Politică de produs la SC Domo SRL

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

INTRODUCERE 4
Capitolul I. Prezentarea generala a magazinului 5
1.1 Istoric, forma de organizare, explicarea numelui, siglei, sloganului 5
1.2.Amplasarea (evidentierea accesibilitatii locatiei pentru clienti, a eventualelor obstacole) si caracterizarea zonei de atractivitate; 12
1.3. Identificarea si caracterizarea clientelei tinta 12
1.4. Identificarea si caracterizarea concurentei 14
1.5.Diferentierea fata de concurenta 15
1.6.Analiza critica a politicii comerciale 15
Capitolul 2 Organizarea SC Domo SRL 16
2.1Forma de organizare a magazinului. 16
2.2 Structura firmei 16
Capitolul 3 Politica de produs la SC Domo SRL 18
3.1Conceptul de produs 18
3.3 Marca. Identitatea marcii 27
3.3 Strategii de produs 29
4. Concluzii si propuneri 31
Bibliografie 34

Extras din proiect:

INTRODUCERE

In incercarea de a supravietui, orice firma, indiferent de dimensiunea si profilul sau de activitate, va cauta sa-si imbunatateasca, in mod continuu, produsele sau va continua sa lanseze pe piata alte produse, in asa fel incat acestea sa corespunda noilor exigente ale pietei. Politica de produs, denumita de unii specialisti "pivot" al intregii activitati de marketing , iar de altii drept "samburele marketingului" , determina toate actiunile de marketing, in jurul ei concepandu-se si derulandu-se intregul set al activitatilor tranzactionale. Acestei realitati i se datoreaza, de fapt, amploarea si profunzimea investigatiilor vizand produsul in perspectiva de marketing. Politica de produs reprezinta principala componenta a mixului de marketing al magazin. Orice competitor de pe piata nu va reusi sa atraga multi clienti daca nu va avea produse de calitate, adaptate cerintelor pietei-tinta. Politica de produs are in vedere conduita pe care o adopta firma referitor la dimensiunile, structura si evolutia gamei de produse si servicii ce fac obiectul propriei sale activitati, atitudine ce se raporteaza permanent la cerintele mediului de piata, la tendintele manifestate de ceilalti concurenti. Fundamentarea politicii de produs reprezinta punctul de pornire in delimitarea mixului de marketing al magazin, ceea ce presupune precizarea clara a obiectivelor, strategiilor si tacticilor pe care magazinul trebuie sa si le aleaga dintre toate variantele posibile. Strategiile de produs cuprind principalele directii in care firma poate sa-si mobilizeze intregul ei potential (uman, material, financiar) in vederea realizarii indicatorilor economico-financiari pe care si i-a propus, dar si pentru a asigura o cat mai buna satisfacere a consumatorilor. Modalitatile concrete de aplicare a unei anumite strategii de produs alcatuiesc tacticile de produs. Acestea pot include modificari de ordin tehnologic vizand substanta materiala a produsului sau a ambalajului, schimbari in dimensiunile unei linii de produse, modificari in structura canalelor de distributie sau a formelor de vanzare, restrangeri/largiri ale gamei de preturi la care se comercializeaza componentele unui articol sau a unei subgrupe de marfuri. Politica de produs este un ansamblu de strategii si tactici, prin care firma se raporteaza permanent la cerintele pietei, modeland componentele ofertei in raport de dorintele consumatorilor. Activitatile ce compun politica de produs sunt grupate, dupa continutul lor tematic, in urmatoarele ansambluri:

Cercetarea produsului include analiza calitatii produsului din fabricatie, precum si din vanzare, studiul invechirii economice a acestuia, analiza circulatiei produsului si urmarirea comportarii lui in utilizare sau consum, pozitionarea produsului in raport cu produsele concurente. ?Activitatea de inovare constituie principala orientare ofensiva a politicii de produs. Ea vizeaza atat produsul, cat si descoperirea de noi materii prime, perfectionarea tehnologiilor de fabricatie, dezvoltarea service-ului, stimularea capacitatilor creatoare din cercetare si productie si realizarea, in acest fel, a unui climat novator in toate compartimentele firmei.

Bibliografie:

1.Balaure, V., Popescu, I.C., Serbanica, D., ,,Tehnici promotionale", Editura Metropol, Bucuresti, 1994, p.5.

2.D. Bontas, "Bazele managementului firmelor" Editura Moldavia, Bacau 2000, pag. 225

M. Bruhn, ,,Marketing", Editura Economica, Bucuresti, 1999, pag. 215;

4.Sicond Claude, ,,Pratique de la strategie d`Entreprise", Edition Hommes et techniques, Paris, 1987, pag.222

5.Michon, Christian, ,,Le Marketing interne: un systeme de marketing a part entiere",

6.Michon, Christian, ,,Presentation: numero special sur la marketing interne", Revue Francais du Marketing, 120/1988, pag. 5-9;

7.P.-L. Dubois, ,,Marketing - teorie si practica", Editura Economica, 1994, pag.215.

Ilinois Press, 1995, citat in Michael J. Baker ,,Marketing", EdituraStiintifica si Tehnica,

8.M. Juganaru, ,,Marketing" - Editura Expert, Bucuresti, 2000, pag. 201;

9.Ph. Kotler, ,,principiile marketingului", Editura Teora, Bucuresti, 1198, pag.849

10.M. Bruhn, ,,Marketing". Editura Economica, Bucuresti, 1999, pag. 215;

E. Maxim, T. Gherasim, ,,Marketing", pag.361

Maria Moldoveanu, Dorina Miron, ,,Psihologia reclamei", Ed..,19, p.52

13.E. Niculescu, ,,Marketing", pag.295.

14.Elena Niculescu, ,,Marketing modern", Editura Polirom, Iasi, 2000, Pag. 290.

15.D. Popescu, ,,Conducerea afacerilor", Editura Scripta Bucuresti, 1995, pag. 113-114

16.S. Prutianu, ,,Comunicare si negociere in afaceri", Editura Polirom, Iasi, 1998, pag.238

Revue Francaise du Marketing, 120/1998, pag.5,11-20;

17.C. Sassu, R. Andries, ,,Comunicarea integrata de marketing", Editura F&F International, Gheorgheni, 2000, pag.103-105.

18.Wilbur Schramm, ,,The process and Effects of Mass Communications", University of Bucuresti, 1997, pag.374-375

19. Ph. KOTLER, "Management.Marketing", Editura Teora, Bucuresti, pag.798

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Politica de Produs la SC Domo SRL.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
33 pagini
Imagini extrase:
33 imagini
Nr cuvinte:
7 313 cuvinte
Nr caractere:
44 391 caractere
Marime:
316.63KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Proiect
Materie:
Economia Intreprinderii
Tag-uri:
liceu, produs, DOMO
Predat:
la liceu
Profil:
Real
Specializare:
Ştiinţe sociale
Sus!