SCOPUL SI ACTIVITATEA PROIECTULUI
Proiectul realizat de catre mine are ca scop gestionarea, cu ajutorul unei baze de date, a informatiilor legate de activitatea unui salon de frumusete.
Se considera activitatea de evidenta a serviciilor ( manichiura, machiaj, coafura etc.) realizate de angajatii, care detin anumite functii, dintr-un salon de frumusete. Clientii fac o programare in care solicita o sedinta, ce poate implica mai multe servicii.
Baza de date va organiza informatiile despre angajatii salonului, despre functiile acestora, despre programari, clienti, sedinte si serviciile puse la dispozitie de catre salon.
Astfel, vom regasi 8 tabele:
1.SALON
2.ANGAJATI
3.PROGRAMARI
4.FUNCTII
5.CLIENTI
6.SEDINTE
7.SERVICII
8.ISTORIC_SEDINTE
Am creat prima data tabela SALON care are urmatoarele coloane ID_SALON (cheia primara), DENUMIRE_SALON, TELEFON, ORAS, STRADA.
Tabela ANGAJATI prezinta coloanele ID_ANGAJAT (cheia primara), NUME, PRENUME, TELEFON, EMAIL, DATA_ANGAJARE, ID_FUNCTIE (cheia externa ce face legatura intre tabela ANGAJATI si tabela FUNCTII), SALARIUL, VECHIME, ID_SALON ( cheia externa ce face legatura intre tabela ANGAJATI si tabela SALON) si ID_MANAGER. Angajatii salonului pot avea diferite functii manichiurist, make-up artist, hair stylist etc.
Tabela FUNCTII contine informatii cu privire la denumirea functiei, a salariului minim si maxim, pe care le pot lua angajati cu respectivele functii. Coloanele acestei tabele sunt ID_FUNCTIE(cheia primara), DENUMIRE_FUNCTIE, SALARIUL_MIN, SALARIUL_MAX.
Tabela PROGRAMARI gestioneaza informatii cu privire la data cand s-a facut o programare si ora acesteia, avand tabelele ID_PROGRAMARE, DATA_PROGRAMARE, ORA_PROGRAMARE, ID_SALON ( cheia externa, care face legatura intre tabela SALON si tabela PROGRAMARI).
Tabela CLIENTI are urmatoarele coloane ID_CLIENT (cheia primara), NUME_CLIENT, PRENUME_CLIENT, TELEFON, EMAIL_CLIENT. Clientul poate face una sau mai multe programari. Acesta urmeaza sa beneficieze apoi de una sau mai multe sedinte la salon, care implica unul sau mai multe servicii.
Tabela SERVICII prezinta tipul serviciului (manichiura, pedichiura, coafura, machiaj) si pretul acestuia. Coloanele acestei tabele sunt: ID_SERVICIU (cheia primara), TIP_SERVICIU, PRET_SERVICIU
Tabela SEDINTE are coloanele ID_SEDINTA (cheia primara), PRET_SEDINTA, TIP_PLATA_SEDINTA, DURATA_SEDINTA si ID_CLIENT (cheia externa, care face legatura intre tabela CLIENTI si tabela SEDINTE ).
Tabela ISTORIC_SEDINTE pastreaza evidenta sedintelor realizate: data cand s-a realizat o sedinta, serviciul, angajatul care a realizat sedinta si clientul care a beneficiat de aceasta. Coloanele tabelei sunt ID (cheia primara), ID_SEDINTA (cheia externa, care face legatura intre tabela SEDINTE si tabela ISTORIC_SEDINTE), DATA_SEDINTA, ID_SERVICIU(cheia externa, care face legatura intre tabela SERVICII si tabela ISTORIC_SEDINTE), ID_ANGAJAT(cheia externa, care face legatura intre tabela ANGAJATI si tabela ISTORIC_SEDINTE).
Baza de date este flexibila si permite realizarea unor rapoarte si statistici complexe, ce pot fi extrase pentru a fi aduse ulterior conducerii salonului.
Primești proiectul în câteva minute,
cu sau fără cont