Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

La majoritatea autovehiculelor ambreajul se fixeaza de volantul motorului, marind asfel momentul de inertie al acestuia, si constitue in cazul ambreajelor mecanice, un cuplaj de frictiune, prin care, cu ajutorul fortelor de frecare cuplul motorului se transmite la rotile motoare, prin transmisia autovehiculelor. In cazul ambreajelor hidraulice el joaca chiar rol de volant.

Includerea ambreiajului in transmisia autovehiculului are drept scop compensarea principalelor dezavantaje ale motorului cu ardere interna, functionare instabila si mers neuniform al arborelui cotit.

Ambreiajul 2 (fig.6.1) reprezinta un cuplaj de legatura intre arborele cotit al motorului 1 si arborele primar al cutiei de viteze 3, fiind amplasat in vecinatatea volantului motorului, cu care este compatibil in dimensiuni.

Ambreiajul este inclus in transmisia automobilului in vederea compensarii principalelor dezavantaje functionale ale motorului cu ardere interna precum si ale cutiei de viteze mecanice in trepte. El serveste la:

- cuplarea progresiva a motorului cu restul transmisiei la pornirea din loc a automobilului;

- decuplarea temporara a transmisiei la:

- pornirea motorului termic, in vederea atingerii regimului de functionare regimului de functionala stabila a acestuia;

- schimbarea treptelor de viteza;

- franarea automobilului pana la oprire;

- limitarea valorii maxime a momentului de torsiune din organele transmisiei si motorului (cuplaj de siguranta);

- izolarea intre motor si transmisie a vibratiilor torsionale provenite din functionarea motorului si din deplasarea automobilului pe cale.

Constructiv, ambreiajul este constituit din partea conducatoare, partea condusa si sistemul de actionare.

Partea conducatoare reprezentata prin volantul 1 al motorului si mecanismul de ambreiaj 2, cuprinde totalitatea elementelor ambreiajului legate prin legaturi permanente cu arborele cotit al motorului. Partea conducatoare se afla intotdeauna in acelasi regim de miscare cu arborele cotit al motorului.

Partea condusa reprezentata de discul de ambreiaj 3 si arborele ambreiaj (daca acesta exista ca piesa distincta), cuprinde totalitatea elementelor ambreiajului legate prin legaturi permanente de arborele primar al cutiei de viteze, cu care se afla in acelasi regim de miscare.

Sistemul de actionare, reprezentat prin mansonul de decuplare 4, furca 5 si un dispozitiv extern de comanda 6, mecanic sau hidraulic, cuprinde totalitatea elementelor ce participa la stabilirea sau desfacerea legaturii, numita legatura de cuplare, dintre partea conducatoare si partea condusa.

Starea cuplata a ambreiajului corespunde existentei legaturii de cuplare, iar starea decuplata corespunde desfacerii legaturii de cuplare. Trecerea ambreiajului din stare decuplata in stare cuplata se obtine in urma actiunii de debreiere, iar trecerea din starea cuplata in starea decuplata se obtine in urma debreierii.

Dupa felul legaturii de cuplare se deosebesc:

ambreiaje mecanice,tratate in aceasta lucrare: ambreiajele la care legatura de cuplare este reprezentata de fortele de frecare ce iau nastere in suprafetele frontale de contact ale partilor conducatoare si condusa sub actiunea unor forte normale de apasare dezvoltate in sistemele mecanice rigide sau elastice;

ambreiaje hidrodinamice (hidroambreiajele): ambreiajele la care legatura de cuplare se obtine printr-un lichid, dupa principiul de lucru al masinilor hidraulice rotative;

ambreiaje electromagnetice: ambreiajele la care legatura de cuplare este consecinta unui camp electromagnetic indus ansamblului condus de ansamblul conducator.

Un ambreiaj bine conceput si corespunzator reglat trebuie sa indeplineasca o serie de cerinte, dintre care:

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Ambreiaj.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
24 pagini
Imagini extrase:
24 imagini
Nr cuvinte:
6 367 cuvinte
Nr caractere:
53 942 caractere
Marime:
8.23MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Dinamică
Tag-uri:
ambreiaje hidramatice, camp electromagnetic
Predat:
la facultate
Materie:
Dinamică
Profesorului:
Macarie Tiberiu
Sus!