METODE DE AMPLASARE TERITORIALA A INTREPRINDERILOR
Amplasarea teritoriala a intreprinderilor - problema de minimalizare:
cheltuielilor de transport
Investitiilor
costurilor de exploatare
Metoda triunghiului clasic al lui Adam Smith;
Metoda lui Steward;
Metoda Electre;
Programarea liniara;
Algoritmii cercetarii operationale.
METODA TRIUNGHIULUI CLASIC AL LUI ADAM SMITH
- amplasarea unei noi unitati economice intr-o localitate din trei precizate,
- localitatile se aleg astfel incat acestea sa furnizeze cele necesare productiei si desfacerii.
Problema:
Sa se stabileasca cea mai eficienta amplasare, din punct de vedere economic, a unei unitati economice noi in una din localitatile A, B, C, stiind ca:
localitatea A furnizeaza materia prima de "tip a"
localitatea B furnizeaza materia prima de "tip b"
localitatea C este centrul de consum al produselor finite.
Se cunosc urmatoarele elemente:
distantele dintre localitatile A, B si C:
d(AB) = 155 km, d(AC) = 180 km, d(BC) = 280 km,
necesarul de materii prime pentru productia anuala este de 280.000 tone,
tariful de transport al materiei prime pe 1 km este de 0,10 lei/t km;
3. necesarul de combustibil este de 60.000 tone,
tariful de transport al combustibilului este de 0,80 lei/t km.
4. volumul anual, respectiv productia anuala de produse finite este de 180.000 tone, iar tariful de transport al acestora este de 0,15 lei/t km.
Rezolvare:
In vederea amplasarii teritoriale a unei unitati economice noi intr-una din localitatile A, B sau C se poate aplica metoda triunghiului clasic al lui Adam Smith.
Aceasta metoda indica locul de amplasare a unei unitati economice cu cele mai mici cheltuieli de transport - problema de minimizare a costurilor
Astfel, se considera cele trei localitati A, B, C ca fiind varfurile unui triunghi:
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.