Calculul Ambreiajului

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Calculul ambreiajului cuprinde determinarea dimensiunilor principale in raport cu valoarea maxima a momentului motor, in functie de tipul si destinatia automobilului si de verificare la rezistenta a principalelor piese componente.

Dupa felul legaturii de cuplare se deosebesc:

- ambreiaje mecanice, la care legatura de cuplare este reprezentata de fortele de frecare ce iau nastere in suprafetele frontale de contact ale partilor conducatoare si condusa sub actiunea unor forte normale de apasare dezvoltate in sisteme mecanice rigide sau elastice;

- ambreiaje hidromecanice, la care legatura de cuplare se obtine printr-un lichid, dupa principiul de lucru al masinilor hidraulice rotative;

- ambreiaje electomagnetice, la care legatura de cuplare este consecinta unui camp electromagnetic indus ansamblului condus de ansamblul conducator.

Ambreiajele mecanice intalnite in constructia de automobile sunt ambreiaje cu arcuri. Partea conducatoare, legata de arborele cotit 1 al motorului, cuprinde volantul 2, de care se monteaza, prin suruburile 3,carcasa 4 a mecanismului ambreiaj. Solidar in rotatie cu carcasa 4, avand insa fata de aceasta mobilitate relativa de translatie, se gaseste discul de presiune 5. Pentru realizarea fortei necesare mentinerii starii cuplate a ambreiajului, intre carcasa 4 si discul de presiune 5 sunt montate precomprimat, arcurile periferice 7, respectiv arcul central diafragma 9.

Ambreiajul cu arc diafragma

Arcurile periferice, dispuse echidistant pe periferia discului de presiune, sunt arcuri elicoidale din sarma trasa cu caracteristica liniara. Starile de functionare ale ambreiajului sunt determinate prin modificarea sagetii elastice a arcurilor. Pentru aceasta, ambreiajul este prevazut cu parghiile de

decuplare 6.

a) b)

Schemele de organizare constructiva a ambreiajelor mecanice cu arcuri:

a) ambreiaj cu arcuri periferice; b) ambreiajul cu arc central diafragma;

La ambreiajul cu arc central diafragma rolul arcurilor de presiune si al parghiilor de decuplare este indeplinit de un disc subtire din otel de forma tronconica, avand o serie de brate elastice formate din taieturi. In mecanismul ambreiaj prezentat, arcul se sprijina, prin cercul bazei mari pe discul de presiune 5 si, prin reazamul 8 din zona mediana, de carcasa 4. Situarea arcului in diferite pozitii in caracteristica elastica, corespunzatoare starilor de functionare, se obtin prin modificarea inaltimii trunchiului de con la actionarea cu o forta deformatoare asupra cercului bazei mici.

Partea condusa este reprezentata prin ansamblul discului condus 10, montat prin caneluri pe arborele 11, care, in majoritatea cazurilor, este arborele primar al cutiei de viteze. Partea de comanda este reprezentata prin parghia 13 si prin mansonul de decupare 12.

Ambreiaj pentru automobil de curse

In stare normala, ambreiajul este cuplat. Starea "normal cuplata" este efectul arcurilor de presiune respectiv al arcului diafragma care, montate precomprimat intre carcasa 4 si discul de presiune 5, in tendinta de destindere, vor realiza strangerea discului condus intre volant si discul de presiune.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Calculul Ambreiajului.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (6 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
19 pagini
Imagini extrase:
19 imagini
Nr cuvinte:
3 302 cuvinte
Nr caractere:
18 106 caractere
Marime:
806.20KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Dinamică
Tag-uri:
ambreiaj, putere, parghie
Predat:
la facultate
Materie:
Dinamică
Sus!