Strategii de promovare a imaginii hotelului Casa Capșa

Previzualizare licența:

Extras din licența:

Turismul romanesc are o existenta efectiva relativ tanara deoarece inainte de anii 1990 el se prezenta ca ceva teoretic si foarte putin dezvoltat.Dupa schimbarile economice si sociale radicale din anul 1989 si pana in zilele noastre turismul romanesc a cunoscut o dezvoltare ampla, fiind cel care poate asigura dezvoltarea si promovarea unei imagini pozitive a tarii noastre pe plan international.Acest scop poate fi atins exclusiv prin constientizarea importantei pe care ramura o are, precum si prin efectuarea unor schimbari de fond in cadrul ei. Sectorul hotelier din Romania se afla in prezent in plin proces de dezvoltare si modernizare, fapt care determina si obliga hotelierii sa se alinieze acestei tendinte in scopul de a obtine profitabilitatea si continuitatea afacerii.Astfel, reunind traditia ospitalitatii cu restrictiile unei gestiuni performante, activitatea Hotelului Capsa se desfasoara astfel incat sa-si mentina o pozitie buna pe piata si in fata concurentilor prin : prestarea serviciilor la o calitate superioara, obtinerea unui raport atractiv calitate/pret printr-o cat mai mare si vasta pentru satisfacerea celor mai exigente cereri. Lucrarea de fata prezinta ansamblu activitatiilor prin care o unitate hoteliera isi stabileste niste criterii si desfasoara actiuni de marketing pentru satisfacerea intr-un grad cat mai inalt al cerintelor oaspetilor, in conditiile unei concurente acerbe pe piata hoteliera bucuresteana. Prin urmare, lucrarea de fata are in vedere prezentarea activitatii de marketing desfasurata in cadrul Hotelului Capsa si isi propune descrierea posibilitatilor de imbunatatirire a serviciilor oferite, atragerea si depasirea asteptarilor cliensilor, diferentierea fata de serviciile concurentilor si crearea unei imagini pozitive pe piata hoteliera bucuresteana. CAPITOLUL I PREZENTAREA HOTELULUI CASA CAPSA

1.1 Scurt Istoric

Anul 1852 marcheaza data nasterii "CASEI CAPSA" (Restaurant, Hotel, Cafenea si Cofetarie), simbol al societatii rasate romanesti. Fondatorul, Grigore Capsa (1841-1902), a creat aici, inca de la inceput, o atmosfera tipic occidentala, la cele mai ridicate standarde de calitate si rafinament.

Hotelul Capsa a fost inaugurat in 1886 primul sau director, Bourdell, functionand anterior ca manager al hotelului parizian "Cafe Anglais". In 1908, revista britanica "John Bull" descria Capsa drept unul dintre cele mai bune hoteluri din Europa, putand fi comparat cu Hotelul "Douglas" din Madrid, "Cappelo Nero" din Venetia, "Giappone" din Verona si "Hungaria" de la Budapesta.

Multa vreme a fost considerat singura locuinta de catre artisti, diplomati si politicieni familiile aristocrate straine pe perioada vizitarii Romaniei. Aici ei au gasit acea ambianta aristocrata occidentala.

"Grigore Capsa este unul dintre cei 12 frati ai unei familii de machedoni. Familia Capsa a fost activa la Bucuresti de multe generatii, facand cojoace si negot cu blanuri. La 14 ani, Vasile a intrat ucenic la cel mai renumit cofetar, Constantin Lefteriu. Dupa 10 ani, in 1852, deja cumpara o cofetarie peste drum de biserica Zlatari. Fratele sau mai mare, Anton, care lucra la Departamentul Visteriei, intra in afacere si, impreuna, deschid cofetaria " La doi frati". Cofetaria s-a mutat, la 1856, intr-un local mai mare, tot pe Podul Mogosoaiei. Inainte de a merge la Viena, Paris si "Lipsca", sa aduca noutati in domeniu. El i-a initiat, de asemenea, in aceasta afacere, pe fratii sai Constantin si Grigore.

