Planificare teritorială

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Relatarea lui Barlow si legislatia anilor 1940 a introdus o abordare "carrot and stick" pentru a incuraja miscarea industriei.

Abordarea << stick >> includea utilizarea de controale de fabricatie si pentru biroul de dezvoltare.Certificatele de dezvoltare industriala (IDCs) introduse in 1947, necesita un certificat pentru orice dezvoltare a productiei in exces si pentru o anumita marime. Acordand sau refuzand certificatul in regiunile presate, guvernele au cautat un canal de dezvoltare pentru arelele cu probleme. Marimea nivelului IDC variaza de la adancimea de 1000 de feet (picioare) patrare in Sud-Est si alte regiuni sub presiune in cadrul fortei de munca in 1960, la peste 50.000 feet(picioare) patrate si aproape irelevant in 1980/1990. Oficiul permiselor de dezvoltare (ODPs) au fost echivalentul pentru o mai mare dezvoltare a sectorului. Acestea au fost introduse in 1965, in vederea devia cresterea biroului din Sud-Est si din unele parti din Midlandul englez. Din nou controalele au variat in puterea cerererii in functie de politicile guvernului, si iar au fost erodate in intervalul 1980/1990.

Elementul << carrot >> al politicii regionale a constituit un element consistent si continuu, desi intr-un stil mai redus, pana in ziua de azi. A implicat folosirea unor stimulente financiare pozitive pentru a atrage industriasi in zonele programate. Cheltuielile acestor stimulente erau in medie mai mult de 1 miliard ? pe an de la inceputul anilor 1960 pana la mijlocul anilor `80, atingand cota maxima de 2 miliarde ? in mijlocul anilor `70, dar la inceputul anilor 2000 a fost mai jos de 400 milioane ?. Tipul principal de ajutor a fost sub forma unor subventii (granturi, imprumuturi, cote de impozitare) catre costurile de capital ale unei firme. Granturile dezvoltarii regionale (RDGs) au fost importante in mod deosebit in cea mai mare parte a perioadei, in care ei au furnizat granturi clare firmelor ce se mutau in zonele asistate, pentru cheltuieli privind noile cladiri si masinariile, la tarifele standard (de exemplu : la 22% in ariile speciale de dezvoltare). In plus, asistenta discretionara, in forma imprumuturilor si alte granturi variate, a fost disponibila din anii 1970 in forma asistentei regionale selective (RSA). Doar mai recent a supravietuit anilor 2000. In plus la suportarea acestor costuri de capital, au fost de asemenea exemple de subventii ale costurilor muncii, de exemplu, prin prima de ocupare a fortei de munca regionale introdusa in 1967, care furniza, subventii pe cap de locuitor pentru costurile fortei de munca in Ariile de dezvoltare si Ariile Speciale de Dezvoltare.

Masuri directionate spre mobilitatea fortei de munca, si alte masuri mai generale

Prin o mare parte din istoria politicii regionale a Marii Britanii, granturile Guvernului au fost disponibile pentru reinstruirea muncitorilor in zonele asistate, si pentru tranferarea in zonele mai prospere - cu muncitori cheie/reinstalarea schemelor oferind granturi pentru costurile mutarii si instalarii. Accentul pe indemanarea de baza in problemele regiunii a crescut in timp cu schimbarea caracterului politicii regionale catre aprovizionare -partea accent (Asociatia Studiilor Regionale 2001). Aceasta scoate in evidenta importanta de a reinnoi atat capitalul fizic cat si cel uman in economiile regionale slabe.

De-a lungul timpului au avut loc initiative de-a imbunatati capitalul inferior (ex. drumuri, situri industriale) si capital social (ex. spitale si scoli) din arealele asistate. O initiativa structurala mai recenta de a coordona pe de-o parte aceste initiative la nivel regional a fost introducerea celei de-a 9 RDA in Anglia in 1999. Aceasta a avut succes cu initiativele timpurii ale agentiei de dezvoltare din Scotia, Wales si Irlanda de Nord (vezi cap.6). Reponsabilitatile lor au fost asamblate din variatele activitati ale Guvernului central - operatiunea regionala a parteneriatului englez ( care poate urmari originile pana in anii 1930), operatiunea regionala a Comisiei Dezvoltarii Rurale, si unica crestere a bugetului (SRB). Bugetul combinat al RDA a fost 1.7 miliarde ? in 2003-2004, cu procentul pe cap de locuitor distorsionat de finantarea catre acoperirea RDA asupra Nord-Vestului, Nord-Estului si Yorkshire si Humberside. Cu aceste resurse RDA reprezinta o abordare regionala de baza a regenerarii si a dezvoltarii economice pentru fiecare regiune engleza. (sunt dezvoltate mai departe in capitolele 4,5 si 8.)

2.3.3. O evaluare a politicii de performanta

Cuprinzatorul scop al policitii regionale a fost dreptul la dezechilibre regionale, dupa aproape 80 de ani de interventie inca avem diferente majore in prosperitatea regionala. Intr-adevar Guvernul Blair are un scop actual al Serviciului Public sa faca imbunatatiri durabile in performantele economice ale tuturor regiunilor din 2008, si pe termen lung sa

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Planificare teritoriala.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
11 pagini
Imagini extrase:
11 imagini
Nr cuvinte:
4 125 cuvinte
Nr caractere:
24 442 caractere
Marime:
31.92KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Alte domenii
Tag-uri:
planificare, regiune
Predat:
la facultate
Materie:
Alte domenii
Sus!