Analiza ciclului de viata al unui produs la SC Inapolact SA

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Argument 3
Capitolul I S.C INAPOLACT S.A. 4
1.1 Scurt istoric 4
1.2 Obiectivul de activitate 4
1.3 Profilul de productie 5
1.4 Cercetarea pietei, din punctul de vedere al producatorului, consumatorului 5
Capitolul II Inghetata Inapolact 6
2.1Caracteristicile generale 6
2.2 Sortimente 7
2.3 Realizarea produsului 8
2.3.1Omogenizarea solutiei pentru producerea inghetatei 8
2.3.2Racirea solutiei de inghetata 9
2.3.3Coacerea solutiei de inghetata 9
2.3.4Congelarea solutiei de inghetata 11
2.3.5Crearea cristalelor 11
2.3.6"Zbaterea" inghetatei 12
2.3.7Destabilizarea grasimilor / structura spumanta 13
2.3.8Temperatura la iesirea din frizer 14
2.3.9Calirea inghetatei 15
2.3.10 Pastrarea inghetatei 15
2.3.11Ambalarea inghetatei 16
2.3.12Depozitarea inghetatei 18
Capitolul III Concurenta, Distributie,Analiza SWOT 20
Bibliografie 23

Extras din proiect:

ARGUMENT

Am ales sa tratez in aceasta lucrare inghetata produsa de SC Inapolact SA. Inapolact este unul dintre cei mai mari producatori de lactate din Romania. Compania are in prezent un numar de 480 de angajati care lucreaza in trei fabrici, la Huedin, Baciu si Taga, iar produsele produse la Cluj sunt distribuite in toata tara. Incepand cu 1994, Inapolact a obtinut o serie de premii si distinctii din partea statului roman ce lauda calitatea produselor. In 2003, Inapolact a obtinut locul I in categoria industria alimentara, intreprinderi foarte mari si o diploma de eminenta la editia a X-a a Topului National al Firmelor.

Inghetata Inapolact este un produs foarte apreciat de majoritatea consumatorilor; in ciuda faptului ca pe piata se confrunta cu o concurenta puternica, este considerat unul dintre produsele cele mai naturale, ingredientele sale dovedind acest fapt - laptele, si totodata pretul acestui produs este accesibil. Prezentarea produsului se realizeaza cu ajutorul vitrinelor frigorifice apartinand unitatilor comerciale, fiind foarte accesibil pentru consumatori, acestia putandu-se servi direct din vitrina frigorifica cu sortimentul de inghetata dorit spre a fi cumparat.

Caracteristicile produsului inghetata Inapolact sunt foarte bine definite; avand in vedere faptul ca societatea Inapolact a facut traditie in randul produselor fabricate pe baza de lapte produsul este considerat ca fiind de o calitate superioara. Producatorul, pentru a ocupa un loc important pe piata, trebuie sa fie prezent cu produse atractive (prin raportul calitate-pret), iar sortimentul industrial pe care-l prezinta sa fie suficient de larg pentru stapanirea pietei. Cei care cu adevarat tind spre o pozitie solida pe o piata, investesc in innoirea, modernizarea si diversificarea produselor, la fel si societatea Inapolact.

Capitolul I S.C INAPOLACT S.A.

1.1 Scurt istoric

Societatea Comerciala INAPOLACT S.A. a luat fiinta in 1990 prin transformarea integrala a Intreprinderii de Industrializarea Laptelui Clujeana.

Situata in inima Transilvaniei, Inapolact este continuatoarea unei traditii vechi de un secol in domeniul procesarii laptelui. Firma mama este atestata documentar in 1905 atelierul Vlad unde se fabricau unt si branza de vaca . Firma Vlad fabrica pentru prima data in zona si introducea pe piata Clujului produsul IAURT. Incepand cu anul 1936, produce branzeturi fermentate si topite pe care le exporta in diferite tari, printre care si S.U.A. In urma nationalizarii din 1948, firma Vlad se transforma in Intreprinderea de Industrializarea Laptelui Cluj care, la randul ei, se transforma in 1990 in S.C. INAPOLACT S.A.

Capacitatea de productie a fabricii era de circa 30000 l lapte /zi, gama de produse cuprinzand: lapte de consum pasteurizat; produse proaspete de tipul iaurturilor, smantanei si a branzeturilor proaspete; unt si branzeturi de consistenta semi-tare, de tipul Trapist, Edam.

Dezvoltarea cea mai pronuntata a companiei s-a inregistrat in perioada 1960-1975, cand au fost construite noi fabrici de prelucrare a laptelui si au fost modernizate cele deja existente. Pana in anul 1989 compania s-a dezvoltat permanent, modernizandu-si capacitatile de productie.

In anul 1991 organizarea intreprinderii s-a schimbat, transformandu-se intr-o societate pe actiuni cu capital majoritar de stat, iar la inceputul anului 1996 compania a devenit in totalitate o societate pe actiuni, 51% dintre acestea fiind detinute de managerii intreprinderii si de catre angajati.

Bibliografie:

- Totul despre inghetata de VIZIREANU Camelia Publicat: Bucuresti, Editura Tehnica, 1993

- Totul despre inghetata Constantin Banu, Camelia Vizireanu, Berzea Marilena,Toader Roxana . - Bucuresti : Editra Tehnica, 1993

- Fabricarea inghetatei de NOVETSCHI Iulian Publicat: Sibiu, Editura Universitatii Lucian Blaga, 2002

- www.inapolact.ro

Download proiect

Primești proiectul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2021
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
23 pagini
Imagini extrase:
23 imagini
Nr cuvinte:
5 301 cuvinte
Nr caractere:
31 402 caractere
Marime:
631.23 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Proiect
Materie:
Economie
Data publicare:
19.04.2021
Structură de fișiere:
  • Analiza ciclului de viata al unui produs la SC Inapolact SA.doc
Predat:
Liceul Tehnologic “Liviu Rebreanu” Maieru din Bistrita
Profil:
Servicii
Profesorului:
Victoria Ureche

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Sus!