Grigore face un an de practica la Paris, unde ajunge sa-si prezinte produsele imparatesei Eugenia. Curand, pravalia bucuresteana, care deja concura cele mai rafinate localuri europene, se muta in fosta Casa Slatineanu, tot pe Calea victoriei, colt cu Str. Edgar Quinet, unde se gaseste si azi. In 1873, cofetaria este medaliata la Viena si organizeaza primul dineu de gala dat de Carol I la Palatul Domnesc. Nu mai e bal, receptie sau serata in lumea buna fara delicatesele Capsa. La Expozitiile Universale de la Paris, din 1889 si 1900, cofeturile bucurestenilor primesc medalia de aur. Hotelul si Restaurantul au fost deschise in 1881: pentru prima data un hotel oferea deopotriva servicii de cazare si restauratie. Modelul avea sa fie adoptat apoi pe Coasta de Azur.

Dupa spectacolele de la Teatrul National, luxosul local se umplea de musterii, iar finele razboiului i-a adus aici si pe artisti. Unii au atacat frivolitatea scriitorilor bucuresteni dar poetul Tudor Arghezi le-a raspuns: " daca esti prost la Capsa, este imposibil., sa fii inteligent altundeva". Familia Bratianu, care a dat politicieni liberali, inchiriase un separeu pentru 30 de ani, in timp ce taranistii lui Maniu se adunau sub acelasi acoperis. Aceasta a adus Capsei porecla de " Parlamentul Bicameral", caci adesea gazduia facerea si desfacerea guvernelor.

" Neue Freie Presse" (Viena) spunea: "Terasa Capsei constituie un punct de vedere asupra universului". In zilele noastre, CASA CAPSA este un local pentru elite, dar si unul dintre putinele experimente romanesti reusite de restaurare a unei cladiri patrimoniale. Arhitecta Adina Dinescu este aceea care a dat viata acestei vechi cladiri a Bucurestilor.Avand o pozitie foarte buna "Casa Capsa" este situata in centrul Bucurestiului istoric la intersectia strazilor Calea Victoriei si Edgar Quinet.

Bibliografie:

- Dodu Patricia - Gestiune Hoteliera - Note de curs, anul 2007

- Firoiu Daniela - ,Economia Turismului si Amenajarea turistica a teritoriului' - Editia a III-a, Editura sylvi, Bucuresti 2007

- Firoiu Daniela, Catrinel Stanescu - Economia Turismului - Studii de caz, Probleme, Teste, Editura Universul Juridic, Bucuresti 2005

- Firoiu Daniela - ,Resursele Umane in Turism'- Editia a III-a, Editura Pro Universitaria, Bucuresti 2007

- Ionita M. - Casa si familia Capsa in Romania moderna- Editura Publimpres, Bucuresti 2000

- Lupu Nicolae - Hotelul, Economie si Management- Editia a V-a, Editura All Beck, Bucuresti 2005

- Neagu Vasile - Managementul serviciilor in Turism- Editura Pro Universitaria, Bucuresti 2006

- Zaharia Marian,Roxana Stan,Cristina Vadineanu,Marian Busuioc - Economia Serviciilor - Aplicatii si studii de caz- Editura Universitara, Bucuresti 2004

- www.antrec.ro

- www.capsa.ro

- www.hotelbooking.ro

- www.hotelnet.ro

- www.insse.ro

- www.mturism.ro

- www.turneo.ro

- ,Casa Capsa - 150 de ani de existenta' - Editura Ars Docendi, Bucuresti 2002

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Strategii de promovare a imaginii hotelului Casa Capsa.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
42 pagini
Imagini extrase:
42 imagini
Nr cuvinte:
10 216 cuvinte
Nr caractere:
56 228 caractere
Marime:
150.63KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Turism
Tag-uri:
turism, promovare, hotel
Predat:
la facultate
Materie:
Turism
Sus!