Proiect dinamica autovehiculelor

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Enuntul temei de proiect
1. Alegerea modelelor similare
1.1 Consideratii generale
1.2 Prezentarea modelelor similare si caracteristicile lor
1.3 Analiza modelelor similare
1.4 Prezentarea caracteristicilor constructive ale modelului de proiectat
2. Predeterminarea caracteristicilor dimensional-masice ale autovehiculelor precum si a subansamblelor acestuia
2.1 Metoda de lucru
2.2 Determinarea dimensiunilor de gabarit
2.3 Determinarea dimensiunilor ce reflecta capacitatea de trecere a autovehiculului

2.4 Determinarea maselor autovehiculului si ale subansamblelor acestuia
2.4.1 Determinarea masei proprii
2.4.2 Determinarea maselor subansamblelor
3. Predeterminarea formei si dimensiunilor spatiilor utile si a cabinei
3.1 Predeterminare formei spatiului util
3.2 Forma si dimensiunea postului de conducere
3.3 Dimensionarea cabinei
3.4 Verificarea vizibilitatii
4. Schita de organizare generala
5. Determinarea pozitiei centrului de masa al autovehiculului, a incarcarilor pe punti si a parametrilor ce definesc capacitatea de trecere
5.1 Determinarea pozitiei centrului de greutate
5.2 Determinarea incarcarilor pe punti
5.3.Determinarea parametrilor ce definesc capacitatea de trecere autovehiculului
6. Analiza comparativa a variantelor constructive si alegerea variantei optime
6.1 Analiza comparativa a celor 3 variante
6.2 Alegerea variantei optime de organizare generala
7. Alegerea anvelopelor si a jantelor. Stabilirea principalilor parametrii
7.1 Alegerea anvelopelor
7.2 Alegerea jantei
7.3 Stabilirea principalelor parametrii ai pneului
8. Stabilirea coeficientului de rezistenta la inaintare
8.1 Coeficientul de rezistenta la rulare a pneului
8.2 Cuplul maestru si coeficientul de rezistenta a aerului
8.3 Randamentul transmisiei
9. Determinarea rezistentelor la inaintare si a puterilor corespunzatoare
9.1 Rezistenta la rulare
9.2 Rezistenta la urcarea pantei
9.3 Rezistenta aerului
10. Predeterminarea caracteristicilor de turatie ale motorului din conditia de viteza maxima in palier
10.1 Alegerea parametrilor necesari
10.2 Calculul puterii si a momentului
10.3 Caracteristica externa de turatie a motorului predeterminata de puterea maxima in palier
11. Predeterminarea caracteristicilor de turatie ale motorului, si din conditia de panta maxima in priza directa
11.1 Predeterminarea caracteristicilor externe
11.2 Alegerea motorului
11.3 Definitivarea caracteristicilor externe ale motorului
12. Predeterminarea si definitivarea raportului de transmisie al angrenajului in unghi
12.1 Predeterminare raportului de transmisie
12.2 Definitivarea raportului de transmisie
13. Determinarea rapoartelor de transmitere ale transmisiei mecanice in trepte
13.1 Determinarea raportului de transmitere a primei trepte
13.2 Etajarea schimbatorului de viteze
13.2.1 Etajarea in progresie geometrica
13.2.2 Etajarea in progresie aritmetica
13.2.3 Etajarea in progresie armonica
13.3 Conectarea rapoartelor de transmitere
13.3.1 Pentru progresie geometrica
13.3.2 Pentru progresie aritmetica
13.3.3 Pentru progresie armonica
14. Determinarea caracteristicii de tractiune, a caracteristicii dinamice, a caracteristicii puterilor, si a acceleratiilor
14.1 Determinarea caracteristicilor fara ajutorul programului de calcul
15. Analiza calitatilor dinamice de tractiune ale autovehiculelor, pentru cele sase variante de transmisii
16. Determinarea caracteristicilor de demarare
16.1 Determinarea caracteristicilor folosind metoda treptelor
16.2 Parametrii sintetici de demarare
17. Determinare caracteristicii de consum ale autovehiculului, inclusiv cand bate vantul
18. Determinarea regimului de miscare si a consumului de combustibil in diverse stari de miscare
19. Concluzii generale

Extras din proiect:

