Informarea în Management

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Informarea a fost din totdeauna actiunea umana cu cel mai mare potential de dinamizare a grupurilor sociale. Prin intermediul actiunilor de informare cautam si gasim intotdeauna informatiile cele mai noi in orice domeniu. Informatiile noi aduc raspunsurile cautate la numeroasele intrebari, ramase fara raspuns in trecutul apropiat, pe care ni le punem ori de cate ori cautam calea spre a ajunge, mai repede si cu rezultate mai bune, la indeplinirea obiectivelor noastre.

In management este cautata permanent calea cea mai sigura si mai rapida spre performanta. Informarea este modalitatea prin care este pusa in valoare puterea creativa si novatoare a oamenilor, incomparabil mai mare acum in raport cu tot ceea ce au avut la dispozitie generatiile anterioare pe intreg parcursul istoriei omenirii.

Fortele informarii sunt argumentate prin legi sau constatari practice dintre care, cele mai sugestive, au fost evidentiate de profesorul Ovidiu Nicolescu - Legea lui Moore, Legea lui Metcalf, estimarile IBM si ale Ministerului Comertului din Statele Unite ale Americii (SUA) [32].

Legea lui Moore arata ca la fiecare perioada de 18 luni se dubleaza forta de procesare a calculatoarelor in lume iar Legea lui Metcalf arata ca valoarea unei retele de calculatoare se amplifica exponential cu numarul de aparate care o compun in timp ce costul aceleiasi retele se amplifica doar proportional in raport cu acelasi numar.

Cunoscuta firma IBM a constatat ca volumul anual al informatiilor in marile companii de succes se dubleaza anual iar Ministerul Comertului din SUA a estimat ca numarul accesarilor pe Internet creste cu un miliard pe zi iar numarul noilor pagini web este cu 3 milioane mai mare de la o zi la alta [32].

Se poate afirma, fara teama de a gresi, ca institutiile si firmele sunt ,,puse in miscare" in mod evident prin energia informatiilor. Pornind de la aceasta afirmatie, se poate sustine ca informatiile constituie pentru institutii si firme factorul vital, dinamizator, cu cel mai mare impact asupra evolutiei lor pe termen nelimitat. Iata argumentele pe care vi le propun pentru a evidentia rolul informarii, ca vehicul al informatiilor si ca actiune de punere in valoare a cunoasterii omenesti, asupra asigurarii caracterului dinamic, competitiv, al oricarei institutii sau firme.

In cele ce urmeaza veti cunoaste particularitatile informarii in management pornind de la definirea resurselor informarii si incheind cu principiile privind organizarea ti functionare sistemului informational de management.

15.2. Date informatii si cunostinte

Oamenii au perceput, din cele mai vechi timpuri, fenomenele si procesele naturale, sociale, economice, culturale etc. ca entitati faptice, reflectate sub forma grafica, letrica sau cifrica. Mai tarziu, aceste perceptii au putut fi evaluate prin mijloace tehnice concepute si realizate in acest scop. Rezultatele obtinute astfel poarta denumirea de date.

Datele inregistrate in activitatea umana (de invatamant, de cercetare, de productie, etc.) se pot sintetiza prin evaluare si prelucrare, obtinandu-se informatii.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Informarea in Management.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
6/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
38 pagini
Imagini extrase:
38 imagini
Nr cuvinte:
9 427 cuvinte
Nr caractere:
52 388 caractere
Marime:
902.05KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Agronomie
Tag-uri:
management, informarea
Predat:
la facultate
Materie:
Agronomie
Sus!