Comunicarea în organizație

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Capitolul I - Introducere în managementul comunicării 3
1.1. Ce este comunicarea ? 3
1.2. Managementul comunicării 4
1.3. Tipuri de comunicare 5
Capitolul II - Managementul comunicării la nivel organizațional 7
2.1. Comunicarea managerială în cadrul organizației 7
2.2. Caracteristici ale comunicării manageriale 8
2.3. Funcțiile comunicării manageriale 8
2.4. Cultura organizațională 10
Capitolul III - Modalități de comunicare la nivel organizațional 12
3.1. Rețelele de comunicare 12
3.2. Feedbak-ul 13
3.3. Comunicarea față în față 14
3.4. Comunicarea prin ședințe 15
3.5. Scrisoarea 17
Capitolul IV - Studiu de caz privind comunicarea organizațională internă în timpul Pandemiei COVID-19 17
Concluzii 19
Bibliografie 20

Extras din proiect:

Capitolul I - Introducere în managementul comunicării

1.1. Ce este comunicarea ?

Comunicarea este un proces bidirecțional între oamenii aflați la diferite nivele ierarhice, în cadrul tuturor funcțiilor, care are loc în sus, în jos sau pe orizontală.

Comunicarea se poate analiza atât din perspectiva mediului extern organizației (clienți, parteneri, autorități si instituții publice) cât și din perspectiva mediului intern între resursele umane ale organizației.

Comunicarea internă ajută la:

- Realizarea unei circulații optime a informației în interiorul organizației;

- Operaționalizarea funcțiilor manageriale;

- Monitorizarea, evaluarea și motivarea angajaților;

- Dezvoltarea și păstrarea unor echipe competitive.

1.2. Managementul comunicării

Comunicarea reprezintă un proces esențial prin care are loc schimbul de mesaje și informații în vederea realizării scopului și obiectivelor planificate. De asemenea, este elementul fundamental care stă la baza funcției de coordonare, facilitând intervenția managerilor în vederea sincronizării și armonizării acțiunilor membrilor organizației.

În acest caz mesajele și informațiile comunicate sunt supuse unui proces de interpretare și prelucrare din partea fiecărui membru al organizației, care urmărește evaluarea și selectarea datelor relevante, pentru a se obține o reducere a incertitudinii în ceea ce privește înțelegerea și cunoașterea misiunii și obiectivelor promovate de organizație.

Prin comunicare managerială putem înțelege următoarele:

- Înștiințare, știre, raport, relație sau legătură;

- Transmiterea unor date, informații, idei, sentimente sau emoții;

- Succesul în management depinde decisiv de abilitatea de comunicare a managerului;

- Comunicarea este vitală pentru funcționarea internă a organizației, prin aceea că ea integrează funcțiile manageriale;

- Comunicarea managerială reprezintă o formă de comunicare interumană, un instrument de bază al managerului, cu ajutorul căruia acesta își poate exercita atribuțiile manageriale: de planificare, de organizare, de motivare, de antrenare, de coordonare, de control, de evaluare și de realizare a obiectivelor propuse;

- Resursele strategice ale oricărei organizații devin informație, cunoaștere și creativitate.

Comunicarea se definește ca fiind un transfer de informații de la un emițător (expeditor) la un receptor (destinatar), în condițiile realizării aceleiași semnificații a conținutului mesajului la cei doi subiecți.

Bibliografie:

https://www.mckinsey.com/business-functions/organization/our-insights/communications-get-personal-how-leaders-can-engage-employees-during-a-return-to-work

https://www.creeaza.com/didactica/comunicare-si-relatii-publice/Comunicarea-intro-organizatie213.php

https://www.emeraldgrouppublishing.com/journal/jcom/internal-communication-during-covid-19-pandemic

https://elearning.masterprof.ro/lectiile/psihopedagogie/lectie_02/ii_tipurile_de_comunicare.html

http://dspace.usarb.md:8080/jspui/bitstream/123456789/4379/1/manag_comunic.pdf

https://www.usefs.md/PDF/Cursuri%20electronice/Managementul%20comunicarii.pdf

https://www.academia.edu/39245068/MANAGEMENTUL_COMUNICARII

https://ro.wikipedia.org/wiki/Management

https://ro.wikipedia.org/wiki/Comunicare

https://brainly.ro/tema/4229035

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Comunicarea in organizatie.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
22 pagini
Imagini extrase:
22 imagini
Nr cuvinte:
3 555 cuvinte
Nr caractere:
20 404 caractere
Marime:
1.45MB (arhivat)
Publicat de:
NNT 2 P.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Proiect
Materie:
Administrație
Predat:
Liceul Tehnologic Constantin Dobrescu din Curtea de Arges
Profesorului:
Popa Ion Cristian
Sus!