Analiza operațiunilor comerciale internaționale - Tesla Motors

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Vehiculul electric (EV) este un automobil cu emisii zero propulsat de un motor electric, cu alimentare de la o sursă electrica, de obicei baterie de vehicul electric sau supercondensator. În comparație cu autovehiculul hibrid, (cum ar fi Toyota Prius), care funcționează pe bază de acumulator și benzină, autovehiculul electric funcționează în exclusivitate cu ajutorul curentului electric, furnizat prin acumulatori.

1. Cadrul General/Mediul Internațional

În prezent, pe piața mașinilor electrice activează peste 80 de companii care comercializează în jur de 18 branduri, însă dintre aceștia doar 5 producători importanți domină piața, adjudecându-și 80% din piață ca volum. Principalii producători sunt: Tesla, Audi, BMW, Volkswagen și Toyota. Concurența între aceștia este acerbă, fiecare producător dorind să ofere motoare cât mai puternice, cu o încărcare mai cât mai rapidă a bateriei.

Cota de piață globală a noului segment de autovehicule electrice a ajuns la 1,3% în 2017, aceasta fiind de 0,86% în 2016. La nivel global, vânzările de autovehicule au depășit pragul de 3 milioane în noiembrie 2017, crescând cu un milion în anul 2018.

Piața chineză în ceea ce privește mașinile electrice s-a extins cu 72% față de anul 2017, această detasându-se serios de celelalte țări în ceea ce privește alegerea cetățenilor pentru mașinile electrice, și de menținut este faptul că acum 3 ani aceasta era la egalitate cu Germania și SUA. Acest lucru se datorează în principal sprijinului guvernamental, infrastructurii adaptate mașinilor electrice, dar și diferitor tipuri de beneficii financiare și nefinanciare acordate de către stat pentru a promova vânzările de mașini electrice. (Ex: dacă dețin o mașină electrică, cetățenii chinezi sunt scutiți de obligația de a participa la loteria carnetelor sau de a licita pentru a deține un permis de conducere).

Piața mașinilor electrice din Europa a crescut și ea cu aproape 40% în perioada 2016-2017. O mare parte din ritmul regional este în Germania, unde piața mașinilor electrice s-a dublat, această fiind în prezent cea de-a doua cea mai mare piață EV din Europa, fiind depășită doar de Norvegia.

India este noul venit pe piața mașinilor electrice de anul acesta. Atât acceptarea cât și integrarea mașinilor electrice pe piața de autovehicule din India, precum și dinamica industriei se află într-o fază incipientă: rata de adoptare a EV fiind mai mică de 1%. Deși guvernul a elaborat o nouă politică fiscală pentru a încuraja adoptarea EV, nu are o strategie clară de încurajarea a consumatorilor. Cererea provine în special din partea oamenilor de afaceri și a sectorului public, dar infrastructura încă nu este pregătită pentru această piață fiind nevoie de mai multe surse de energie regenerabilă și implementarea de charging-points.

Se poate observa, totuși, în mod clar, un trend crescător și din ce în ce mai rapid de la un an la altul al numărului de consumatori efectivi, iar când vorbim de consumatorii potențial, odată cu dezvoltarea și eficientizarea producției, care vor rezulta în prețuri mult mai accesibile și sfera nonconsumatorilor relativi va crește.

2. Descrierea Companiei

Tesla este o companie producătoare mașini electrice și nu numai care a fost fondată în anul 2003, dezvoltându-se rapid, în prezent fiind evaluată la peste 50 de miliarde de dolari. Având în vedere ca vorbim despre o companie producătoare de mașini nouă și fără nicio experiență în industrie, realizarea unei producțiide masă este mult prea scumpă și riscantă, de aceea Tesla s-a concentrat pe producerea unor cantități mici de mașini conceptuale, care vin și cu un cost unitar ridicat.

Poziția unică pe care Tesla o ocupă pe piața mașinilor electrice este și cel mai mare punct forte al companiei, iar Elon Musk pleacă de la premisa că firma lui nu vinde doar mașini, ci vinde și tehnologie, si punându-ți încredere în tehnologia Tesla, înseamnă să ai încredere în tehnologia viitorul.

Viziunea și misiunea pe care Tesla și-o asumă este aceea de a „accelerea tranziția planetei la energia sustenabilă”, acest motto reflectând și dorința companiei de a domina piața globală a bateriilor și vehiculelor electrice.

