Motor cu aprindere prin comprimare

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

1. Tema proiectului. Date inițiale. 3
2. Calculul ciclului termodinamic 4
2.1. Calculul proceselor de schimbare a încărcăturii 4
2.2. Calculul procesului de comprimare 6
2.3. Calculul procesului de ardere 7
2.4. Calculul procesului de destindere 13
2.5. Calculul performanțelor motorului 14
2.6. Reprezentări grafice ale ciclului motor 16
3. Studiul cinematic și dinamic al motorului 20
3.1. Studiul cinematic... 20
3.1.1. Cinematica manetonului 21
3.1.2. Cinematica bielei 22
3.1.3. Cinematica pistonului 21
3.2. Studiul dinamic 24
3.2.1. Date inițiale 24
3.2.2. Forțele care acționează în mecanismul motor 24
3.2.3. Momentul motor 29
4. Studiul soluțiilor de echilibraj și calculul volantului 29
4.1. Soluția de arbore motor și ordinea de aprindere 32
4.2. Forțe și momente care dezechilibrează motorul 30
4.3. Soluții de echilibrare a motorului 32
4.4. Calculul volantului 33
5. Dimensionarea și verificarea pistonului 34
5.1. Date inițiale .. 35
5.2. Dimensionarea pistonului 35
BIBLIOGRAFIE 36
ANEXE
1. Desenul de execuție al pistonului proiectat

Extras din proiect:

1. Tema proiectului. Date inițiale

Să se proiecteze un motor cu aprindere prin comprimare, în

4 timpi, cu 8 cilindri în V la 90o, care să dezvolte puterea nominală de 640 kW la turația 2350 rot/min.

Date inițiale:

- tipul motorului: motor cu aprindere prin comprimare;

- numărul de timpi: 4;

- numărul de cilindri: ;

- dispunerea cilindrilor: în V la ;

- puterea nominală: ;

- turația nominală: ;

- presiunea de supraalimentare: ;

- presiunea atmosferică: ;

- temperatura inițială: ;

- raportul de comprimare: ;

- cilindreea totală: ;

- cilindreea unitară: ;

- alezajul: ;

- cursa pistonului: ;

- raza manivelei: ;

- raportul ;

- lungimea bielei: ;

- volumul camerei de ardere: .

2. Calculul ciclului termodinamic

2.1 Calculul proceselor de schimbare a încărcăturii.

Ținând cont de datele inițiale referitoare la performanțele ce se doresc a fi obținute de la acest motor, un motor cu aprindere prin comprimare, de putere foarte mare având totodată și cilindree mare, am ales următoarea soluție constructivă: motor supraalimentat cu 2 turbosuflante acționate de către gazele de ardere, iar aerul de supraalimentare este răcit.

Pentru a putea descrie matematic procesele de schimbare a încărcăturii din cilindrii motorului trebuie sa obținem un sistem de ecuații pornind însă de la următoarele ipoteze:

 în cilindru evoluează un amestec omogen de gaze perfecte, inerte din punct de vedere chimic;

 curgerea gazelor prin orificiile controlate de supape este izentropică;

 energia cinetică a gazelor proaspete care ajung în cilindru se transformă integral in căldură.

Se dorește stabilirea unor relații ale mărimilor care folosesc criterii ale perfecțiunii umplerii și golirii sau a unor mărimi de stare cum sunt: coeficientul de golire, randamentul umplerii, și presiunea și temperatura la finele admisiunii. Pentru stabilirea acestor relații se fac următoarele ipoteze simplificatoare:

 admisiunea decurge izobar la presiunea ;

 momentul inițial al procesului de admisiune coincide cu începutul cursei de admisiune iar perioada de suprapunere a deschiderii și închiderii supapelor este nulă;

 se admite ca secțiunea de curgere pe lângă supapa de admisiune( ), coeficientul de scurgere( ), viteza de scurgere pe lângă supapă( ) au valori medii constante;

 gazele ce evoluează se asimilează cu aerul;

 curgerea gazelor se face izentropic;

 energia cinetică a încărcăturii proaspete care ajunge în cilindru se transformă integral în căldură.

Pe baza ipotezelor menționate anterior, diagrama de pompaj simplificată (care reprezintă descrierea procesului de schimbare a încărcăturii în funcție de evoluția presiunii în cilindru în acest interval de timp) este indicată în fig. 2.1.

A. Calculul presiunii la finele admisiunii ( ).

Presiunea se stabilește pe baza ecuațiilor de curgere și are următoarea expresie:

(2.1)

unde:

- presiunea și temperatura inițiale date de organul de supraalimentare;

- , unde exponentul politropic al procesului de comprimare a aerului in suflantă iar reprezintă presiunea inițială din cilindru în cazul unui motor in 4 timpi cu aspirație normală;

- exponentul adiabatic al aerului;

- constanta gazului in S.I.;

- , unde coeficientul de viteză care ia în considerare abaterile curgerii gazelor reale de la curgerea gazului perfect ( );

- coeficientul de volum al gazelor reziduale;

Pentru efectuarea calcului am ales următoarele valori ale acestor mărimi:

 ;

 ;(pag. 67)

 pentru suflantele centrifugale , corespunzătoare motoarelor cu aprindere prin comprimare, iar astfel încât se poate calcula valoarea temperaturii de supraalimentare: (pag. 73-74);

 (pag. 79);

 ;

 , unde am ales K=4000 (pag. 74).

Utilizând în plus și valorile din datele inițiale, efectuând calculul obținem valoarea presiunii la finele admisiunii:

Bibliografie:

I. Stratulat, Mihai, Copae, Ion - Procesele energetice din motoare, Editura Academiei Militare, București 1982;

II. Manea Constantin, Nastase Mircea - Cinematica si dinamica motoarelor de tracțiune , Editura Academiei Militare, București 1981;

III. Berthold, Grunwald - Teoria calculul și construcția motoarelor pentru autovehicule rutiere, Editura Didactică și Pedagogică, București 1980.

IV. Manea, Constantin - Construcția și calculul motoarelor de tracțiune, calcul organologic, Editura Academiei Militare 1975.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Motor cu aprindere prin comprimare.doc
  • Motor cu aprindere prin comprimare.xmcd
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc, xmcd
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2009
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
37 pagini
Imagini extrase:
37 imagini
Nr cuvinte:
5 898 cuvinte
Nr caractere:
39 369 caractere
Marime:
1.21MB (arhivat)
Publicat de:
Andreea G.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Automatică
Predat:
la facultate
Materie:
Automatică
Profesorului:
Șef Lucrări Dr. Ing. Petre Herăscu
Sus!