Paramertii constructivi ai autovehiculelor

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Compunerea si dispunerea agregatelor ce constituie echipamentul de tractiune (grupul motor-transmisie) constituie problema fundamentala de conceptie constructiva. Schema adoptata stabileste de la inceput caracterul autovehiculului in miscare si in acelasi timp limiteaza posibilitatile de dezvoltare si de amplasare a celorlalte componente ale autovehiculului.

in cazul autoturismelor dispunerea echipamentului de tractiune este realizata in trei variante constructive, dupa cum urmeaza:

1.solutia clasica - motorul in fata si puntea motoare in spate;

2.solutia totul in fata - motorul si puntea motoare in fata;

3.solutia totul in spate - motorul si puntea motoare in spate.

Avand in vedere tipul si destinatia autovehiculului de proiectat, tinand seama de autovehiculele identificate in studiul solutiilor similare, adopt ca solutie de organizare generala a autovehiculului solutia "totul in fata" (figura 1).

Fig. 1. Modul de dispunere a echipamentului de tractiune.

Solutia totul in fata permite cea mai buna utilizare a volumului total al caroseriei, asigurand totodata, fara solutii constructive speciale, o buna maniabilitate si stabilitate pe traiectorie, datorita comportamentului constructiv subvirator care este autostabilizant pe traiectorie rectilinie. Raportul dintre volumul util si volumul total al autoturismului are valoarea cea mai ridicata la aceasta solutie. Amplasarea motorului se poate face: longitudinal, solutie cand se realizeaza o buna accesibilitate la motor; transversal, cand se asigura constructii compacte, obtinandu-se un spatiu disponibil pentru pasageri cat mai mare, la acelasi ampatament; central, cand se mareste distanta intre punti la lungimi totale reduse. Pentru autovehiculul de proiectat aleg amplasarea motorului transversal datorita compacticitatii acestei solutii. Astfel se realizeaza un spatiu interior mai mare ceea ce conduce la un confort ridicat al soferului si pasagerilor.

Solutia "totul in fata" mai prezinta urmatoarele avantaje:

-legaturi simple si scurte intre organele de comanda si grupul motor-transmisie;

-permite realizarea unui portbagaj spatios;

-pericolul de incendiu este redus, rezervorul de combustibil fiind montat pe consola din spate;

-sistemul de racire este simplificat;

-efectul ciocnirilor frontale este mai redus asupra pasagerilor, deoarece energia de impact este absorbita de grupul motor-transmisie;

-stabilitate ridicata in viraj.

Dezavantajele solutiei "totul fata":

-se micsoreaza greutatea aderenta ce revine puntii motoare la urcarea pantelor;

-apar complicatii constructive pentru puntea fata, care este punte motoare si directoare;

-motorul si transmisia sunt expuse la lovituri frontale;

-pneurile din fata se uzeaza mai rapid.

2.2. Dimensiunile principale.

Avand in vedere autovehiculele studiate la "solutii similare" adopt urmatoarele dimensiuni principale:

-lungime, La [mm]: 4538;

-latime, l [mm]: 1785;

-inaltime, H [mm]: 11504;

-ampatament, L [mm]: 2705;

-ecartament fata, B1 [mm]: 1528,8;

-ecartament spate, B2 [mm]: 1513,9;

2.3. Amenajarea interioara.

Amenajarea interioara a caroseriei depinde de dimensiunile ce trebuie respectate in vederea asigurarii confortului si sigurantei pasagerilor.

Usurinta in conducere se considera a fi asigurata de geometria dispunerii scaunului conducatorului in raport cu comenzile si alte elemente ale automobilului, de marimea

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Paramertii constructivi ai autovehiculelor.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
6 pagini
Imagini extrase:
6 imagini
Nr cuvinte:
1 270 cuvinte
Nr caractere:
7 724 caractere
Marime:
70.53KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Dinamică
Tag-uri:
autovehicule, parametrii
Predat:
la facultate
Materie:
Dinamică
Sus!