Misiunea expertului contabil de examinare a contabilității întocmirea și prezentarea situațiilor financiare

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

CAP 1. NOTIUNI INTRODUCTIVE PRIVIND MISIUNEA EXPERTULUI CONTABIL DE EXAMINARE A CONTABILITATII, INTOCMIREA, SEMNAREA SI PREZENTAREA SITUATIILOR FINANCIARE 2
CAP 2. DEMERSUL GENERAL AL MISIUNII DE EXAMINATE A CONTABILITATII, INTOCMIREA, SEMNAREA SI PREZENTAREA SITUATIILOR FINANCIARE 3
2.1 Scurta prezentare privind destinatarul misiunii, finalitatea sa 3
si modalitatea de realizare 3
2.2 Etapele de realizare a misiunii expertului contabil examinare a contabilitatii, de intocmire, semnare si prezentare a situatiilor financiare 5
2.2.1 ETAPA 1. CUNOASTEREA GENERALA A ACTIVITATII ENTITATII CLIENTE 5
2.2.2 ETAPA 2. CUNOASTEREA GLOBALA A ENTITATII SI A PROCEDURILOR PRIVIND FUNCTIA CONTABILA 8
2.2.3. ETAPA 3. ORGANIZAREA MISIUNII 12
2.2.4. ETAPA 4. COLECTAREA ELEMENTELOR PROBANTE 13
2.2.5. ETAPA 5. LUCRARILE SFARSITULUI MISIUNII 15
BIBLIOGRAFIE 18

Extras din proiect:

CAP 1. NOTIUNI INTRODUCTIVE PRIVIND MISIUNEA EXPERTULUI CONTABIL DE EXAMINARE A CONTABILITATII, INTOCMIREA, SEMNAREA SI PREZENTAREA SITUATIILOR FINANCIARE

La cererea clientului sau angajatorului expertul contabil intocmeste si semneaza situatiile financiare ceea ce presupune:

- examinarea contabilitatii pentru asigurarea cantitatii si calitatii informatiilor financiar-contabile necesare intocmirii situatiilor financiare, potrivit referentialului contabil adoptat;

- intocmirea situatiilor financiare pe componentele si in conditiile prevazute in referentialul contabil adoptat;

- semnarea situatiilor financiare, ceea ce semnifica asumarea responsabilitatii pentru cantitatea si calitatea informatiilor continute in acestea;

- prezentarea situatiilor financiare.

Realizarea de catre expertul contabil a tuturor activitatilor mai sus amintite constituie misiunea expertului contabil de examinare a contabilitatii, intocmirea, semnarea si prezentarea situatiilor financiare, care a fost incredinta acestuia prin Legea Contabilitatii.

Activitatea de intocmire a situatiilor financiare consta in preluarea informatiilor din conturile analitice in conturile sintetice, din conturi in balante si din balante in situatiile financiare pe componentele prevazute de referentialul contabil adoptat de entitate.

Pentru a putea intocmi situatiile financiare, expertul contabil trebuie sa procedeze in prealabil la o examinare totala, in ceea ce priveste forma, si prin sondaj, in ceea ce priveste fondul, a documentelor puse la dispozitie de catre client (conturi, balante, situatii centralizatoare si alte lucrari)

Activitatea de semnare presupune aplicarea pe toate componentele situatiilor financiare a semnaturii expertului contabil, care poate fi semnatura personala insotita de numarul matricol la organismul profesional sau semnatura personala si cea sociala ( parafa sau stampila cabinetului) insotita de numarul de autorizatie al cabinetului obtinut de la organismul profesional.

In cadrul misiunii de examinare a contabilitatii, de intocmire, semnare si prezentare a situatiilor financiare, expertul contabil trebuie sa isi realizeze diligentele sale profesionale tinand cont de cadrul de referinta al misiunii, si anume:

- Reglementarile contabile in vigoare emise de autoritatea desemnata de lege (in Romania, conform Legii contabilitatii actuale, Ministerul Finantelor Publice);

- Normele profesionale emise de autoritatea profesionala desemnata prin lege (Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania).

Normele profesionale sunt codificate si se divid in trei categorii:

1. Norme generale de baza aplicabile tuturor misiunilor, care se impart, la randul lor, in norme de comportament, de lucru si de raport, inclusiv comentariile aferente.

2. Norme specifice misiunilor privind situatiile financiare.

3. Norme specifice altor misiuni cerute profesiei contabile de anumite reglementari in vigoare: de pilda misiunile expertilor contabili pentru aporturi, pentru fuziuni, pentru organizarea si exercitarea auditului intern in cadrul agentilor economici, pentru efectuarea expertizei contabile, pentru consultanta fiscala, pentru crearea si reorganizarea entitatilor, pentru evaluarea entitatilor si altele.

In final, situatiile financiare intocmite si semnate de expertul contabil conform reglementarilor si standardelor profesionale specifice se prezinta conducerii executive a entitatii impreuna cu o Nota de prezentare. in Nota de prezentare inaintata este explicata situatia economico-financiara a entitatii, desprinsa din conturi. Aceasta este destinata exclusiv conducatorului executiv al entitatii, care decide in legatura cu modul de valorificare si cu destinatia acesteia.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Misiunea Expertului Contabil de Examinare a Contabilitatii Intocmirea si Prezentarea Situatiilor Financiare.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
17 pagini
Imagini extrase:
17 imagini
Nr cuvinte:
6 470 cuvinte
Nr caractere:
38 455 caractere
Marime:
35.06KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Contabilitate
Tag-uri:
financiare, calitatii
Predat:
la facultate
Materie:
Contabilitate
Sus!