Proiectare autobuz urban

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Pentru proiectarea unui nou tip de autovehicul, tinand seama de datele impuse prin tema, autobuz urban, care precizeaza anumite particularitati legate de destinatia si performantele acestuia, este nevoie in primul rand, de un numar cat mai mare de solutii constructive, deja existente, avand caracteristici asemanatoare cu cele ale autovehiculului cerut.

De asemenea, literatura de specialitate cuprinde pentru fiecare categorie de autovehicule informatii legate de organizarea generala, modul de dispunere a motorului si puntilor motoare, de organizare a transmisiei, tot aici fiind date si principalele dimensiuni geometrice, greutatea utila si proprie, tipul sistemelor de directie si franare, tipul suspensiei.

Analizand aceste informatii si avand in vedere tendintele de dezvoltare caracteristice pentru fiecare categorie de autovehicule cercetata, se pot stabili prin comparare unele date initiale necesare pentru calculul de predimensionare cum ar fi: organizarea generala, amenajarea interioara, dimensiunile geometrice, greutatea autovehiculului si repartizarea sa pe punti, alegerea rotilor si determinarea razei de rulare precum si multe altele.

Cu ajutorul unor cataloage si a unor reviste de specialitate au fost extrase solutiile similare prezentate in tabelele de mai jos. Aceste solutii au fost selectate atat in functie de motorizarea impusa in tema cat si in functie de performantele dinamice ale autoturismului impuse in tema. Solutiile similare au parametrii dinamici si de motorizare cuprinsi intr-o anumita plaja de valori cat mai apropiate de valorile impuse in tema de proiectare.

1.1. Studiul solutiilor similare ale automobilelor

MERCEDES Citaro

Citaro este dotat cu suspensii frontale independente si o tractiune de inalta clasa. Datorita motoarelor pure si economice BlueTec, Citaro nu respecta doar cerintele Euro 4 cu privire la standardele pentru emisii, ci asigura si o economie a carburantului cu pana la 6%. Astfel, noul Citaro reprezinta solutia ideala pentru provocarile viitorului.

MERCEDES Conecto

Tehnologia sa avansata asigura siguranta sporita si promptitudine operationala. Noul Conecto ofera confortul unui autobuz cu podea joasa conform normelor europene - in versiunea unui autobuz simplu de 12 m sau a unui autobuz articulat de 18 m. Conecto are un motor in 6 cilindrii ce dezvolta o putere de 210 kW (286 CP) pentru autobuzul simplu de 12 m si 220 kW (299 CP) pentru autobuzul articulat. Tehnologia diesel Mercedes-Benz BlueTec- respecta cerintele stricte ale normelor europene de mediu. Exceleaza atat prin emisiile de gaze reduse, cat si prin consumul de carburant mai redus decat la motoarele conventionale diesel Euro 3. Osia este robusta, o axa portanta de incredere pentru ZF. Transmisia automata este un avantaj pentru sofer deoarece acesta nu mai trebuie sa schimbe vitezele.

IVECO Citelis

Citelis 12 reflecta preocuparea constructorului Iveco-Irisbus pentru pasagerii cu mobilitate redusa in conditii de transport eficiente, confortabile si sigure, cu accent deosebit pe protectia mediului. In sprijinul acestor afirmatii vin podeaua coborata pe toata lungimea, inclinarea redusa a podelei la interior, rampa suplimentara de acces pentru carucioare si sistemul pneumatic ce permite alinierea podelei cu trotuarul la oprirea autobuzului in statie.

MAZ 203

Sistem de franare integral pneumatic, frane disc pe ambele axe, frana auxiliar- pe motor si intarder, ABS/ASR.

ROBUS 5293

Motor, tip Caterpillar 3126 E Emisii EURO-3 putere maxima, viteza maxima, km/h 90 consum combustibil, urban, l/100 km.

1.2 Tendinte de dezvoltare

In conditiile in care problemele de conceptie devin din ce in ce mai complexe, necesitand prelucrarea unei enorme cantitati de informatie, asistarea proiectarii si fabricatiei de catre calculator apare ca oportuna si de neevitat daca se doreste o scurtare a timpului de inovare, perfectionare a produselor cu grad sporit de complexitate, care trebuie adaptate continuu progresului tehnic. Motoarele autoturismelor au beneficiat de atentie sporita, eforturile de marire a performantelor acestora fiind indreptate pe multiple directii: reducerea consumului de combustibil, marirea puterii litrice a motoarelor, reducerea costurilor de fabricatie, reducerea emisiilor nocive din gazele de evacuare, reducerea emisiilor sonore, realizarea de motoare cat mai usoare si mai compacte. Cutiile de viteze dispun de cinci si mai nou chiar de sase trepte de viteza.

Pentru imbunatatirea dinamicii automobilului in regim de tractiune, acestea au inceput sa fie dotate cu sisteme de control al tractiunii, cum ar fi de exemplu sistemul Stability and Traction Control (STC) sau sistemul Stability and Traction Control (DSTC), care este mult mai complex, fiind asemanator cu sistemele antipatinaj de la masinile germane.

Aceste sisteme indeplinesc in general urmatoarele functiuni: corijarea actiunilor de comanda ale soferului in raport cu regimul de deplasare al automobilului si aderenta rotilor cu calea de rulare;

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Proiectare autobuz urban.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
29 pagini
Imagini extrase:
29 imagini
Nr cuvinte:
5 271 cuvinte
Nr caractere:
31 974 caractere
Marime:
534.04KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Dinamică
Tag-uri:
autobuz, dinamica, proiectare, componente
Predat:
la facultate
Materie:
Dinamică
Sus!