In abordarea acestei teme am incercat sa prezint modalitatile si lucrurile care trebuie urmarite la achizitionarea produselor destinate consumului.
Consumatorii trebuie sa aleaga dintr-o gama larga de produse, diversificate, astfel ca se orienteaza spre acele oferte care corespund cel mai bine asteptarilor si nevoilor lor. Decizia de cumparare a produsului se bazeaza pe capacitatea de perceptie a valorii. Ei vor alege oferta care le va satisface cel mai mult si mai bine nevoile. Asteptarile sau credintele consumatorilor despre produsele achizitionate iau nastere pe baza experientei anterioare, a afirmatiilor facute de prieteni si a afirmatiilor venite din partea firmelor.
Ambalajul si eticheta produsului sunt lucruri care realizeaza vanzarea produsului si ajuta la cunoasterea mai rapida a produsului cautat fata de celelalte produse de acelasi fel.
Fiecare client doreste ca la cumpararea unui produs sa faca achizitia potrivita: la un pret cat mai mic sa cumpere un produs de calitate.
Comertul din zilele noastre este unul bazat pe diversitatea produselor si concurenta producatorilor de pe piata. Vanzarea si promovarea produselor catre client se realizeaza cu ajutorul ambalajului si etichetei. Cu cat ambalajul unui produs este mai bine realizat avand un design deosebit fata de produsele similare, pastrand calitatea produsului in conditii bune, cu atat va avea o mai mare influenta in decizia de cumparare a consumatorului.
Scopul acestei lucrari este de a ajuta consumatorii sa se infomeze corect cu privire la produsele comercializate pe piata. Un consumator trebuie sa inteleaga informatiile imprimate pe eticheta pentru a putea fi in siguranta.
Eticheta reprezinta un mijloc de identificare a produselor, de informare simpla si rapida a consumatorilor, de educare a acestora, de inlesnire a operatiilor comerciale, dar si de promovare a produselor pe piata.
Pentru reducerea efectelor negative pe care produsele si ambalajele le pot avea asupra mediului ambiant, intr-o serie de tari au fost introduse sisteme de marcare ecologica.
Potrivit specialistilor marcilor trebuie sa li se confere multiple atributii care sa sporeasca forta promotionala, perceptibilitate ridicata, omogenitate, distinctie, putere de evocare, personalitate, capacitate de memorizare, notorietate si asociativitate. Problema utilizari marcilor este importanta nu numai prin prisma activitatii de promovare, ci si pe un plan mai larg, respectiv privind insasi aspectele fundamentale ale existentei unei marci sau companii pe o anumita piata.
CAPITOLUL I
AMBALAREA MARFURILOR
Ambalarea marfurilor a cunoscut o dezvoltare spectaculoasa in timp, ca urmare a tehnologiilor avansate folosite atat in productia de marfuri, cat si in obtinerea de noi materiale pentru ambalaje, de noi tipuri de ambalaje si de metode de ambalare din ce in ce mai perfectionate, care sa mentina calitatea produselor si a mediului inconjurator la un nivel ridicat.
De asemenea, exigentele consumatorilor fata de ambalaj si de ambalarea marfii au crescut odata cu evolutiile inregistrate in modul de viata si de consum. Producatorii de marfuri si de ambalaje s-au aliniat acestor exigente si chiar au venit in intampinarea cerintelor consumatorilor.
1.1. Definirea, rolul si functiile ambalajului
Ambalajul insoteste produsul in fiecare etapa a circulatiei sale, de la producator la consumator, avand un rol important in protejarea acestuia si promovarea vanzarilor.
Ambalajul marfurilor poate fi definit din punct de vedere tehnic si economic.
- Din punct de vedere tehnic, ambalajul este ,,un mijloc (sau un ansamblu de mijloace) destinat sa cuprinda sau sa inveleasca
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.