Sa se efectueze proiectarea generala, functionala, privind dinamica tractiunii si consumul de combustibil al unui autovehicul, avand urmatoarele caracteristici:

- Tipul autovehiculului: autocamion;

- Caroserie: vagon carosat;

- Sarcina utila maxima constructiva: 2500 kg;

- Viteza maxima in paliere: 90km/h;

- Panta maxima: 34 %;

- Panta maxima in priza directa: 4,75%;

- Alte particularitati: M.A.C

Proiectul va contine doua parti:

- Memoriul tehnic justificativ- ce cuprinde:

1. Alegerea unui numar adecvat (minim 4-5) de automobile similare, analiza particularitatilor constructive si a principalelor parametrii dimensionali, masice, si energetice;

2. Predeterminare principalilor parametrii dimensionali si masici ale autovehiculelor de proiectat, precum si a subansamblelor acestuia;

3. Predeterminarea formei si dimensiunilor spatiului util inclusiv, ale exteriorului cabinei;

4. Intocmirea schitei de organizare generala in 3 variante semnificative;

5. Determinarea pozitiei centrului de masa al autovehiculului, pentru cele 3 variante atat la sarcina utila maxima constructiva, cat si la sarcina nula. Determinarea incarcarilor pe punti si a parametrilor ce definesc capacitatea de trecere si stabilitatea longitudinala a autovehiculului in stransa legatura cu panta maxima impusa in tema de proiectare;

6. Analiza comparativa a celor 3 variante, alegerea celei optime si precizarea formei autovehiculului;

7. Alegerea anvelopelor, camerelor de aer si a jantelor considerandu-se cel putin doua variante. Stabilirea principalilor parametrii ale pneurilor alese;

8. Stabilirea coeficientului de rezistenta la rulare a pneurilor, coeficientul de rezistenta a aerului, a ariei sectiunii transversale maxima si a randamentului transmisiei;

9. Determinarea rezistentei la inaintare si a puterilor corespunzatoare in functie de viteza autovehiculului (se va considera drumul cu panta nula, cu panta egala cu panta maxima pe care o poate urca autovehicul). La deplasare in palier se vor considera si situatiile in care deplasarea se face cu vant, viteza acestuia egala cu 15km/h, batand in acelasi sens cu sensul deplasarii, si respectiv in sens invers;

10. Predeterminarea caracteristicilor de turatie, la sarcina totala a motorului, din conditia de viteza maxima in palier;

11. Predeterminare caracteristicii de turatie la sarcina totala a motorului si din conditia de panta maxima in priza directa. Predeterminarea caracteristicii externe de franare, alegerea motorului, determinarea caracteristicii sale de turatie si precizarea, eventual determinare parametrilor principali ai motorului;

12. Predeterminarea si definitivarea raportului de transmitere al angrenajului in punti;

13. Determinarea raportului de transmitere al transmisiei mecanice in trepte. Se vor considera doua variante pentru numarul de trepte ale schimbatorului de viteze, si trei variante pentru etajarea schimbatorului de viteze (etajare in progresie geometrica, aritmetica si armonica);

14. Determinare caracteristicii de tractiune, a caracteristicilor dinamice, a caracteristicilor puterilor si a caracteristicii acceleratiilor. Elaborarea unui program de calcul pentru determinare marimilor necesare pentru constructia caracteristicilor mentionate inclusiv pentru determinare vitezei maxime (la elaborarea programului, in memoriu se deschide algoritmul de calcul, si se comenteaza programul definitiv);

15. Analiza calitatilor dinamice de tractiune, ale autovehiculelor pentru cele 6 variante ale transmisiei si alegerea celei mai adecvate;

16. Determinare caracteristicilor de demarare ; pentru varianta optima aleasa

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Proiect Dinamica Autovehiculelor.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (5 voturi)
Anul redactarii:
2008
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
108 pagini
Imagini extrase:
108 imagini
Nr cuvinte:
19 625 cuvinte
Nr caractere:
122 035 caractere
Marime:
12.62MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Dinamică
Tag-uri:
autovehicule, dinamica, tractiune, calcule
Predat:
Facultatea de Transporturi , Universitatea Politehnica Bucuresti din Bucuresti
Specializare:
Autovehicule Rutiere
Materie:
Dinamică
Profesorului:
Dr. Ing. Laurenţiu Popa
Sus!