Activitatea bancara de retail in tarile din Asia

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Capitolul I. Consideratii privind activitatea bancara de retail din Asia
Capitolul II. Bancile de retail din Asia in contextul economiei actuale
Capitolul III. Activitatea de retail in unele tari din Asia

Extras din proiect:

Capitolul I. Consideratii privind activitatea bancara de retail din Asia

In ciuda manifestarii tuturor turbulentelor de pe piata bancara mondiala, bancile asiatice au continuat in permanenta sa investeasca in imbunatatirea serviciilor oferite clientilor, prin oferirea de programe de stimulare a clientului, ceea ce a condus la cresterea nivelului de satisfactie a acestora. Cu toate acestea, clientii asiatici inca detin mai putine servicii si produse bancare comparativ cu principalele banci europene, intrucat cei mai multi clienti afirma ca banca nu pune la dispozitie produse personalizate si serviii care sa fie usor de utilizat.

Cetatenii asiatici apeleaza la cat mai multe institutii financiar-bancare pentru a-si putea satisface nevoile bancare. Desi cei mai multi clienti ai acestor institutii nu se prezinta cu o sitatie financiara satisfacatoare , exista totussi un procent de 70% din totalitatea clentilor din Asia care utilizeaza serviciile si produsele bancare de retail apeland la internet banking si phone banking.

In comparatie cu Europa, 79% din clientii institutiilor bancare de retail detin doua sau mai multe produce cu banca lor, iar 26% detin mai mult de 4 produse. In Europa 46% detin cate patru produse sau chiar mai multe produse oferite de banca lor. Astfel, este subliniata nevoia de o mai buna consolidare a retelei banca-clien din tarile din Asia. De asemenea, institutiile de retail Asiatice trebuie sa puna accent pe eforturile de sustinere a clientilor saraci pentru a creste loialitatea acestora.

Cele mai frecvente produse de retail puse la dispozitie de catre bancile din Asia se refera la tranzactiile cu conturile bancare, conturile de economii, cu cardurile de credit si de debit, precum si acoradaea de credite, de obicei cele ipotecare.

In tarile din Asia, retail bankingul s-a dezvoltat ca urmare a unor tendinte si mutatii in urma procesului de reglementare-dereglementare, implementarea inovatiilor tehnologice si existenta binomului specializare-universalizare. In cea mai mare masura, contextul activitatii traditionale a bancilor este modificat prin procesul de amplificare a concurentei dintre banci, precum si prin inovatie financiara, manifestata prin dezvoltarea de produse si servicii financiare bancare mai complexe, care sa urmareasca satisfactia nevoilor populatiei.

Procesul de reglementare a avut rolul cel mai important, prin faptul ca au fost impuse o serie de norme de prudentialitate care sa lumiteze riscurile la care sunt supuse bancile. Aceste reglementari cu caracter prudential fac trimitere la nivelul rezervelor minime obligatorii, reglementari fiscale, un nivel minim de solvabilitate si lichiditate, constituirea de provizioane.

Capitolul II. Bancile de retail din Asia in contextul economiei actuale

Activitatea de retail asiatica se afla in varful unei noi ere-o epoca de crestere uimitoare, cu noi oportunitati, dar si o era care va pune presiune pe revenire.

Aceste oportunitati pe care acivitatea de retail baking asiatica le urmareste nu sunt insa usor de capturat. Schimbarea rapida a comporatmentului consumatorului necesita in permanenta o revizuire a modelelor traditionale de functionare a bancilor, rolurile ramurilor se pot schimba, vor trebui introduse noi canale si vor fi necesare si noi capabilitati. In aceasta era se va intra pe piata concurenta netraditionala, care se va desfasura impreuna cu bancile de retail aceleasi fonduri de venituri. Noile cerinte de reglementare, precum si riscurile crescande de noi segmente vor continua sa contribuie la costul serviciilor bancare de retail.

Veniturile bancare din activitatea de retail din Asia continua sa urce, pe masura ce cresterea globala se extinde spre est. In deceniul actual, 2010-2020, se asteapta ca veniturile bancare asiatice sa creasca la 932 miliarde de dolari, depasind dublul dimensiunii si crescand la o rata anuala globala de 9%. In plus, tarile asiatice emergente reprezinta cea mai mare parte a cresterii ridicate si vor atrage in curand mai multe venituri in termeni absoluti decat tarile dezvltate din Asia.

In ciuda cresterii mari a veniturilor, banca de retail din Asia se confrunta, de asemenea, cu o presiune descendenta asupra randamentelor. Desi ROE, specifica pentru retail banking poate fi de 14-18%, aceste rate sunt determinate de impactul reglementar al Basel III, de impactul unor niveluri mai ridicate de risc din cauza incetinirii cresterii economice si de cresterea sofisticarii clientilor, ceea ce are drept rezultat o loialitate mai scazuta si mai mare uzura.

