Analiza ciclului de viață al unui produs la SC Inapolact SA

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Argument 3
Capitolul I S.C INAPOLACT S.A. 4
1.1 Scurt istoric 4
1.2 Obiectivul de activitate 4
1.3 Profilul de productie 5
1.4 Cercetarea pietei, din punctul de vedere al producatorului, consumatorului 5
Capitolul II Inghetata Inapolact 6
2.1Caracteristicile generale 6
2.2 Sortimente 7
2.3 Realizarea produsului 8
2.3.1Omogenizarea solutiei pentru producerea înghetatei 8
2.3.2Racirea solutiei de înghetata 9
2.3.3Coacerea solutiei de înghetata 9
2.3.4Congelarea solutiei de înghetata 11
2.3.5Crearea cristalelor 11
2.3.6“Zbaterea” înghetatei 12
2.3.7Destabilizarea grasimilor / structura spumanta 13
2.3.8Temperatura la iesirea din frizer 14
2.3.9Calirea înghetatei 15
2.3.10 Pastrarea înghetatei 15
2.3.11Ambalarea înghetatei 16
2.3.12Depozitarea înghetatei 18
Capitolul III Concurenta, Distributie,Analiza SWOT 20
Bibliografie 23

Extras din proiect:

ARGUMENT

Am ales sa tratez in aceasta lucrare inghetata produsa de SC Inapolact SA. Inapolact este unul dintre cei mai mari producători de lactate din România. Compania are în prezent un număr de 480 de angajați care lucrează în trei fabrici, la Huedin, Baciu și Țaga, iar produsele produse la Cluj sunt distribuite în toată tara. Începând cu 1994, Inapolact a obtinut o serie de premii si distinctii din partea statului român ce laudă calitatea produselor. În 2003, Inapolact a obtinut locul I în categoria industria alimentară, întreprinderi foarte mari si o diplomă de eminentă la editia a X-a a Topului National al Firmelor.

Înghetata Inapolact este un produs foarte apreciat de majoritatea consumatorilor; în ciuda faptului ca pe piata se confrunta cu o concurenta puternica, este considerat unul dintre produsele cele mai naturale, ingredientele sale dovedind acest fapt - laptele, si totodata pretul acestui produs este accesibil. Prezentarea produsului se realizeaza cu ajutorul vitrinelor frigorifice apartinând unitatilor comerciale, fiind foarte accesibil pentru consumatori, acestia putându-se servi direct din vitrina frigorifica cu sortimentul de înghetata dorit spre a fi cumparat.

Caracteristicile produsului înghetata Inapolact sunt foarte bine definite; având în vedere faptul ca societatea Inapolact a facut traditie în rândul produselor fabricate pe baza de lapte produsul este considerat ca fiind de o calitate superioara. Producatorul, pentru a ocupa un loc important pe piata, trebuie sa fie prezent cu produse atractive (prin raportul calitate-pret), iar sortimentul industrial pe care-l prezinta sa fie suficient de larg pentru stapânirea pietei. Cei care cu adevarat tind spre o pozitie solida pe o piata, investesc în înnoirea, modernizarea si diversificarea produselor, la fel si societatea Inapolact.

Capitolul I S.C INAPOLACT S.A.

1.1 Scurt istoric

Societatea Comerciala INAPOLACT S.A. a luat fiinta în 1990 prin transformarea integrala a Întreprinderii de Industrializarea Laptelui Clujeana.

Situata în inima Transilvaniei, Inapolact este continuatoarea unei traditii vechi de un secol în domeniul procesarii laptelui. Firma mama este atestata documentar în 1905 atelierul Vlad unde se fabricau unt si brânza de vaca . Firma Vlad fabrica pentru prima data în zona si introducea pe piata Clujului produsul IAURT. Începând cu anul 1936, produce brânzeturi fermentate si topite pe care le exporta în diferite tari, printre care si S.U.A. În urma nationalizarii din 1948, firma Vlad se transforma în Întreprinderea de Industrializarea Laptelui Cluj care, la rândul ei, se transforma în 1990 în S.C. INAPOLACT S.A.

Capacitatea de productie a fabricii era de circa 30000 l lapte /zi, gama de produse cuprinzând: lapte de consum pasteurizat; produse proaspete de tipul iaurturilor, smântânei si a brânzeturilor proaspete; unt si brânzeturi de consistenta semi-tare, de tipul Trapist, Edam.

Dezvoltarea cea mai pronuntata a companiei s-a înregistrat în perioada 1960-1975, când au fost construite noi fabrici de prelucrare a laptelui si au fost modernizate cele deja existente. Pâna în anul 1989 compania s-a dezvoltat permanent, modernizându-si capacitatile de productie.

În anul 1991 organizarea întreprinderii s-a schimbat, transformându-se într-o societate pe actiuni cu capital majoritar de stat, iar la începutul anului 1996 compania a devenit in totalitate o societate pe actiuni, 51% dintre acestea fiind detinute de managerii întreprinderii si de catre angajati.

Bibliografie:

- Totul despre înghețată de VIZIREANU Camelia Publicat: București, Editura Tehnică, 1993

- Totul despre înghețată Constantin Banu, Camelia Vizireanu, Berzea Marilena,Toader Roxana . - București : Editra Tehnică, 1993

- Fabricarea inghetatei de NOVETSCHI Iulian Publicat: Sibiu, Editura Universității Lucian Blaga, 2002

- www.inapolact.ro

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza ciclului de viata al unui produs la SC Inapolact SA.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2021
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
23 pagini
Imagini extrase:
23 imagini
Nr cuvinte:
5 301 cuvinte
Nr caractere:
31 402 caractere
Marime:
631.23KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 2 P.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Proiect
Materie:
Economie
Predat:
Liceul Tehnologic “Liviu Rebreanu” Maieru din Bistrita
Profil:
Servicii
Profesorului:
Victoria Ureche
Sus!