Organizarea gestiunii financiare la primăria orașului Tîrgu Neamț

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

CAP. 1. Organizarea si functionarea Primariei Tirgu Neamt 4
1.1. Scurt istoric 4
1.2. Obiect de activitate 4
1.3. Organizarea interna 6
1.4. Structuri de personal 7
1.5. Functionalitate (raspunderi si competente pe compartimente organizatorice si pe principalele functii de raspundere din institutie) 8
1.6. Relatii cu exteriorul 14
Cap. 2. Fundamentarea indicatorilor financiari la Primaria Tirgu Neamt 17
2.1. Cadru juridic privind fundamentarea indicatorilor financiari 17
2.2.Calcule si fundamentari privind veniturile 25
2.3.Calcule si fundamentari privind cheltuielile 34
2.3.1. Cheltuieli de personal (titlu 10) 38
2.3.2. Cheltuieli materiale (titlu 20) 45
2.3.3. Cheltuieli de transfer (titlu 51) 46
2.3.4. Cheltuieli de capital (titlu 70) 47
2.4. Continutul si structura bugetului de venituri si cheltuieli 54
2.5. Fluxuri informationale generate de intocmirea bugetului de venituri si cheltuieli 57
CAP. 3. Finatarea Primariei Tirgu Neamt 61
3.1. Surse de finantare 61
3.2. Metode, tehnici si proceduri de finantare folosite de institutiile din administratia publica 63
3.3. Structura si evolutia finantarea institutiei pe categorii de cheltuieli (contul 410), credite bugetare aprobate (contul 940) si plati de casa (contul 700) 74
3.4. Structura si evolutia surselor de finantare pe anii 2004, 2005 si 2006 din cadrul Primariei Tirgu Neamt 78
CAP. 4. Organizarea evidentei la Primaria Tirgu Neamt 79
4.1. Evidenta tehnico - operativa 79
4.2. Evidenta statistica 80
4.3. Evidenta contabila 81
4.4. Contabilitatea proprie si centralizatoare a Primariei Tirgu Neamt 82
BIBLIOGRAFIE 85

Extras din proiect:

Scurt istoric

In conformitate cu prevederile Legii administrative promulgate in anul 1864 de domnitorul Alexandru Ioan Cuza, s-a impus construirea de catre Consiliul Comunal a unui edificiu nou si modern pentru Primaria din Tirgu Neamt. Astfel, in ziua de 5 iulie 1885 este inaintat Ministerului de Interne, un memoriu prin care se solicita acordarea imprumutului necesar pentru ridicarea localului propriu si deplin cuprinzator al Primariei. Lucrarile au demarat imediat ce au fost primiti banii, antreprenorul s-a dovedit activ si serios, astfel incat, in ziua de 30 octombrie 1886, la ora 12.00, are loc inaugurarea primariei Tirgu Neamt. Cladirea a adapostit Primaria orasului pana in anul 1968.

Daca pana catre mijlocul secolului al XIX-lea aprovizionarea localitatii cu produse de prima necesitate era una dintre obligatiile stricte ale Primariei, dupa formarea statului modern, primarului, consiliilor comunale si comisiilor interimare le revine sarcina de a inlesni aprovizionarea si de a veghea asupra corectitudinii comertului si calitatii marfurilor de pe piata. La inceputul secolului trecut, activitatea Primariei era organizata dupa tiparele serviciilor din secolul al XIX-lea, acestea inmultindu-se si diversificandu-se, in functie de nevoile momentului si de consistenta veniturilor bugetare. In intervalul decembrie 1947 - ianuarie 1948, toate serviciile si-au intocmit regulamente de functionare, conform unei decizii a Ministerului Afacerilor Interne, schema de organizare tip a Primariei la acea data reunind serviciile administrativ, contencios, financiar-economic, tehnic, zootehnic si sanitar-veterinar. Evenimentele politice din decembrie 1989 au impus schimbari de structura profunde privind schema de organizare si atributiile Primariei, in momentul de fata conducerea fiind exercitata, ierarhic, de primar, viceprimari si secretar.

