Motor cu aprindere prin comprimare

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

1. Tema proiectului. Date initiale. 3
2. Calculul ciclului termodinamic 4
2.1. Calculul proceselor de schimbare a incarcaturii 4
2.2. Calculul procesului de comprimare 6
2.3. Calculul procesului de ardere 7
2.4. Calculul procesului de destindere 13
2.5. Calculul performantelor motorului 14
2.6. Reprezentari grafice ale ciclului motor 16
3. Studiul cinematic si dinamic al motorului 20
3.1. Studiul cinematic... 20
3.1.1. Cinematica manetonului 21
3.1.2. Cinematica bielei 22
3.1.3. Cinematica pistonului 21
3.2. Studiul dinamic 24
3.2.1. Date initiale 24
3.2.2. Fortele care actioneaza in mecanismul motor 24
3.2.3. Momentul motor 29
4. Studiul solutiilor de echilibraj si calculul volantului 29
4.1. Solutia de arbore motor si ordinea de aprindere 32
4.2. Forte si momente care dezechilibreaza motorul 30
4.3. Solutii de echilibrare a motorului 32
4.4. Calculul volantului 33
5. Dimensionarea si verificarea pistonului 34
5.1. Date initiale .. 35
5.2. Dimensionarea pistonului 35
BIBLIOGRAFIE 36
ANEXE
1. Desenul de executie al pistonului proiectat

Extras din proiect:

1. Tema proiectului. Date initiale

Sa se proiecteze un motor cu aprindere prin comprimare, in

4 timpi, cu 8 cilindri in V la 90o, care sa dezvolte puterea nominala de 640 kW la turatia 2350 rot/min.

Date initiale:

- tipul motorului: motor cu aprindere prin comprimare;

- numarul de timpi: 4;

- numarul de cilindri: ;

- dispunerea cilindrilor: in V la ;

- puterea nominala: ;

- turatia nominala: ;

- presiunea de supraalimentare: ;

- presiunea atmosferica: ;

- temperatura initiala: ;

- raportul de comprimare: ;

- cilindreea totala: ;

- cilindreea unitara: ;

- alezajul: ;

- cursa pistonului: ;

- raza manivelei: ;

- raportul ;

- lungimea bielei: ;

- volumul camerei de ardere: .

2. Calculul ciclului termodinamic

2.1 Calculul proceselor de schimbare a incarcaturii.

Tinand cont de datele initiale referitoare la performantele ce se doresc a fi obtinute de la acest motor, un motor cu aprindere prin comprimare, de putere foarte mare avand totodata si cilindree mare, am ales urmatoarea solutie constructiva: motor supraalimentat cu 2 turbosuflante actionate de catre gazele de ardere, iar aerul de supraalimentare este racit.

Pentru a putea descrie matematic procesele de schimbare a incarcaturii din cilindrii motorului trebuie sa obtinem un sistem de ecuatii pornind insa de la urmatoarele ipoteze:

? in cilindru evolueaza un amestec omogen de gaze perfecte, inerte din punct de vedere chimic;

? curgerea gazelor prin orificiile controlate de supape este izentropica;

? energia cinetica a gazelor proaspete care ajung in cilindru se transforma integral in caldura.

Se doreste stabilirea unor relatii ale marimilor care folosesc criterii ale perfectiunii umplerii si golirii sau a unor marimi de stare cum sunt: coeficientul de golire, randamentul umplerii, si presiunea si temperatura la finele admisiunii. Pentru stabilirea acestor relatii se fac urmatoarele ipoteze simplificatoare:

? admisiunea decurge izobar la presiunea ;

? momentul initial al procesului de admisiune coincide cu inceputul cursei de admisiune iar perioada de suprapunere a deschiderii si inchiderii supapelor este nula;

? se admite ca sectiunea de curgere pe langa supapa de admisiune( ), coeficientul de scurgere( ), viteza de scurgere pe langa supapa( ) au valori medii constante;

? gazele ce evolueaza se asimileaza cu aerul;

? curgerea gazelor se face izentropic;

? energia cinetica a incarcaturii proaspete care ajunge in cilindru se transforma integral in caldura.

Pe baza ipotezelor mentionate anterior, diagrama de pompaj simplificata (care reprezinta descrierea procesului de schimbare a incarcaturii in functie de evolutia presiunii in cilindru in acest interval de timp) este indicata in fig. 2.1.

A. Calculul presiunii la finele admisiunii ( ).

Presiunea se stabileste pe baza ecuatiilor de curgere si are urmatoarea expresie:

(2.1)

unde:

- presiunea si temperatura initiale date de organul de supraalimentare;

- , unde exponentul politropic al procesului de comprimare a aerului in suflanta iar reprezinta presiunea initiala din cilindru in cazul unui motor in 4 timpi cu aspiratie normala;

- exponentul adiabatic al aerului;

- constanta gazului in S.I.;

- , unde coeficientul de viteza care ia in considerare abaterile curgerii gazelor reale de la curgerea gazului perfect ( );

- coeficientul de volum al gazelor reziduale;

Pentru efectuarea calcului am ales urmatoarele valori ale acestor marimi:

? ;

? ;(pag. 67)

? pentru suflantele centrifugale , corespunzatoare motoarelor cu aprindere prin comprimare, iar astfel incat se poate calcula valoarea temperaturii de supraalimentare: (pag. 73-74);

? (pag. 79);

? ;

? , unde am ales K=4000 (pag. 74).

?

Utilizand in plus si valorile din datele initiale, efectuand calculul obtinem valoarea presiunii la finele admisiunii:

Bibliografie:

I. Stratulat, Mihai, Copae, Ion - Procesele energetice din motoare, Editura Academiei Militare, Bucuresti 1982;

II. Manea Constantin, Nastase Mircea - Cinematica si dinamica motoarelor de tractiune , Editura Academiei Militare, Bucuresti 1981;

III. Berthold, Grunwald - Teoria calculul si constructia motoarelor pentru autovehicule rutiere, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti 1980.

IV. Manea, Constantin - Constructia si calculul motoarelor de tractiune, calcul organologic, Editura Academiei Militare 1975.

Download proiect

Primești proiectul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc, xmcd
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2009
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
37 pagini
Imagini extrase:
37 imagini
Nr cuvinte:
5 898 cuvinte
Nr caractere:
39 369 caractere
Marime:
1.21 MB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Automatica
Data publicare:
06.06.2018
Structură de fișiere:
  • Motor cu aprindere prin comprimare.doc
  • Motor cu aprindere prin comprimare.xmcd
Predat:
la facultate
Profesorului:
Șef Lucrări Dr. Ing. Petre Herăscu

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
La inceput, motorul Diesel a fost folosit acolo unde vibratiile si zgomotul care-i insoteau...
17. CONSTRUCTIA SI CALCULUL INSTALATIILOR DE ALIMENTARE PENTRU MOTOARELE CU APRINDERE PRIN...
Automobilul este un vehicul rutier, carosat si suspendat elastic pe cel putin trei roti - care se...
Pentru exemplificarea metodei se va efectua calculul termic a unui M.A.S. Capabil sa furnizeze...
Un motor cu ardere interna transforma energia chimica a combustibilului care arde in interiorul...
Sus!