Managementul comunicarii

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

1. Comunicare si publicitate
2. Mesajul subliminal in publicitate
3. Studiu de caz
4. Concluzii

Extras din proiect:

CAPITOLUL I

COMUNICARE SI PUBLICITATE - DEFINITII SI INTERPRETARI

1.1. Conceptul de comunicare.

Comunicarea reprezinta un proces de transmitere a unui mesaj de la o sursa catre o destinatie, folosind un anumit cod si un anumit canal. Comunicare vine din latinescul ,,communis", care inseamna ,,a fi in relatie", ,,a pune in comun". Verbului a comunica i se dau sensuri precum: a face cunoscut, a da de stire, a informa, a instiinta, a spune. Comunicarea presupune utilizarea unor simboluri, orice gest, semn sau cuvant, orice manifestare, de orice natura, avand caracterul unui stimul caruia ii poate fi asociata o semnificatie.

Procesul de comunicare se poate declansa si atunci cand emitatorul nu are, in mod constient, intentia de a comunica. De exemplu, un gest involuntar poate trada un sentiment, un gand sau o dorinta. Chiar daca emitatorul nu a avut intentia de a transmite un mesaj, odata ce receptorul sesizeaza gestul, asociindu-i o anumita semnificatie, comunicarea s-a produs. Comunicarea se realizeaza cu un scop, fiind subordonata intereselor constiente sau inconstiente ale emitatorului.

Comunicarea poate fi definita ca fiind o functie sociala, o distributie a elementelor comportamentului sau un mod de viata alaturi de existenta unui set de reguli. Comunicarea nu este raspunsul insusi, dar este, intr-un mod esential, un set de relationari bazate pe transmiterea unor stimuli si evocarea raspunsurilor. Sociologul Colin Cherry afirma ca, comunicarea reprezinta ,,Modul fundamental de interactiune psiho-sociala a persoanelor, realizat in limbaj articulat sau prin alte coduri, in vederea transmiterii unei informatii, a obtinerii stabilitatii sau a unor modificari de comportament individual sau de grup."

1.2. Mesajul

Mesajul reprezinta o secventa de semnale (verbale sau nonverbale) pe care emitatorul o transmite catre receptor, vehiculul informatiei. Mesajul poate consta in ganduri, sentimente, idei, emotii, produse ale fanteziei care nu pot ajunge ca atare la destinatar, ci trebuie puse in corespondenta cu termenii existenti in limba. De aceea se spune ca mesajul se codifica. Pentru a fi inteles, mesajul trebuie construit din elemente cunoscute atat de emitator, cat si de receptor. Aceste elemente organizate intr-un cod pot apartine: unei limbi, unor gesturi, pozitii ale corpului sau expresii ale fetei, unui ansamblu de semnale sonore sau vizuale de diverse feluri.

Mesajul este forma fizica in care emitatorul codifica informatia.. Mesajul are ca obiect informarea, convingerea, impresionarea, obtinerea unei actiuni. Mesajul este supus unui proces de codificare si decodificare dintre cele doua persoane: emitatorul codifica mesajul trimis iar receptorul decodifica mesajul primit.

Comunicam prin tot ceea exprimam, intentionat sau nu, ca un produs al civilizatiei comunicationale din care fiecare dintre noi este parte integranta. Comunicarea este un proces continuu, presupunand o interactiune neincetata intre fiintele umane, desfasurata simultan prin multiple canale si prin mijloace variate.

Mesajul se livreaza verbal, non-verbal sau paraverbal. Comunicarea este asemenea functionarii unei orchestre fara dirijor, in care fiecare interactioneaza cu toti si toti interactioneaza intre ei, iar acest proces de interactiuni continue creeaza realitatea sociala, care este o realitate socio-comunicationala. Este o iluzie a crede ca exista o singura realitate: realitatea este de ordinul atribuirii de semnificatie, care este produsul interactiunilor umane si al comunicarii. Niciun fel de activitate, de la banalele activitati ale rutinei cotidiene si pana la cele mai complexe activitati desfasurate la nivelul organizatiilor, societatilor sau culturilor, nu mai pot fi imaginate in afara procesului de comunicare.

1.3. Publicitatea

Publicitatea reprezinta utilizarea de catre un vanzator a unor mijloace pentru a comunica informatii convingatoare despre produsele si serviciile pe care le ofera sau despre organizatia careia ii apartine si este un mijloc promotional puternic.

Publicitatea poate fi privita ca fiind orice forma impersonala de promovare si prezentare a unor idei, bunuri, servicii sau chiar intreprinderi, prin intermediul cuvintelor, imaginilor sau sunetelor.

Aparitia publicitatii este plasata de multi autori in antichitate, cand prin intermediul diverselor mijloace (scrise sau orale) se incerca informarea consumatorilor cu privire la anumite produse. Inscriptiile descoperite pe diverse materiale (tablita de ceramica, papirus) sau strigatele prin care era anuntata vanzarea unui anumit produs pot fi considerate precursoarele anunturilor publicitare din prezent. Totusi, trebuie avute in vedere o serie de aspecte, legate mai ales de modul de realizare si de motivare a acestor activitati, aspecte care daca sunt luate in calcul ne permit sa afirmam ca astfel de actiuni pot reprezenta elemente incipiente de publicitate si mai putin elemente coerente si planificate care sa reprezinte cu adevarat ceea ce intelegem astazi prin aceasta activitate.

Avand in vedere aceste elemente se poate considera totusi inceputul acestei activitati promotionale in perioada mentionata, dar despre dezvoltarea ei nu putem vorbi decat dupa aparitia tiparului si chiar ceva mai tarziu, dupa ce dinamismul economico-social a determinat accentuarea separarii si independentei productiei si consumului, astfel ca a devenit din ce in ce mai necesar sa se coreleze cele 2 activitati

In acest mod consumatorii sunt mai bine informati despre oferta existenta, putand sa aleaga in cunostinta de cauza produsele necesare satisfacerii nevoilor lor, iar intreprinderile pot sa-si coordoneze mai eficient activitatea de productie, in concordanta cu nevoile reale ale consumatorilor. Publicitatea este unul din elementele utilizate, de regula pentru prezentarea convingatoare a produsului sau serviciului catre cumparator sau utilizator. Pentru multi dintre cei implicati ca : beneficiari de reclama, agenti de publicitate sau consumatori, publicitatea reprezinta elementul de comunicare principal in mixul de marketing. De fapt, publicitatea este cel mai evident element si poate fi lesne de identificat.

Download proiect

Primești proiectul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2018
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
15 pagini
Imagini extrase:
15 imagini
Nr cuvinte:
4 210 cuvinte
Nr caractere:
21 366 caractere
Marime:
281.54 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Alte domenii
Data publicare:
02.09.2019
Structură de fișiere:
  • Managementul comunicarii.docx
Predat:
la facultate

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Ce este comunicarea? Comunicarea este un proces bidirectional intre oameni aflati la diferite...
1. Ce este comunicarea? Comunicarea este un proces bidirectional intre oameni aflati la diferite...
Introducere W. Timothy Coombs - unul dintre cei mai reputati teoreticieni din domeniul...
MOTIVAREA ALEGERII TEMEI Fiecare dintre noi, mai devreme sau mai tarziu vom apela la un...
Analiza managementul comunicarii la intreprinderea de automobile Dacia Dacia, marca in jurul...
Sus!