Diversificarea serviciilor hoteliere

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

Introducere 1
CAPITOLUL 1 - CADRU GENERAL DE ORGANIZAREA A ACTIVITATII DE TURISM 3
1.1 Scurt istoric privind evolutia turismului pe continentul european 3
1.2 Rolul turismului 5
1.2.1 Relatia turism - economie 5
1.2.2 Relatia turism - conduita sociala 5
1.2.3 Relatia turism - factori perturbatori 6
1.2.4 Relatia turism - calitate 6
1.3 Oferta unitatilor cu activitate hoteliera 7
1.3.1 Clasificarea organizatiei mondiale a turismului 7
1.3.2 Varietate sistemelor de cazare a hotelurilor 9
1.4 Tipuri de structuri de primire turistice cu functiuni de cazare din Romania 10
1.4.1. Norme de clasificare din Romania 12
CAPITOLUL 2 - PREZENTARE GENERALA HOTEL ELIZEU 13
2.1 Istoric , Amplasare , Forma juridica 13
2.1.1 Istoric 13
2.1.2 Amplasare 13
2.1.3 Forma Juridica 13
2.2 Structura organizatorica a hotelului 14
2.2.1 Cazarea 15
2.2.2 Restauratia 17
2.2.3 Organizarea activitatilor functionale 19
2.3 Relatiile dintre departamente 21
2.3.1 Comunicarea intre Receptie si Etaj 21
2.3.2 Comunicarea intre Receptie si Restauratie 22
2.3.3 Comunicarea intre Receptie si Compartimentul Tehnic 23
2.4 Serviciile suplimentare oferite de Hotel Elizeu 23 2.5 Politica si tarifele aplicate 25 2.6 Circulatia turistica si strucutra clientelei 27
2.7 Concurenta 31
CAPITOLUL 3 - ANALIZA - DIAGNOSTIC 33
3.1 Diagnostic Comercial 33
3.1.1 Serviciile oferite 33
3.1.2 Mijloacele de comunicatie 34
3.1.3 Circulatia turistica 35
3.1.4 Punctele tari si punctele slabe 37
3.2 Diagnostic Tehnic 38
3.2.1 Costructia si organizarea interioara a spatiilor 38
3.2.2 Spatiile de cazare 38
3.2.3 Spatiile de folosinta comuna 39
3.2.4 Spatiile de productie 40
3.2.5 Spatiile pentru primirea si servirea consumatorilor 41
3.2.6 Punctele tari si punctele slabe 41
3.3 Diagnostic Resurse Umane 42
3.3.1 Managementul societatii 42
3.3.2 Structura personalului 43
3.3.3 Puncte tari si puncte slabe 45
3.4 Diagnostic Financiar 45
3.4.1 Structura si evolutia veniturilor pe 2007 45
3.4.2 Puncte tari si puncte slabe 46
CAPITOLUL 4- PROPUNERI-DIVERSIFICARE SERVICIILOR PENTRU BANQUTING 47
4.1 Organizarea activitatii de banqueting 47
4.1.1 Definirea conceptului banqueting 47
4.1.2 Tipuri de evenimente 48
4.2. Organizarea serviciilor in cadrul activitatii de banqueting 51
4.2.1. Planificarea evenimentelor 51
4.2.2 Rezervarea actiunii 52
4.2.3 Oferta meniu pentru mese festive 53
4.3. Pregatirea si efectuarea serviciilor in cadrul evenimentelor 55
4.3.1 Aranjarea saloanelor de primire 55
4.3.2 Organizarea bufetului 56
4.3.3 Amplasarea bufetului 56
4.3.4 Efectuarea serviciilor 57
4.4. Studiul de caz -Restaurant Arpege -15 ani de la absolvirea facultatii 58
Concluzii 62

Extras din licența:

Turismul reprezinta prin continutul sau, un domeniu distinct de activitate, o componenta de prima importanta a vietii economice si sociale. Turismul se dezvolta sub impactul evolutiei civilizatiei contemporane, dinamica sa integrandu-se procesului general de dezvoltare,actionand totodata ca un factor stimulator al progresului si dezvoltarii, ca promoter al globalizarii si ca factor al dezvoltarii durabile.

Stabilitatea economica si siguranta civila, accesibilitatea geografica si pozitia Romaniei, in zona ex-comunista a Europei Central-Estice sporesc interesul turistilor atrasi atat de trecutul, cat si de prezentul ei. Pentru ca acest potential remarcabil sa devina o afacere nationala productiva si de succes este insa necesara structurarea unor produse turistice bine conturate, care sa aiba substanta, corespondenta cu realitatea.

In mediul concurential intern si international, piata turistica nu este una sigura, la fel ca si celor carora li se adreseaza care nu sunt o masa nediferentiata cu nevoi identice. Un produs turistic in mod vizibil rentabil pentru operatorii hotelieri il constituie turismul de afaceri , congrese, conferinte, seminarii, consilii de administratie ale marilor firme, cursuri de perfectionare , targuri, expozitii tot atatea ocazii de profit pentru hoteluri si restauratori.

