Expertiza Auto-tehnică

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

INTRODUCERE

Expertiza tehnica auto fara a se confunda cu expertiza criminalistica a accidentelor de circulatie,

este menita sa puna, cu inalt simt de raspundere, la dispozitia organelor de urmarire penala si instantelor judecatoresti, date apte sa elucideze tot ce vizeaza constructia, exploatarea, intretinerea si reparatia autovehiculelor, dand de asemenea raspunsuri calificate la probleme fundamentale de circulatie rutiera si tehnica auto. Daca expertului criminalist i se cere sa stabileasca dinamica accidentului dupa urmele create in campul infractional, sa determine directia de deplasare a autovehiculelor dupa urmele lasate pe segmentul de drum, sa aprecieze care a fost locul impactului, sa indice momentul in care a aparut starea de pericol, sa stabileasca spatiul parcurs de victima in campul vizual al soferului, spatiul parcurs de autovehicul din momentul aparitiei starii de pericol pana in cel al impactului, pozitia autovehiculului sau

a victimei in momentul impactului, sa calculeze viteza dupa urmele de franare, de derapare sau

rasturnare, sa evalueze, sa demonstreze posibilitatile de evitare a accidentului si sa stabileasca relatiile de timp in care sau derulat anumite secvente ale accidentului si expertul tehnic auto, este frecvent consultat de organele de urmarire penala si instantele judecatoresti cu privire la asemenea aspecte, cerandu-i-se in mod preponderent sa dea raspuns la problemele de natura tehnica privind constructia, functionarea si exploatarea autovehiculelor, in masura in care acestea afecteaza circulatia rutiera, explicand circumstantele de ordin tehnic in care s-au produs faptele.

Orice raport de expertiza tehnica auto trebuie sa se transforme din momentul elaborarii si intr-o

sursa de informare referitoare la starile de fapt, sa dezvaluie cu exactitate sa dezvaluie cu fermitate indisciplina din domeniul functionarii, exploatarii, intretinerii mijloacelor auto pentru ca, asa cum se mentioneaza in general, orice trecere cu vederea a carentelor de ordin tehnic, ca si toleranta fata de micile defectiuni ale masinii, alaturi de neglijenta, neatentie, exercitarea cu nesocotinta a unor manevre, usurinta, increderea nelimitata in posibilitatile autovehiculului sau incalcarea prevederilor, inclusiv a celor de ordin tehnic, care reglementeaza aceasta materie, reprezinta invariabil cauze sau conditii favorizante ale unor evenimente, cu urmari, adesea, foarte grave. De la aparitia primelor mijloace de transport si pana in prezent fenomenul accidentelor de trafic a cunoscut o continua evolutie. Complexitatea accidentelor de trafic a generat si sustinut dezvoltarea unor stiinte si discipline noi precum si extinderea si dezvoltarea celor deja existente.

Analiza si reconstructia evenimentelor rutiere presupune o abordare multidisciplinara in care

stiintele fundamentale impreuna cu medicina legala se impletesc in efortul comun de a deslusi

imprejurarile si factorii care au contribuit la producerea unui accident de trafic.

In toate tarile civilizate se desfasoara intruniri, dezbateri si consfatuiri care au drept scop

elaborarea si implementarea unor propuneri ,,de lege ferenda" in vederea reducerii numarului de

accidente precum si diminuarea consecintelor acestora. Cresterea permanenta a parcului de autovehicule, a dus la tratarea evenimentului rutier la nivel mondial ca pe un fenomen epidemiologic. Datele statistice prelucrate pun in evidenta ca la 10 milioane de kilometri parcursi se produc 10 decese, aproximativ 400 de persoane pe zi, la un deces se produc 30 de vatamari corporale 40 % din victime fiind pietonii. De asemenea, la un miliard de kilometri parcursi de un calator, caile ferate produc 0,95% din decese, avioanele 6,8% iar autovehiculele 48%. La noi in tara, accidentele rutiere reprezinta cea de-a saptea cauza de mortalitate printre celelalte cauze. Fara a insista asupra datelor si prelucrarilor statistice, doar din aceste minime informatii, ne putem forma o idee in ceea ce priveste necesitatea imperioasa de a studia evenimentele rutiere nu doar unilateral ci pluridisciplinar angrenand specialisti din toate domeniile stiintei. Astfel au luat nastere o serie de activitati noi care au ca menire descifrarea unei parti din modul cum s-a produs evenimentul rutier sau a unor imprejurari care au condus la declansarea si consumarea acestuia. Aceste activitati din care mentionam expertiza tehnica, expertiza criminalistica, expertiza de evaluare, expertiza medico - legala (si traumatologica) au condus treptat spre necesitatea dezvoltarii unei stiinte sub umbrela careia sa poata fi utilizate cunostintele din alte domenii cu aplicabilitate specifica cercetarii evenimentelor rutiere.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Expertiza Auto-Tehnica.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (6 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
22 pagini
Imagini extrase:
22 imagini
Nr cuvinte:
10 219 cuvinte
Nr caractere:
56 009 caractere
Marime:
338.10KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Drept
Tag-uri:
tehnic, expertiza
Predat:
la facultate , Moldova
Materie:
Drept
Sus!