Turismul reprezinta prin continutul sau, un domeniu distinct de activitate, o componenta de prima importanta a vietii economice si sociale. Turismul se dezvolta sub impactul evolutiei civilizatiei contemporane, dinamica sa integrandu-se procesului general de dezvoltare,actionand totodata ca un factor stimulator al progresului si dezvoltarii, ca promoter al globalizarii si ca factor al dezvoltarii durabile.
Stabilitatea economica si siguranta civila, accesibilitatea geografica si pozitia Romaniei, in zona ex-comunista a Europei Central-Estice sporesc interesul turistilor atrasi atat de trecutul, cat si de prezentul ei. Pentru ca acest potential remarcabil sa devina o afacere nationala productiva si de succes este insa necesara structurarea unor produse turistice bine conturate, care sa aiba substanta, corespondenta cu realitatea.
In mediul concurential intern si international, piata turistica nu este una sigura, la fel ca si celor carora li se adreseaza care nu sunt o masa nediferentiata cu nevoi identice. Un produs turistic in mod vizibil rentabil pentru operatorii hotelieri il constituie turismul de afaceri , congrese, conferinte, seminarii, consilii de administratie ale marilor firme, cursuri de perfectionare , targuri, expozitii tot atatea ocazii de profit pentru hoteluri si restauratori.
Cu investitii bine plasate si un marketing activ, hotelurile au astazi sanse de a trai bine de pe urma turismului de afaceri.
Este in primul rand cazul celor din marile orase cu potential economic ridicat, insa si cele situate in statiuni montane .
Odata cu dezoltarea acestui tip de turism au aparut si au cunoscut o dinamica efervescenta , in ultimii ani, serviciile hoteliere de 3-4-5 stele.
Hotelurile noi construite sunt cu precadere de 2-3-4-5 stele, pentru ca cererea pentru astfel de servicii (Sali de conferinte de diverse capacitati, toate dotate la cel mai inalt nivel cu posibilitati de a asigura si un catering adecvat sau acces la parcare, la un business center; dar si alte facilitati care au devenit deja obligatorii precum piscine, saloane de infrumusetare, discoteci) este foarte mare. Toata lumea are de castigat de pe urma turismului de afaceri de la turisti (client, om de afaceri) la prestatori, fie ca sunt hotelieri sau prestatori de servicii de business-center, salariatii, autoritatile locale si nu in ultimul rand tara in ansamblul ei.
Romania infloreste in aceasta perioada din punct de vedere al industriei ospitalitatii. Hotelurile, restaurantele si barurile se extind rapid , calitatea serviciilor oferite de acestea este mai buna oamenii care lucreaza in acest sistem sunt mai interesati mai deschisi la ce se intampla in jurul lor.Asa arata acum peisajul industriei ospitalitatii. Este schimbat , si procesul de transformare nu s-a terminat inca.
Din punct de vedere al dinamicii economiei si societatii, un punct turistic important este Bucurestiul, care datorita importantei sale ca centru economic, social si politic, confera un mare interes pentru oamenii de afaceri, ducand la dezvoltarea circulatiei turistice, si in primul rand a turismului de afaceri. Bucurestiul isi va mari capacitatea de cazare pana in 2009-2012, cu pana la circa 10000 camere, respectiv aproape dublandu-se capacitatea actuala .
Cresterile de capacitate, atat in tara, cat si in capitala, vor determina o accentuare a concurentei dar si o stabilizare cat si o profesionalizare a pietei, determinand multi dintre proprietari sa-si reconsidere pozitia fata de managementul empiric al unei proprietati hoteliere, orientandu-se catre cel profesional, singurul in masura sa asigure o coordonare coerenta a activitatii , o recuperare cursive a investitiei si obtinerea de profit in conditiile furnizarii unor servicii de cat mai buna calitate.
In acest context, un rol important in viata economica si sociala a tarii il constituie agentul economic ca unitate de baza a economiei nationale. Aceasta lucrare si-a propus drept subiect diversificarea serviciilor dintr-o unitate hoteliera si anume"Hotel Elizeu " . O constructie noua, Hotelul Elizeu a fost inaugurat in anul 2003, pe 5 etaje, parter si demisol.
Echipa de conducere a S.C Stefan Trust Impex SRL are o dificila sarcina, aceea de a mentine, si chiar a depasii standardul la care dupa aproape 5 ani de la deschidere, Hotel Elizeu a ajuns.
CAPITOLUL 1 - CADRU GENERAL DE ORGANIZAREA A ACTIVITATII DE TURISM
1.1. SCURT ISTORIC PRIVIND EVOLUTIA TURISMULUI PE
CONTINENTUL EUROPEAN
Calatoriile au prezentat din cele mai vechi timpuri un mijloc complex de dezvoltare a personalitatii umane de imbogatire sub aspect material , spiritual si cultural .
In antichitate , izvoarele istorice atesta faptul ca se calatorea , principalele motive care-i determinau pe greci , sa se deplaseze dintr-o localitate in alta , chiar si la mare distanta fiind vizitarea locurilor sfinte , efectuarea de bai curative , participarea sau vizionarea unor jocuri festive organizate periodic.
In Roma Antica calatoriile aveau scopuri comerciale , militare , culturale si de refacere a sanatatii. Romanii au ramas in istoria umanitatii in special pentru constructia de drumuri , care legau toate provinciile cucerite , si pentru termele amenajate , atat de necesare pentru refacerea sanatatii si a ncapacitatii de lupta a armatelor . Romanii au fost primii care au construit resedinte secundare , au dezvoltat tehnicile de comunicatie si au amenajat primele
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.