Piața maritimă a mărfurilor solide transportate în vrac

Previzualizare licența:

Extras din licența:

1.1.1. Date generale

In 2005 majoritatea navelor de tip vrachier au transportat in total cca 3.70 bilioane tone. Printre primele tipuri de marfa transportate s-au aflat cerealele, minereul, bauxita, aluminiul, fosfatul-piatra, acestea reprezentand cca 12%, adica aproximativ 1.3 bilioane tone. Au fost transportate foarte mari cantitati de marfa si cu navlul de linie, cargourile, in jur de 34%, adica 2.4 bilioane tone. Marfurile uscate transportate cu nave vrachier, cargo, sau mineraliere reprezinta 58.5% din totalul bunurilor transportate.

Pe glob productia bruta de otel in 2005 a fost 839.9 mil. tone, mai putin cu 9 procente fata de 2004 cand a fost de 847.7 mil. tone. In regiuni descresteri importante au fost in America de Nord unde productia a scazut cu 11.4% de la 135.4 mil. tone la 119.9 mil. tone.

De asemenea productia bruta de marfuri a scazut cu 2.8% in tarile din Uniunea Europeana (la 102,9 mil. tone) si de 3.45 in Japonia (la 102.9 mil. tone). Tarile din America de Sud au redus productia cu 3.9 procente la 37.6 mil.t., dar performantele au fost diferite; Brazilia a adus productia la 4 mil.t. Inca 3.2 procente in minus atribuite productiei in Oceania au adus Austalia la 6.9 mil.t. Tarile din Federatia Rusa au simtit o cadere brusca a productiei bruta de marfa cu 1.8 % pana la 98.2 mil.t. in 2005. China in shimb a avut o majorare a productiei cu 12.6 % la 143.3 mil.t. Tarile din Africa au scazut productia cu 9.5 % la 15.1 mil.tone, de notat ar fi faptul ca Egiptul cu 33.3% la 3.8 mil.t. si Africa de Sud cu 4% la 8.8 mil. tone.

Tarile din Estul Mijlociu au o performanta colectiva cu un plus de 8.1 % fata de 2004 la 11.7 mil.t. , cum ar fi Arabia Saudita cu 13.4 % la 3.4 mil.t. si Iran cu 4.8 pana la 6.9 mil.t.

Tot in acelasi an, 2005, productia bruta de fonta, un alt tip de marfa pentru navele tip vrachier, a avut o crestere la limita de 0.1 procente la 571.4 mil.t. pe glob. Productia a fost direct redusa la minereu de fier si carbuni cu 12.2 % la 24.4 mil.t.

In concluzie productia de fier a simtit o usoara crestere cu 0.8 % pana la 240.3 mil. t.

Cantitatea de otel bruta consumata pentru 2005 a fost de 773 mil.t., doar cu 0.5.procente peste nivelul din anul 2004. Cea mai mare crestere a avut-o China cu 13.3 % la 160 mil.t. si in America de Sud cresterea a fost cu 7.8 % pana la 29 mil.t. pe de alta parte cererea contractata a scazut cu 8.2 % la 134 mil.t., sau a stagnat (este vorba de tarile din Uniunea Europeana) la 142 mil.t.

1.1.2. Comertul cu minereu de fier

In cazul productiei si consumului minereului de fier a fost reflectata o scadere de 2% la 449 mil.t. in 2005. Brazilia si Australia, cele mai mari exportatoare, au avut o scadere listata in primele 10 luni ale lui 2005. Suedia a avut o reducere listata cu 14% a volumului de marfuri transportate pe mare, si tot in aceeasi perioada Africa de Sud a avut o crestere cu 11% a marfurilor transportate pe mare. Alte exportatoare precum Canada si India au trecut prin rezultate diferite cu o scadere de 28% pentru o perioada de 7 luni si o crestere cu 4% pentru o perioada de 11 luni.

Diferente mici in procente le-a simtit si economia Statelor Unite, ca rezultat al tarifelor impuse de aceste tari si Japonia instabila in productia de otel ce a replanificat stocurile.

1.1.3. Comertul cu carbune

Transportul pe mare a carbunelui rosu a crescut cu 7% in 2005 pana la 5 mil.t. , in anul 2005. In anul 2004 transportul carbunelui gri a fost cu 11.3 % (adica 344 mil.t.), mai mare fata de cel din anul urmator.

China a inregistrat o larga scadere a exporturilor, 58% pe o durata de 10 luni pana la 72.2 mil.t. . In prima jumatate a anului 2001 Columbia a avut o scadere cu 25 % la 21.8 mil.t. si Indonezia cu 17 % la 31.3 mil.t.. Australia cu cel mai mare export a reusit peste toate celelalte exportatoare pe mare o crestere usoara cu 4% pe 10 luni, pana la 161.9 mil.t.. Transportul pe mare din America de Nord a scazut; exemplu Statele Unite au exportat cu 15 % mai putin, iar Canada cu 7 % mai putin fata de anul 2004.

Japonia, o mare importatoare de carbune a avut o crestere cu 6.6 % la 144,4 mil.t., de-a lungul anului 2004, iar in 2005 cu 9 %.

Cea mai mare cantitate de marfuri transportata pe mare a fost in Australia si China . Exporturile din China continua sa creasca, iar in Japonia importurile scad cu o cantitate din ce in ce mai mica. Transportul acestor marfuri pe mare are tendinta de a folosi din ce in ce mai mult nave cu tonaj mare in detrimentul navelor mici.

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Piata Maritima a Marfurilor Solide Transportate in Vrac.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Nu
Nota:
6/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
64 pagini
Imagini extrase:
64 imagini
Nr cuvinte:
13 091 cuvinte
Nr caractere:
84 687 caractere
Marime:
750.96KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Transporturi
Tag-uri:
marfa, transport, maritim
Predat:
la facultate
Materie:
Transporturi
Sus!