Pentru a asigura o crestere continua si a crea o valoare suplimentara, bancile asiatice universale vor trebui sa fie inovatori multitalenti in una sau mai multe dintre cele trei dimensiuni ale serviciilor bancare cu amanuntul :

- Distributie. O infrastructura inovatoare de distributie va aborda noi provocari. In timp ce accesul la o retea fizica continua sa conduca la partajarea relatiilor bancare primare, bancile trebuie sa se pregateasca pentru un mediu mai mult satisfacator pentru a raspunde clientilor si pentru a gestiona economia.

- Gestionarea riscului de credit. Competentele de risc al generatie urmatoare vor viza in mod profitabil segmente de mici dimensiuni, cum ar fi IMM-urile si piata masiva. Bancile vor trebui sa elaboreze modele de subscriere care sa utilizeze pe deplin informatiile calitative si cantitative si garantiile disponibile in aceste segmente.

- Descrierea clientilor. Bancile pot crea informatii privilegiate despre clienti din datele existente. O abordare mai detaliata a cresterii se poate realiza prin dezvoltarea unor perspective mai profunde de-a lungul mai multor dimensiuni, inclusiv geografia (de exemplu, micromarketul) si comportamentul clientului (cum ar fi utilizarea digitala).

In planificarea strategiilor de inovare, bancile vor trebui sa-si evalueze propria pozitie si capacitati si terenurile competitive pe care opereaza.

Inovatia in domeniul infrastructurii poate fi costisitoare. Pentru bancile de retail din Asia din tarile emergente, arhitectura de distributie, inclusiv sucursalele, bancomatele, call centrele si IT, poate reprezenta 50-70% din costurile altor persoane. Aceste investitii au, de asemenea, o perioada de rupere mai lunga pe pietele noi. Cu toate acestea, atunci cand este executat cu succes, o abordare multi-canal aduce beneficii semnificative. Ratele de conversie se imbunatatesc in toate etapele canalului, deoarece bancile prezinta o suita mult mai ospitaliera si fluida interactiva de atingere a punctelor orientate catre consumatori. Din moment ce colaborarea front-line si back-office este activata pe canalele si pasii din lantul valoric, procesele de vanzari incrucisate si follow-up sunt incorporate sistematic in managementul portofoliului de clienti al bancii.

Un aspect evident al abordarii multi-canale de succes este o interfata online-offline strans legata. In timp ce majoritatea consumatorilor incearca sa cumpere produse financiare online, cercetarea McKinsey efectuata in colaborare cu Google a demonstrat in mod dramatic ca, calatoriile cu decizii de achizitie de catre consumatori sunt puternic influentate de cercetarea on-line. In sectorul bancar de retail, ca si in alte sectoare de retail, "cercetarea on-line, cumparare offline" este cuvantul cheie care caracterizeaza tot mai mult comportamentul consumatorilor.

In abordarea cerintelor de inovare ale mediilor lor, bancile de retail isi regandesc abordarea fata de infrastructura.Noile cai care au fost deschise includ serviciile bancare la locul de munca, legaturile de vanzare de activitati de ratil si platile si creditele mobile.

Bibliografie:

Carti:

1. Capraru B., Retail Banking, Ed. C.H. Benk, Bucuresti,2009.

2. Cocris V., Chirlesan D., Managementul bancar si analiza de risc in activitatea de creditare, Ed. Univ."AL.I.CUZA", Iasi, 2009.

Webografie:

3. www.asianbenker.ro

4. www.businessweek.com

5. www.boj.org

6. www.cbc.gov.tw

7. www.cids.ie

8. http://www.mas.gov.sg/

9. www.rbi.org.ro

Download proiect

Primești proiectul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2017
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
17 pagini
Imagini extrase:
17 imagini
Nr cuvinte:
5 179 cuvinte
Nr caractere:
26 649 caractere
Marime:
1.22 MB (arhivat)
Nivel studiu:
Master
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Banci
Data publicare:
07.03.2018
Structură de fișiere:
  • Activitatea bancara de retail in tarile din Asia.docx
Predat:
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor , Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi (master)
Specializare:
Bănci și piețe financiare
Materie:
Retail banking
An de studiu:
I
Profesorului:
Prof. dr. Bogdan Căpraru
Nota primita:
Nota 10

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Introducere Sistemele bancare europene au traditii stravechi in ceea ce priveste desfasurarea...
De la inceputul secolului al XXI-lea, regiunea asiatica a fost martora la o schimbare lenta dar...
Activitatea bancara de retail in Olanda Evolutia sistemul bancar olandez Scurt istoric...
CAPITOLUL 1. SCURT ISTORIC AL SISTEMULUI BANCAR GERMAN Sistemul bancar german ia nastere odata...
Capitolul 1. Sistemul bancar din Franta Istoricul sistemului bancar din Franta Sistemul bancar...
Sus!