In momentul de fata, orasul Tirgu Neamt are la conducere o echipa formata din: Decebal Arnautu, Vasile Luculescu si jr. Laura Elena Hristea.

1.2. Obiect de activitate

Administratia publica are ca obiect realizarea valorilor care exprima interesele statului sau ale unei comunitati distincte, recunoscuta ca atare de catre stat, valori care sunt exprimate in actele elaborate de puterea legiuitoare. Administratia publica in unitatile administrativ teritoriale se organizeaza si functioneaza in temeiul principiilor autonomiei locale (dreptul si capacitatea efectiva a autoritatilor administratiei publice locale de a solusiona si de a gestiona, in numele si in interesul colectivitatilor locale pe care le reprezinta, treburile publice, in conditiile legii), descentralizarii serviciilor publice, eligibilitatii autoritatilor administratiei publice locale, legalitatii si al consultarii cetatenilor in solutionarea problemelor de interes deosebit.

Autoritatile administratiei publice locale au initiativa si hotarasc, cu respectarea legii, in probleme de interes local, cu exceptia celor care sunt date prin lege, in competenta altor autoritati publice. In acest sens, autoritatile locale au responsabilitati in urmatoarele domenii de activitate :

-respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor;

-organizarea si dezvoltarea localitatii: economico-sociala, urbanism si amenajarea teritoriului, protectia mediului;

-gestiunea financiara si patrimoniala in baza principiilor autonomiei locale, conform legii;

- servicii publice locale;

- asistenta, ajutor social si protectia copilului ;

- libera initiativa si concurenta loiala, asigurand libertatea comertului ;

- functionarea institutiilor de invatamant, sanitare, cultura, tineret si sport, potrivit legii ;

- organizarea interna a primariei ;

- asigurarea ordinii publice ;

- asigurarea desfasurarii activitatilor stiintifice, culturale, artistice, sportive si de agrement ;

- prevenirea si limitarea urmarilor calamitatilor naturale, catastrofelor, incendiilor, epidemiilor si epizotiilor;

- alte domenii corespunzatoare colectivitatii aflate in sfera de competenta a autoritatilor administratiei publice locale, in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare.

Primaria orasului Tirgu Neamt si serviciile publice aflate sub autoritatea administratiei

publice locale functioneaza in temeiul Legii nr.215/2001 privind administratia publica locala.

Sediul Primariei este situat in B-dul Stefan cel Mare nr.62.

Primaria orasului Tirgu Neamt este o institutie bugetara, avand personalitate juridica,

reprezentata prin primarul orasului.

Obiectivul activitatii sale este administratia publica locala, respectiv solutionarea problemelor curente ale colectivitatii locale si ducerea la indeplinire a hotararilor Consiliului Local al orasului Tirgu Neamt.

Bibliografie:

1. Stefura Gabriel, " Procesul bugetar in Romania " , Editura Junimea, Iasi, 2005;

2. Stefura Gabriel, " Bugete publice si fiscalitate", Editura Universitatii "Al. I. Cuza", Iasi, 2005;

3. Tatiana Mosteanu, "Buget si trezorerie publica", Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1997;

4. Legea nr. 215/2001 privind administartia publica locala;

5. Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 45/2003 privind finantele publice locale;

6. Ordonanta nr. 2 din 12 ianuarie 2006 privind reglementarea drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pentru anul 2006;

7. Regulamentul de Organizare Interna al Primariei orasului Tirgu Neamt;

8. *** Ghid de utilizare a OUG 45/2003 privind finantele publice locale

http://www.primariatgneamt.ro/

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Organizarea gestiunii financiare la primaria orasului Tirgu Neamt.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
85 pagini
Imagini extrase:
85 imagini
Nr cuvinte:
26 508 cuvinte
Nr caractere:
155 717 caractere
Marime:
155.96KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Contabilitate
Tag-uri:
fonduri, finante, organizare, primarie
Predat:
la facultate
Materie:
Contabilitate
Profesorului:
Prof. Univ. dr. Gabriel Ştefura
Sus!