Unitatea de invatamant: CSEI ALEXANDRIA
Consiliere si orientare
Clasa: a VIII - a A
Data:13.12.2017
Profesor:
Tema: ,,Sarbatorile de iarna la romani"
Durata: 45 minute
Competente specifice:
Dezvoltarea abilitatilor de interrelationare in contexte variate
Competente derivate: La sfarsitul orei elevii vor fi capabili:
- sa exerseze exprimarea adecvata a emotiilor
- sa exerseze comportamente de cooperare in grup
Metode si procedee:
- 1. Conversatia
- 2. Explicatia
- 3. Comparatia
- 4. Observatia
Forme de activitate
- Frontala
- In grup
- Individuala
Mijloace de invatamant:
- Fise, tabla, icoane, videoproiector, film, prezentare ppt
Scenariul didactic:
Etapele
lectiei Continutul informational al lectiei Strategia didactica
Activitatea dirigintelui Activitatea elevilor Metode si procedee Forme de organizare Resurse materiale
Dozare timp
Moment organizatoric
(2 min) - Consemneaza absentii.
- Capteaza atentia elevilor Raspund la intrebari
conversatia
frontal
Anuntarea titlului si a obiectivelor lectiei
(3 min)
Comunica titlul si obiectivele lectiei.
"Sarbatorile de iarna la romani"
Sunt atenti la profesor
conversatia
frontal
Desfasurarea lectiei
(30 min)
Moment artistic (10 min) Profesorul adreseaza cateva intrebari elevilor:
"De ce luna Decembrie este speciala?"
In continuare, profesorul le arata elevilor o prezentare/ film cu "Povestea nasterii lui Iisus"/ citeste lectura din Biblia explicata.
" De ce / pentru ce s-a nascut Iisus Hristos?"
"Cunoasteti obiceiuri si traditii specifice acestei perioade?"
Profesorul le prezinta elevilor o scurta prezentare PPT despre traditii si obiceiuri.
Profesorul imparte fisele de lucru celor doua grupe de elevi. Fiecare grupa trebuie sa raspunda corect la cinci intrebari pentru completarea rebusului.
Pe verticala, se va obtine "Mos Craciun" si astfel, profesorul se intreaba: "Dar cine este Mos Craciun?"
Pe ce-a de a doua fisa de lucru elevii au doua legende despre Mos Craciun/Nasterea Domnului.
Dupa ce au fost citite cele doua legende, cele doua grupe sunt rugate sa realizeze portretul lui Mos Craciun in 3 minute.
Sub indrumarea profesorului, elevii vor canta colinde si vor recita poezii, iar la final acestia vor fi rasplatiti cu mere, nuci si covrigi. Raspund la intrebari
Elevii urmaresc cu atentie povestea nasterii lui Iisus Hristos, apoi raspund la intrebarile adresate de profesor.
Elevii formeaza doua grupe pentru a putea rezolva rebusul de pe fisa de lucru.
Elevii aduc argumente legate de existenta lui Mos Craciun.
Profesorul le citeste din Biblia explicata/ Culegere de texte, 2 legende despre Mos Craciun/ Nasterea Domnului.
Fiecare grupa are la dispozitie o foaie A4 si markere.
La final cele doua portrete sunt afisate in clasa.
conversatia
observatia
explicatia
conversatia
explicatia frontal
frontal
frontal
pe grupe
pe grupe
pe grupe
frontal/ individual
Film animatie
Lectie Power Point
Fisa de lucru
Poster/ marker
Primești proiectul în câteva minute,
cu sau fără cont