Comunicarea in organizatie

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Capitolul I - Introducere in managementul comunicarii 3
1.1. Ce este comunicarea ? 3
1.2. Managementul comunicarii 4
1.3. Tipuri de comunicare 5
Capitolul II - Managementul comunicarii la nivel organizational 7
2.1. Comunicarea manageriala in cadrul organizatiei 7
2.2. Caracteristici ale comunicarii manageriale 8
2.3. Functiile comunicarii manageriale 8
2.4. Cultura organizationala 10
Capitolul III - Modalitati de comunicare la nivel organizational 12
3.1. Retelele de comunicare 12
3.2. Feedbak-ul 13
3.3. Comunicarea fata in fata 14
3.4. Comunicarea prin sedinte 15
3.5. Scrisoarea 17
Capitolul IV - Studiu de caz privind comunicarea organizationala interna in timpul Pandemiei COVID-19 17
Concluzii 19
Bibliografie 20

Extras din proiect:

Capitolul I - Introducere in managementul comunicarii

1.1. Ce este comunicarea ?

Comunicarea este un proces bidirectional intre oamenii aflati la diferite nivele ierarhice, in cadrul tuturor functiilor, care are loc in sus, in jos sau pe orizontala.

Comunicarea se poate analiza atat din perspectiva mediului extern organizatiei (clienti, parteneri, autoritati si institutii publice) cat si din perspectiva mediului intern intre resursele umane ale organizatiei.

Comunicarea interna ajuta la:

- Realizarea unei circulatii optime a informatiei in interiorul organizatiei;

- Operationalizarea functiilor manageriale;

- Monitorizarea, evaluarea si motivarea angajatilor;

- Dezvoltarea si pastrarea unor echipe competitive.

1.2. Managementul comunicarii

Comunicarea reprezinta un proces esential prin care are loc schimbul de mesaje si informatii in vederea realizarii scopului si obiectivelor planificate. De asemenea, este elementul fundamental care sta la baza functiei de coordonare, facilitand interventia managerilor in vederea sincronizarii si armonizarii actiunilor membrilor organizatiei.

In acest caz mesajele si informatiile comunicate sunt supuse unui proces de interpretare si prelucrare din partea fiecarui membru al organizatiei, care urmareste evaluarea si selectarea datelor relevante, pentru a se obtine o reducere a incertitudinii in ceea ce priveste intelegerea si cunoasterea misiunii si obiectivelor promovate de organizatie.

Prin comunicare manageriala putem intelege urmatoarele:

- Instiintare, stire, raport, relatie sau legatura;

- Transmiterea unor date, informatii, idei, sentimente sau emotii;

- Succesul in management depinde decisiv de abilitatea de comunicare a managerului;

- Comunicarea este vitala pentru functionarea interna a organizatiei, prin aceea ca ea integreaza functiile manageriale;

- Comunicarea manageriala reprezinta o forma de comunicare interumana, un instrument de baza al managerului, cu ajutorul caruia acesta isi poate exercita atributiile manageriale: de planificare, de organizare, de motivare, de antrenare, de coordonare, de control, de evaluare si de realizare a obiectivelor propuse;

- Resursele strategice ale oricarei organizatii devin informatie, cunoastere si creativitate.

Comunicarea se defineste ca fiind un transfer de informatii de la un emitator (expeditor) la un receptor (destinatar), in conditiile realizarii aceleiasi semnificatii a continutului mesajului la cei doi subiecti.

Bibliografie:

https://www.mckinsey.com/business-functions/organization/our-insights/communications-get-personal-how-leaders-can-engage-employees-during-a-return-to-work

https://www.creeaza.com/didactica/comunicare-si-relatii-publice/Comunicarea-intro-organizatie213.php

https://www.emeraldgrouppublishing.com/journal/jcom/internal-communication-during-covid-19-pandemic

https://elearning.masterprof.ro/lectiile/psihopedagogie/lectie_02/ii_tipurile_de_comunicare.html

http://dspace.usarb.md:8080/jspui/bitstream/123456789/4379/1/manag_comunic.pdf

https://www.usefs.md/PDF/Cursuri%20electronice/Managementul%20comunicarii.pdf

https://www.academia.edu/39245068/MANAGEMENTUL_COMUNICARII

https://ro.wikipedia.org/wiki/Management

https://ro.wikipedia.org/wiki/Comunicare

https://brainly.ro/tema/4229035

Download proiect

Primești proiectul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
22 pagini
Imagini extrase:
22 imagini
Nr cuvinte:
3 555 cuvinte
Nr caractere:
20 404 caractere
Marime:
1.45 MB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Proiect
Materie:
Administratie
Data publicare:
29.03.2021
Structură de fișiere:
  • Comunicarea in organizatie.docx
Predat:
Liceul Tehnologic Constantin Dobrescu din Curtea de Arges
Profesorului:
Popa Ion Cristian

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
1. PROCESUL DE COMUNICARE Comunicarea este procesul de transmitere de informatii, idei, opinii,...
Relatiile interpersonale sunt interactiuni psihologice desfasurate pe fondul unui schimb de...
I. Procesul de comunicare 1. Comunicare si informatie ,,Comunicare" si ,,informatie"...
Experienta timpurie a speciei umane pe planeta noastra este adesea descrisa de catre arheologi si...
1.1 Semnificatia termenului "comunicare". Aparitia si evolutia civilizatiei umane a...
Sus!