0. Intro
Competitia tehnologica incurajeaza marile compani din domeniu digital Google, Microsoft, Dell si Apple sa inoveze si sa adauge la produsele lor specificatii de ultima generatie pentru a capata un avantaj asupra competitorilor, a-si pastra clientii si imaginea brand-ului.
Problema este cum poate un produs nou sa sparga piata si sa devina cunoscut la nivel global. In continuarea vom vedea cum implementarea ultimelor strategii de marketing a facut ca fuziunea dintre Lenovo PC si IBM sa fie un succes si sa devina am treia companie producatoare de calculatoare din lume.
1. Despre Lenovo
Firma Lenovo cunoscuta si ca Legend, a fost fondata in Beijing de 11 oameni de stiinta care au dorit sa ofere beneficile tehnologiei informatie populatiei chineze. Cu un capital de 25.000$ compania a pornit un mic magazin. La inceput au lansat calculatoare personale si apoi au crescut utilizarea PC-urilor in China creend mai multe magazine. Au dezvoltat si Legend Chinese Character Card, care are abilitatea de a traduce aplicatiile in engleza in aplicatii in chineza si a fost un real succes.
Apoi in 2003 compania si-a schimbat numele in Lenovo, “Le” de la legend si novo de la nou in latina, pentru a demonstra spiritul inovativ care sta la baza ei.
In 2004 a cumparat departamentul de PC de la IBM cu $12.5 miliarde devenind in 2005 a treia cea mai mare companie de PC-uri.
Lenovo are un venit anual de aproape $13 miliarde , iar in China acopera mai mult de o treime din piata de PC-uri.
2. Situatia prezenta
2.1 Analiza de mediu
Oportunitati
- Cumpararea IBM PC a ajutat Lenovo sa devina cel mai mare vanzator de PC
- Abiliatea de a penetra in piatele europeane precum Franta,Italia, Anglia, Germania
- Divizarea produselor in functie de nevoile oamenilor este posibila
Amenintari
- Un numar mare de produse ieftine apar pe plan mondial
- Imitarea produselor Lenovo este mereu posibla
- Schimbarea legilor si taxelor din alte tari poate afecta vanzarile
- Unele tari ar putea sa nu incurajeze brand-uri straine
- Fluctoarea cursului valutar ar putea reduce profiturile
2.2 Analiza de piata
Lenovo este cel mai mare brand din industria IT din China. Compania detine 22% din piata industriei IT din China. Prin cumpararea IBM PC Lenovo a capatat recunoastere si pe pietele industriei IT din SUA , Europa. In 2012 Lenovo a fost a doua firma ,producatoare de calculatoare, cu cel mai mare segment de piata. In urmatorii trei ani a fost pe primul loc surclasand HP.
2.3 Analiza consumatorilor
Lenovo targeteaza persoanele care pun importanta pe brand si calitate, si pentru care pretul nu este o problema, persoane cu un nivel crescut de educatie, orientati pe cariera si sub 45 de ani.
2.4 Analiaza interna
2.4.1 Resursele de care dispune compania
2.4.2 Obiectivele corporatiei
In spatele achizitionarii IBM se afla urmatoarele obiective:
- transformatrea intr-o corporatie internationala
- reducerea costului de productie
- obtinerea unui brand international
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.