Dezvoltare turistică

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

Capitolul I-Turismul de afaceri (Business Tourism) - o noua tendinta in turismul international.
1.2 Concepte si teorii privind turismul de afaceri;
1.3 Asemanari si deosebiri intre turismul de afaceri si turismul de loisir;
1.4 Avantajele turismului de afaceri pentru destinatii;
1.5 Piata turismului de afaceri;
1.6. Situatia actuala a turismului de afaceri in Romania;
1.7. Organisme si organizatii internationale in turismul de afaceri;
1.8. Turismul de afaceri in diferite tari ale lumii: SUA, Japonia, Germania.
Capitolul II Romania-destinatie a turismului de afaceri
2.1. Prezentarea generala a turismului de afaceri din Romania;
2.2. Organizarea turismului de afaceri in Romania;
2.3. Turismul de afaceri si oferta hoteliera din Romania;
2.4. Centrele de conferinte si expozitii;
2.5. Oferta agentiilor de turism;
2.6 Managementul Agentiei de Turism de Afaceri in Romania;
2.6.1.Principalele activitati in turismul de afaceri din Romania din perspectivele agentiei de turism;
2.7.Organizarea unei agentii de turism de afaceri din Romania;
2.7.1.Ticketing sau emiterea de bilete de avion;
2.7.2.Rezervare de hoteluri in strainatate si in tara;
2.7.3.Incentives;
2.7.4.Evenimente;
Capitolul III - Noi concepte in managementul Agentiei de Turism. Turismul de afaceri, solutie moderna de dezvoltare a turismului romanesc
3.1. Prezentarea agentiei de turism TRAVELBIZ. Scurt istoric;
3.2. Noi concepte in managementul agentiei de turism;
3.2.1. Cererea pentru turismul si calatoriile de afaceri;
3.2.2. Calatoriile de Afaceri (Business Travel);
3.2.3. Evenimente;
3.2.4. Turismul motivational.
Concluzii
Bibliografie
ANEXE

Extras din licența:

Dezvoltarea turismului atat ca modalitate de petrecere intr-un mod placut si instructiv a timpului liber, cat si ca activitati prestatoare de servicii solicitate in diverse etape ale unei calatorii turistice, reprezinta una dintre caracteristicile civilizatiei actuale, cu largi perspective de evolutie, fiind concomitent consecinta si cauza unor mutatii economice, sociale, culturale si de mediu . De aceea pentru a releva situatia actuala a turismului romanesc, importanta acestei activitati in cadrul societatii romanesti contemporane, voi aborda turismul pe plan economic, social-cultural si ecologic, incercand sa prezint valentele multiple ale acestuia si locul ocupat de el in viata economico-sociala a Romaniei.

Pentru a reliefa importanta economica a turismului romanesc, ca ramura distincta a economiei nationale, incadrata in sectorul tertiar, voi folosi criteriile precizate de literatura de specialitate :

o ponderea populatiei ocupate in unitatile si institutiile cu profil turistic in totalul populatiei ocupate a tarii;

- contributia turismului la crearea produsului intern brut;

- investitiile in turism;

- Importanta socio-culturala a turismului

- Importanta turismului in protejarea mediului

Dezvoltarea serviciilor de piata prestate populatiei printre care se numara si activitatea turistica este consecinta fireasca a evolutiei de ansamblu a economiei, fiind corelata cu tendintele principalilor indicatori ai dezvoltarii economico-sociale, cum ar fi: produsul intern brut, veniturile realeale populatiei, rata somajului, rata inflatiei, gradul de urbanizare, marimea timpului liber, dotarea cu bunuri de folosinta indelungata

Estimarile O.M.T. pana in 2020 sustin ca sosirile internationale vor ajunge in jurul valorii de 1,6 miliarde de persoane fata de 694 mld. in anul 2003 iar din acest total 1,18 mld. vor fi sosiri intraregionale si 337 milioane vor fi interregioanle. Europa isi va pastra locul I atragand un total de circa 717 milioane de persoane fata de 401,5 milioane in 2003, urmata de Asia de Est, Pacific si America. Europa va mentine cea mai inalta rata a sosirilor internationale, desi va fi o scadere de la 60% in 2002-2003 la 46% rata estimata in 2020.

