rosu: Suprafata: 63,82 km2 Populatie: 11.747
64Pascani: Suprafata: 75,42 km2Populatie: 33.745
65Pecica: Suprafata: 237,2 km2 Populatie: 13.024
66Petrosani: Suprafata: 195,6 km2Populatie: 34.331
67Piatra Neamt: Suprafata: 77,4 km2Populatie: 104.605
68Ploiesti: Suprafata: 58,28 km2Populatie: 224.406
69Pitesti: Suprafata: 40,7 km2 Populatie: 164.687
70Ramnicu Valcea: Suprafata: 89,52 km2 Populatie: 110.527
71Reghin: Suprafata: 56,09 km2Populatie: 33.281
72Resita: Suprafata: 197,6 km2 Populatie: 65.509
73Roman: Suprafata: 30,08 km2 Populatie: 50.713
74Rosiorii de Vede: Suprafata: 73,97 km2 Populatie: 24.222
75Salonta: Suprafata: 59,1 km2Populatie: 18.074
76Satu Mare: Suprafata: 150,3 km2 Populatie: 109.728
77Scheia: Suprafata: 133,2 km2 Populatie : 3.445
78Sebes: Suprafata: 115,4 km2 Populatie: 24.165
79Sfantu Gheorghe: Suprafata: 112,5 km2 Populatie: 54.312
80Sibiu: Suprafata: 121 km2Populatie: 147.245
81Slatina: Suprafata: 53,93 km2 Populatie: 70.293
82Slobozia: Suprafata: 126,7 km2Populatie: 52.710
83Selimbar: Suprafata:85,20 km2 Populatie: 7028
84Tasnad: Suprafata: 96,6 km2Populatie: 8.411
85Targoviste: Suprafata: 105,7 km2 Pop. R 79.610 loc U 73.964
86Targu Jiu: Suprafata: 102 km2 Populatie: 82.504
87Targu Mures: Suprafata: 49,3 km2 Populatie: 134.290
88Targu Lapus: Suprafata: 247 km2 Populatie: 11.744
89Targu Secuiesc:Suprafata: 98,9 km2 Populatie: 18.491
90Tarnaveni: Suprafata: 60,39 km2 Populatie: 22.075
91Tecuci: Suprafata: 86,76 km2 Populatie: 31.045
92Titu: Suprafata: 42,51 km2 Populatie: 12.228
93Timisoara: Suprafata: 130 km2 Populatie: 319.279
94Toplita: Suprafata: 338,3 km2 Populatie: 13.285
95Topoloveni: Suprafata: 33,84 km2 Populatie: 10.627
96Tulcea: Suprafata: 177,2 km2 Populatie: 73.707
97Turda: Suprafata: 91,43 km2 Populatie: 47.744
98Vaslui: Suprafata: 68 km2 Populatie: 55.407
99Valenii de Munte: Suprafata: 21,59 km2 Populatie: 13.309
100Victoria: Suprafata: 6,47 km2 Populatie: 7.067
101Zalau: Suprafata: 90,09 km2 Populatie: 53.308
102Zarnesti: Suprafata: 204,8 km2 Populatie: 21.681
2. Suprafata detinuta de cel putin 5 magazine din 5 judete diferite si modul in care sunt asezate raioanele de desfacere.
Localizarea raioanelor va tine cont de urmatoarele aspecte:
- Raioanele care au valori ridicate a vanzarilor, sa fie situate in locuri strategice in magazine, in zonele cu cea mai densa circulatie a clientilor. A
- Raioanele care vand produse cumparate spontan prin impuls, trebuie sa obtina cele mai bune amplasamente spre deosebire de raioanele cu marfuri destinate cumparaturilor planificate pot fi situate in locuri mai putin strategice pentru ca oricum clientii sunt dispusi sa faca un efort in plus pentru a le gasi.
- Produsele care se cumpara frecvent si pretul lor este mic se recomanda a fi situate in locuri accesibile clientilor acestia asteptand sa le cumpere fara multe complicatii.
- Raioanele cu produse complementare pot fi situate in proximitate unele fata de altele pentru a facilita complementarea cumparaturilor (accesorii, imbracaminte pentru barbati).
1) Mediu concurential al afacerilor - Coord. Prof. Suzana Camelia - Editura Oscar Print Bucuresti, 2007
2) Auxiliar curricular pentru mediul concurential al afacerilor - Manuela Mocanu Jaber - Ministerul Educatiei Cercetarii si Tineretului - Proiectul PHARE TVET RO 2005/017-553.04.01.02.04.01.03
3) www.mfinante.gov.ro/
4) http://www.firme.info/lidl-romania-srl-cui14962609/
5)//klbibkeccnjlkjkiokjodocebajanakg/suspended.html#uri=http://www.lidl.ro/ro/3621.html
6) http://www.rasfoiesc.com/business/economie/SOLVABILITATEA97.php
7) http://cariere.lidl.ro/cps/rde/SID-7982B8E9-BBEDA739/career_lidl_ro/hs.xsl/administrativ-1421.htm
Primești proiectul în câteva minute,
cu sau fără cont