Analiza mediului de afaceri - Inbev Belgia

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Capitolul I-Introducere
Capitolul II -Analiza macroeconomica;
Capitolul III – Analiza microeconomica;
Bibliografie

Extras din proiect:

CAPITOLUL I- Introducere

Regatul Belgiei cunoscut colocvial ca Belgia este o țară în Europa de Vest. Este unul dintre membrii fondatori ai Uniunii Europene și găzduiește majoritatea instituțiilor acesteia precum și alte instituții internaționale importante, inclusiv NATO. Belgia ocupă un teritoriu de 30.528 km² și are o populație de peste 11 milioane de locuitori. Belgia se învecinează cu Țările de Jos, Germania, Marele Ducat al Luxemburgului, Franța și Marea Nordului.

Belgia este situată pe frontiera ce divide Europa germanică de Europa latină iar cele două mari regiuni ale țării marchează acest lucru. Regiunea de limbă neerlandeză Flandra, situată în jumătatea de nord a țării, are 58% din populație iar regiunea de limbă franceză Valonia, situată în jumătatea de sud, are 32% din populație. Regiunea Capitalei Bruxelles, oficial bilingvă, este o enclavă majoritar francofonă situată în Regiunea Flamandă, dar în apropiere de frontiera cu regiunea valonă și are 10% din populație

Economia Belgiei și infrastructura sunt puternic integrate cu cele ale Europei de Vest. Belgia este situată în centrul unei regiuni puternic industrializate, ceea ce îi rezervă un loc printre primele zece țări în clasamentul comerțului internațional. Economia este caracterizată de o forță de muncă foarte productivă, un PIB ridicat și exporturi importante. Principalele produse de import sunt: alimente, echipamente industriale, produse petroliere și chimice, diamante brute, îmbrăcăminte și accesorii și textile. Principalele produse de export sunt automobilele, produse alimentare, oțel, produse petroliere, mase plastice, textile, diamante finisate.

Belgia are unul dintre cele mai dens populate teritorii din Europa, 97% din populație locuind în mediul urban. Cu o densitate a populației de 342 loc/km², este a doua din Europa după Olanda. În 2004, 92% din populație erau cetățeni belgieni iar 6% erau cetățeni ai celorlalte state UE. În 2007 populația Regiunii Flamande era de 6.117.440 locuitori având Anvers, Gent și Bruges drept cele mai populate orașe, cea a Regiunii Valone era de 3.435.879 locuitori cu Charleroi, Liège și Namur drept cele mai populate orașe, iar cea a Regiunii Bruxelles era de 1.031.215 locuitori din care 2 din cele 19 comune aveau peste 100.000 locuitori.

Belgia este foarte bine conectată la rețelele vest-europene de transport. Dispune de peste 3500 km de cale ferată din care aproximativ 3000 km sunt electrificați. Compania națională de transport feroviar este Societatea Națională de Căi Ferate Belgiene, care asigură majoritatea legăturilor feroviare. Datorită densității ridicate a populației, frecvența trenurilor este ridicată și costul transportului este redus. Serviciile internaționale sunt realizate fie cu trenuri InterCity spre Amsterdam, Strasbourg sau Zürich, fie prin trenuri de mare viteză spre Paris, Londra, Köln, Frankfurt, Amsterdam, Marsilia, Bordeaux.

Capitolul II-Analiza macroeconomica a Belgiei.

Factori economici

Economia belgiana este caracterizata prin puternica productivitate, o slaba inflatie,un calmsocial si o stabilitate politica, la origine de o mare prosperitate economica. Somajul este sub mediaeuropeana si continua sa scada. Exportul constituie doua treimi din produsul national brut. Oeconomie moderna, deschisa, bazata pe intreprinderile private, s-a concentrat pe locatia sageografica, pe retelel sale de transport foarte dezvoltate si pe diversificarea industrial

comerciala.Industria este concentrata in principal in regiunea mai intens pipulata din Flandra, in nord. Belgiadetine putine resurse naturale, de aceea importa cantitati substantiale de materii prime si exporta unvolum mare de produse fabricate, ceea ce face economia sa vulnerabila la volatilitatea de pe pietelemondiale. Aproximativ trei sferturi din comertul Belgiei este cu alte tari din UE, beneficiind devecinantatea sa cu Germania.

Rata de crestere a PIB-ului

PIB-ul din Belgia sa mărit cu 0,5% pe trimestru în primul trimestru al anului 2017, după o creștere de 0,4% revizuită descendent în perioada anterioară și peste așteptările pieței de 0,4%, potrivit estimărilor preliminare. An de an, economia a avansat cu 1,5%, cea mai puternică expansiune de la al doilea trimestru al anului 2015 și după o creștere revizuită descendent de 1,1% în perioada anterioară. Rata de creștere a PIB-ului în Belgia a fost în medie de 0,55% între 1980 și 2016, atingând o valoare maximă de 15,80% în primul trimestru al anului 1995 și un nivel record de -2,10% în al patrulea trimestru al anului 2008.

Rata inflatiei

Prețurile de consum din Belgia au crescut cu 2,28 la sută față de luna aprilie a anului 2017, în același ritm cu cel înregistrat în luna precedentă. Prețurile au crescut într-un ritm mai lent: produsele alimentare și băuturile nealcoolice (cu 0,1% față de 1,5% în martie) și transporturile (4,4% față de 4,9%). În schimb, costul accelerat pentru locuințe și utilități (4,4% față de 4,03%); Recreere și cultură (1,2% vs 0,02%); Bunuri și servicii diverse (1,7% vs. 1,35%); Restaurante și hoteluri (3,6% față de 2,2%); Sănătate (1,2% față de 0,9%) și mobilier (0,8%, de la 0,5%). Lunar, prețurile de consum au crescut cu 0,17%. Rata inflației în Belgia a fost în medie de 5,74% din 1921 până în 2017, ajungând la o valoare maximă de 222,81% în ianuarie 1947 și un nivel record de -18,11% în octombrie 1921.

Rata somajului

Rata șomajului în Belgia a scăzut la 6,90% în martie, de la 7% în februarie 2017. Rata șomajului în Belgia a fost în medie de 8,38% în 1983 până în 2017, ajungând la o valoare maximă de 11% în septembrie 1983 și un nivel record de 6% Ianuarie 2001.

Rata dobanzii

Rata dobânzii de referință În zona euro a fost înregistrată ultima oară la 0 la sută. Rata dobânzii în zona euro a fost în medie de 2,12 la sută din 1998 până în 2017, ajungând la o valoare maximă de 4,75 la sută în octombrie 2000 și un nivel record de 0 la sută în martie 2016.

Bibliografie:

1.https://ro.wikipedia.org/wiki/Belgia

2.http://www.tradingeconomics.com/belgium/indicators

3.https://ro.wikipedia.org/wiki/InBev

4.http://www.zf.ro/zf-24/ab-inbev-vinde-doua-dintre-cele-mai-importante-branduri-de-bere-din-portofoliu-catre-asahi-intr-o-tranzactie-gigant-de-2-55-mld-euro-15264661

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza mediului de afaceri - Inbev Belgia.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2017
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
28 pagini
Imagini extrase:
28 imagini
Nr cuvinte:
6 575 cuvinte
Nr caractere:
34 890 caractere
Marime:
1.06MB (arhivat)
Publicat de:
NNT 2 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Antreprenoriat
Predat:
Facultatea de Antreprenoriat, Ingineria si Managementul Afacerilor , Universitatea Politehnica Bucuresti din Bucuresti
Materie:
Antreprenoriat
Profesorului:
Conf.dr.ec. Simona Nicolae
Sus!