CAPITOLUL I

TURISMUL DE AFACERI (BUSINESS TOURISM) - O NOUA TENDINTA IN TURISMUL INTERNATIONAL

1.1 Scurt istoric al turismului de afaceri. Concepte si teorii privind turismul de afaceri

Turismul este cea mai mare afacere a inceputului de mileniu, atat pe plan mondial, cat si in Uniunea Europeana spre care tinde si Romania. Turismul de afaceri - parte componenta a activitatii turistice - este cea mai dinamica forma de turism, detinand circa 20% din totalul calatoriilor internationale si aproape 25% din totalul incasarilor turistice, fiind una din cele mai ,,pretentioase" si mai ,,scumpe" activitati

Scurt istoric al turismului de afaceri

Turismul, in general si turismul de afaceri in special sunt activitati aparute odata cu omenirea

Bibliografie:

I. All - Season Tourism: Analysis of Experience, Suitable Products and Clientele, Office for Official Publications of the European Communities, Luxemburg 1993;

II. Angelescu, Coralia, Jula, D., Timpul liber. Conditionari si implicatii economice, Editura Economica, Bucuresti, 1997;

III. Barbu, Ghe, "Turismul in economia nationala", Editura Sport -Turism, Bucuresti, 1981;

IV. Bran, Florina, Marin, D., Simon, Tamara,Economia turismului si mediul inconjurator, Editura Economica, Bucuresti,1998;

V. Bran, Florina, Simon, Tamara, Nistoreanu, P., Ecoturism , Editura Economica, Bucuresti, 2000;

VI. D. Jenkins, Managing Business Travel, Business one IRWIN, Homewood, Illinois, 1992;

VII. Emilian R.(coord), Olimpia State, Gabriela Tigu, P. Nistoreanu, L. Emilian, Managementul serviciilor, Editura Expert, Bucuresti, 2000;

VIII. Glavan, V., Geografia turismului in Romania, Editura Fundatiei "Romania Mare, Bucuresti, 1995;

IX. Ioncica, Maria, Economia serviciilor, Editura Uranus, Bucuresti, 2003;

X. Istrate, F. Bran, A.G. Rosu, Economia turismului si mediul inconjurator, Editura Economica , Bucuresti, 1996;

XI. J. M. Poznier, Corporate Travel Management, Education Systems, USA, 1998;

XII. J.Swarbrooke, Susan Hower, Business Travel and Tourism, Editura Butterworth, Heinemamms, London, 2002;

XIII. Minciu, Rodica, "Economia turismului", Editura Uranus, Bucuresti, 2004;

XIV. M. Constantini, Complementi di storia economica del turismo, Editura Universita Ca Foscari di Venezia, 1996;

XV. Nistoreanu, P., (coord.), Ecoturism si turism rural , Editura ASE, Bucuresti, 2003;

XVI. OMT, Recomandation sur les statistiqued du tourism, Nations Unies, New Zork, 1993;

XVII. O Snak, P. Baron, N. Neacsu, Economia turismului, Editura Expert, Bucuresti, 2001;

XVIII. Postelnicu, Ghe, "Introducere in teoria si practica turismului", Editura Dacia, Cluj -Napoca, 1997;

XIX. R.A Cook, Laura J. Yale, J.J. Marqua, Tourism - the business of travel, Prentice Hall, New Jersey, 2002;

XX. R. Davidson, Business Travel, Pitman Publishing, London, 1994;

XXI. R. Lanquar, L'economie du tourisme, ed II-a, coll. Que sais-je ?, PUF, Paris, 1992, p. 3, citat de Rodica Minciu;

XXII. Stanciulescu, Gabriela,(coord.), Emilian, R., Tigu, Gabriela, Nistoreanu, P., Diaconescu, Claudia, Grofu, Mihaela, "Managamentul turismului durabil in tarile riverane Marii Negre", Editura All Beck, 2000;

XXIII. Stanciulescu Gabriela, "Managementul operatiunilor de turism", Editura All Beck, Bucuresti, 2003;

XXIV. T. Rogers, Conferences and Conventions, A global industry, Butterworth Heimann, London, 2003;

www.conventionbureau.ro

www.tia.org

www.eMarketer.com

www.ccir.ro-asoexpo

www.marshal.ro

www.paralela45.ro

www.olimpic.ro

www.wttc.org

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Dezvoltare Turistica.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
84 pagini
Imagini extrase:
84 imagini
Nr cuvinte:
20 250 cuvinte
Nr caractere:
122 379 caractere
Marime:
273.39KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Turism
Tag-uri:
turism, obiective turistice, servicii, turisti
Predat:
la facultate
Materie:
Turism
Profesorului:
Maria Dalia
Sus!