- Modelul 3 care este și cel mai ieftin model al companiei, este descris ca fiind o combinație între design, lux, conveniență și siguranță. Lansarea oficială a avut loc pe 28 iulie 2018, deci momentan această mașină ocupă poziția de „Dilemă” în schița BCG.

- Modelul S a fost prezentat ca o mașină frumosă, luxoasă care vine împreună cu funcționalitate, confort și siguranță. Odată cu lansarea acestui model, se spune că Tesla a distrus și o mare parte din competiția mașinilor de lux în SUA. Din 10 modele mari de mașini de lux disponibile pe piață, modelul Tesla a adunat 34% din vânzări, astfel este încadrată în categoriei „Vedetelor” a matricei BCG.

- Modelul X este o mașină sport și pretențioasă în același timp, construită să domine autostrăzile. Are un design inovator cu aripi de șoim, care dau vehiculului un aspect unic și luxos. Deși se spune că Tesla a redus programul de producție pentru Modelul 3, ca urmare a vânzarilor tot mai mari ale Model X și Modelului S, astfel Modelul X este încadrat în categoria „Pietrelor de Moară” din matricea BCG.

- Creditele ZEV sau creditele pentru vehiculele cu emisii zero fac parte din categoria „Vacilor de muls” pentru Tesla. Tesla construiește doar vehicule care rulează pe baterie și nu emit substanțe poluante, deci acele credite primite de la stat pentru maximul substanțe poluante emise sunt vândute altor companii care au nevoie de ele, Tesla majorându-și profitul cu 100 de milioane de dolari în 2017.

Bibliografie:

[1] Market Analysis of Tesla Motors, https://myassignmenthelp.com/free-samples/market-analysis-for-tesla-motors?fbclid=IwAR1_fsRuuMZBzF7C43FpppisfG6JCeFERfXkmeB4schgYQ4TF_IT0n8dmA0

[2] Tesla Inc.´s Marketing Mix Analysis, http://panmore.com/tesla-motors-inc-marketing-mix-4ps-analysis?fbclid=IwAR24NjwbUQ5mli98F6zZ3eCh7YoQKEnWeHfcV2p2DeS4wVp6EmKhBmaaQUI

[3] Market Mix of Tesla Motors, https://www.marketing91.com/marketing-mix-of-tesla-motors/?fbclid=IwAR0RLwHiqLSHSYwYHiR9GL5K9tL8cGzzeelr4thqBe6WkqB1gW05WIf-tps

[4] Tesla Segmentation Targeting and Position Overview, https://research-methodology.net/tesla-segmentation-targeting-and-positioning-overview/?fbclid=IwAR1GAiiWEIzUGe-Wk8EWVheZKIVmBIljCcP1VndFubH4-QQsRELr9c1GdNA

[5] The Global Electric Vehicle Market, https://www.mckinsey.com/industries/automotive-and-assembly/our-insights/the-global-electric-vehicle-market-is-amped-up-and-on-the-rise?fbclid=IwAR3SC4pvAD34PIzqZ7V2cqwVwnby4lBq7D8DvdbZHLDUxGELHoV1fs7CiUM

[6] Electric Vehicle Outlook 2018 https://about.bnef.com/electric-vehicle-outlook/?fbclid=IwAR0iXaIEt3vv1s7gRXbO3IIBhL1PbKi1bxYNgu3fPSCURK3aYzTlKiJsiaI

[7] Global Electric Vehicle Market looks to fire on all Motors in 2018, https://www.forbes.com/sites/sarwantsingh/2018/04/03/global-electric-vehicle-market-looks-to-fire-on-all-motors-in-2018/

[8] Accenture Electric Vehicle Market Attractiveness, https://www.accenture.com/t00010101T000000__w__/au-en/_acnmedia/PDF-37/accenture-electric-vehicle-market-attractiveness.pdf?fbclid=IwAR3Yt4dbmOgc1utObT4fd588I9X3tLvbNjv9rLweMomBXpLVFMFuXeFQB2s

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza operatiunilor comerciale internationale - Tesla Motors.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2019
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
9 pagini
Imagini extrase:
9 imagini
Nr cuvinte:
3 680 cuvinte
Nr caractere:
18 635 caractere
Marime:
33.27KB (arhivat)
Publicat de:
Stefan B.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Ecologie
Predat:
Facultatea de Relatii Economice Internationale , Academia de Studii Economice din Bucuresti
Materie:
Ecologie
An de studiu:
II
Sus!