Cu investitii bine plasate si un marketing activ, hotelurile au astazi sanse de a trai bine de pe urma turismului de afaceri.

Este in primul rand cazul celor din marile orase cu potential economic ridicat, insa si cele situate in statiuni montane .

Odata cu dezoltarea acestui tip de turism au aparut si au cunoscut o dinamica efervescenta , in ultimii ani, serviciile hoteliere de 3-4-5 stele.

Hotelurile noi construite sunt cu precadere de 2-3-4-5 stele, pentru ca cererea pentru astfel de servicii (Sali de conferinte de diverse capacitati, toate dotate la cel mai inalt nivel cu posibilitati de a asigura si un catering adecvat sau acces la parcare, la un business center; dar si alte facilitati care au devenit deja obligatorii precum piscine, saloane de infrumusetare, discoteci) este foarte mare. Toata lumea are de castigat de pe urma turismului de afaceri de la turisti (client, om de afaceri) la prestatori, fie ca sunt hotelieri sau prestatori de servicii de business-center, salariatii, autoritatile locale si nu in ultimul rand tara in ansamblul ei.

Romania infloreste in aceasta perioada din punct de vedere al industriei ospitalitatii. Hotelurile, restaurantele si barurile se extind rapid , calitatea serviciilor oferite de acestea este mai buna oamenii care lucreaza in acest sistem sunt mai interesati mai deschisi la ce se intampla in jurul lor.Asa arata acum peisajul industriei ospitalitatii. Este schimbat , si procesul de transformare nu s-a terminat inca.

Din punct de vedere al dinamicii economiei si societatii, un punct turistic important este Bucurestiul, care datorita importantei sale ca centru economic, social si politic, confera un mare interes pentru oamenii de afaceri, ducand la dezvoltarea circulatiei turistice, si in primul rand a turismului de afaceri. Bucurestiul isi va mari capacitatea de cazare pana in 2009-2012, cu pana la circa 10000 camere, respectiv aproape dublandu-se capacitatea actuala .

Cresterile de capacitate, atat in tara, cat si in capitala, vor determina o accentuare a concurentei dar si o stabilizare cat si o profesionalizare a pietei, determinand multi dintre proprietari sa-si reconsidere pozitia fata de managementul empiric al unei proprietati hoteliere, orientandu-se catre cel profesional, singurul in masura sa asigure o coordonare coerenta a activitatii , o recuperare cursive a investitiei si obtinerea de profit in conditiile furnizarii unor servicii de cat mai buna calitate.

In acest context, un rol important in viata economica si sociala a tarii il constituie agentul economic ca unitate de baza a economiei nationale. Aceasta lucrare si-a propus drept subiect diversificarea serviciilor dintr-o unitate hoteliera si anume"Hotel Elizeu " . O constructie noua, Hotelul Elizeu a fost inaugurat in anul 2003, pe 5 etaje, parter si demisol.

Echipa de conducere a S.C Stefan Trust Impex SRL are o dificila sarcina, aceea de a mentine, si chiar a depasii standardul la care dupa aproape 5 ani de la deschidere, Hotel Elizeu a ajuns.

CAPITOLUL 1 - CADRU GENERAL DE ORGANIZAREA A ACTIVITATII DE TURISM

1.1. SCURT ISTORIC PRIVIND EVOLUTIA TURISMULUI PE

CONTINENTUL EUROPEAN

Calatoriile au prezentat din cele mai vechi timpuri un mijloc complex de dezvoltare a personalitatii umane de imbogatire sub aspect material , spiritual si cultural .

In antichitate , izvoarele istorice atesta faptul ca se calatorea , principalele motive care-i determinau pe greci , sa se deplaseze dintr-o localitate in alta , chiar si la mare distanta fiind vizitarea locurilor sfinte , efectuarea de bai curative , participarea sau vizionarea unor jocuri festive organizate periodic.

In Roma Antica calatoriile aveau scopuri comerciale , militare , culturale si de refacere a sanatatii. Romanii au ramas in istoria umanitatii in special pentru constructia de drumuri , care legau toate provinciile cucerite , si pentru termele amenajate , atat de necesare pentru refacerea sanatatii si a ncapacitatii de lupta a armatelor . Romanii au fost primii care au construit resedinte secundare , au dezvoltat tehnicile de comunicatie si au amenajat primele

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Diversificarea serviciilor hoteliere.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
65 pagini
Imagini extrase:
65 imagini
Nr cuvinte:
16 018 cuvinte
Nr caractere:
106 786 caractere
Marime:
117.29KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Turism
Tag-uri:
servicii, turism, hoteluri
Predat:
la facultate
Materie:
Turism
Profesorului:
lect.univ.dr.Anca Cristea
Sus!