Elaborarea și operaționalizarea programului cercetării de marketing

Previzualizare probleme:

Cuprins probleme:

I. DEFINIREA PROBLEMEI DECIZIONALE.3
II. DEFINIREA SCOPULUI, OBIECTIVELOR, IPOTEZELOR SI VARIABILELOR CERCETARII.4
III. DEFINIREA COLECTIVITATII CERCETATE, A UNITATII DE OBSERVARE SI A UNITATII DE SONDAJ.10
IV. ALEGEREA METODEI DE RECOLTARE A INFORMATIILOR.11
V. ELABORAREA CHESTIONARULUI.12

Extras din probleme:

I. DEFINIREA PROBLEMEI DECIZIONALE

Definirea problemei decizionale, ca prima etapa a procesului cercetarii de marketing, este de o importanta majora, aceasta stand la baza unei corecte definiri a scopului si obiectivelor cercetarii, reprezentand, implicit, un factor determinant al succesului intregului demers ce urmeaza a fi realizat.

Problema decizionala nu s-a constituit in situatia de fata intr-o problema efectiva ci in dorinta de a cunoaste principalele particularitati ale comportamentului consumatorului de ciocolata pe piata romaneasca in conditiile crescande ale sortimentelor, a cresterii nivelului de calitate ale produselor de ciocolata. si a diveristatii marcilor.

II. DEFINIREA SCOPULUI, OBIECTIVELOR, IPOTEZELOR SI VARIABILELOR CERCETARII

1. Identificarea scopului cercetarii

Definit in functie de problema decizionala specificata anterior, scopul cercetarii este de a identifica liderul ciocolatii pe piata romaneasca dintre cei mai mari producatori.

2. Identificarea obiectivelor cercetarii

Obiectivele centrale care au rezultat din scopul cercetarii vizeaza cunoasterea urmatoarelor aspecte:

1. Sortimentul de ciocolata cumparat;

2. Marca de ciocolata cumparata;

3. Frecventa de cumparare a ciocolatei;

4. Influenta pretului asupra consumului de ciocolata;

5. Identificarea locului din care se achizitioneaza produsele din ciocolata;

6. Consumul in functie de venit;

7. Motivele care stau la baza cumpararii;

8. Identificarea varstei consumatorului de ciocolata;

9. Identificarea ocupatiei consumatorului de ciocolata;

10. Identificarea mediului consumatorului de ciocolata.

In ceea ce priveste obiectivele secundare, se va urmari masura in care unele dintre aspectele vizate prin intermediul obiectivelor centrale variaza in functie de o serie de criteria socio-economice si demografice:

- Mediu de locuinta;

- Sexul;

- Varsta;

- Nivelul de instruire;

- Ocupatie;

- Stare civila;

- Prezenta copiilor sub 18 ani in gospodaria in care locuieste persoana investigata;

- Varsta copiilor sub 18 ani din gospodaria in care locuieste persoana investigata;

- Venitul net pe membru al gospodariei.

Observații:

Cuprins:

I. DEFINIREA PROBLEMEI DECIZIONALE

II. DEFINIREA SCOPULUI, OBIECTIVELOR, IPOTEZELOR SI VARIABILELOR CERCETARII

III. DEFINIREA COLECTIVITATII CERCETATE, A UNITATII DE OBSERVARE SI A UNITATII DE SONDAJ

IV. ALEGEREA METODEI DE RECOLTARE A INFORMATIILOR

V. ELABORAREA CHESTIONARULUI

Descarcă probleme

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Elaborarea si operationalizarea programului cercetarii de marketing.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
5/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
14 pagini
Imagini extrase:
14 imagini
Nr cuvinte:
1 312 cuvinte
Nr caractere:
7 513 caractere
Marime:
111.34KB (arhivat)
Publicat de:
Cristinel Timofte
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Probleme
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
sondaj, chestionar, informatii
Predat:
Facultatea de Stiinte Economice , Universitatea Vasile Alecsandri din Bacau din Bacau
Specializare:
Marketing
Materie:
Marketing
An de studiu:
V
Profesorului:
Laura Timiras
Sus!