Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Facand parte dintr-o campanie socio educationala, sustinuta de Ministerul Culturii si Cultelor, acest print isi urmareste scopul prin cea mai fina subtilitate a publicitatii epice. Desi nu este semnata nici de Ministerul Culturii si Cultelor, nici de Lowe - agentia de publicitate creatoare -, aceasta campanie are un mesaj ce poate fi receptat cu mintea deschisa, nu are tonul de sfat sau indemn fapt ce a si generat succesul. Tratand o problema a fiecaruia dintre noi, fiind salutata atat de critici, specialisti in publicitate, dar si de alte categorii, precum artisti din scena muzicala romaneasca contureaza o interpretare unica.

Din punct de vedere al compozitiei si graficei, impactul este puternic.

Printul este structurat sub forma unei imagini simple ce acopera o pagina intreaga, atat de simple incat poate atrage atentia.

Ce se vede ?

Putem observa un fond negru in intregime, la saturatie maxima, fara nuanta, dar cu luminozitate maxima toate acestea redate puritatea cromatica.

In acest context regasim textul si imaginea. Deopotriva acestea au coloarea alba sau tonuri de alb pana la gri.

Textul este structurat pe mai multe pozitii, aceasta structura definind practic tipul de mesaj propriu-zis. Imediat sub imagine (care este pozitionata central, in partea superioara a paginii, dar nu departe de mijlocul acesteiea - nivelul 3/4 ) intalnim fraza ''Cititul da aripi imaginatiei.''. Culoarea folosita pentru acest text este de un alb imaculat. Dimensiunea fontului este foarte mica, iar scrisul este aldin in stil clasic imitand scrisul de mana. Din punct de vedere sintactic, fraza este simpla avand un subiect, un predicat, un complement direct si un atribut genitival folosite potrivit regulilor de baza ale gramaticii limbii romane.

In partea inferioara stanga avem un alt text ''COSMOPOLITAN'', fara semne de punctuatie, de aceeasi culoare alba, sunt folosite doar majuscule, recunoscut ca fiind logo-ul publicatiei Cosmopolitan. Caracterul este mediu, iar stilul simplu, specific organizatiei.

Pe acelasi rand inferior, dar dreapta, regasim un alt text, separat prin bara verticala de un alt text si un logo mixt. ''Citeste o carte !'' este primul text din partea dreapta inferioara. Ia forma unui indemn, folosind modul imperativ al verbului. Regasim aceeasi simplitate sintactica si semantica. De data aceasta textul este scris cu font normal, folosind din nou culoarea alba in stilul comun de tipar. Mesajul-text este delimitat de bara verticala urmatoare. O bara scurta, alba, cu rolul de spatiere a registrelor si mesajelor. Logo-ul este cel al Asociatiei Editorilor din Romania si este explicitat si prin prezentarea denumirii organizatiei reprezentative. Logo-ul este format prin asocierea icotipului si logotipului. Icotipul si logotipul coexista ca doua identitati diferite, dar ancorarea acestora este foarte puternica prin spatiul mic dintre ele, si de asemenea prin pozitionarea superioara, respectiv inferioara a celor doua componente. Discursul lingvistic al logo-ului clarifica sensul icotipului si nu are rol de signatura1.

Bibliografie:

1. ''Introducere in imagologie'', Texte bibliografice selectate de Lect. Univ. Dr. Laura Mesina, Bucuresti 2007

2. ''Campanii publicitare'', Texte bibliografice selectate de Lect. Univ. Dr. Alexandra Craciun

3.http://www.iqads.ro/stire_554/citeste_o_carte___indemnul_ramane__campania_continua.html

1. ''Introducere in imagologie'', Texte bibliografice selectate de Lect. Univ. Dr. Laura Mesina, Bucuresti 2007, pag 27

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Imagologie.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
5 pagini
Imagini extrase:
5 imagini
Nr cuvinte:
1 397 cuvinte
Nr caractere:
8 238 caractere
Marime:
14.80KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Alte domenii
Tag-uri:
analiza, Imagologie
Predat:
Facultatea de Litere , Universitatea din Bucuresti din Bucuresti
Materie:
Alte domenii
An de studiu:
III
Sus!