Presa Scrisă înainte și După Referndumul pentru Demiterea Președintelui României

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

ARGUMENT
1.PRESEDINTELE ROMANIEI
1.1 Scurt istoric al functiei de Presedinte
1.2 Rolul Presedintelui
1.2.1 Alegerea Presedintelui
1.2.2 Durata mandatului
1.2.3 Incompatibilitati si imunitati
1.2.4 Suspendarea din functie
1.2.5 Punerea sub acuzare
1.2.6 Vacanta functiei
1.2.7 Interimatul functiei
1.2.8 Actele Presedintelui
1.3 Raspunderea Presedintelui
1.3.1 Raspunderea politica
1.3.2 Raspunderea penala
1.4 Persoanele care au detinut functia de presedinte
2 CONSTITUTIA ROMANIEI - AUTORITATILE PUBLICE
2.1 Parlamentul
2.1.1 Organizarea si functionarea
2.1.2 Legiferare
2.2 Presedintele Romaniei
2.3 Guvernul
2.4 Raporturile Parlamentului cu Guvernul
3 CUM S-A AJUNS LA ACEASTA SITUATIE?
3.1 Suspendarea din functie a Presedintelui si organizarea alegerilor
3.2 Procedura legala
3.3 Intrebarea referendumului
3.4 Reactii ale Societatii Civile
3.5 Sondaje
3.6 Referendumuri organizate in Romania pana in prezent
4 CAZURI SIMILARE IN LUME
5 REFERENDUMUL PENTRU DEMITEREA PRESEDINTELUI ORGANIZAT PESTE HOTARE
5.1 Votul in strainatate
5.2 Aspecte practice
6 STUDIU DE CAZ: REFERENDUMUL PENTRU DEMITEREA PRESEDINTELUI REFELECTAT IN PRESA SCRISA
6.1 Referendumul pentru demiterea presedintelui reflectat in presa romaneasca
6.2 Referendumul pentru demiterea presedintelui reflectat in presa straina
ANEXA 1
ANEXA 2
ANEXA 3
ANEXA 4
BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Presedintele Romaniei este seful de stat al Romaniei. El are rolul de a reprezenta statul roman in relatiile internationale. Conform Constitutiei, este garantul independentei nationale, vegheaza la respectarea Constitutiei si la buna functionare a autoritatilor publice, exercita functia de mediere intre puterile statului, precum si intre stat si societate. De asemenea presedintele este comandantul fortelor armate si indeplineste functia de presedinte al Consiliului Suprem de Aparare a Tarii.

Pana la abdicarea regelui Mihai I, atributiile de sef al statului roman au fost detinute si exercitate de rege. Odata cu proclamarea republicii la 30 decembrie 1947, aceste atributii au fost preluate de un organ colegial, denumit "Prezidiul Republicii". Conform Constitutiei din 1928, functia de sef al statului este incredintata "Prezidiului Marii Adunari Nationale", mentinut pana in 1961, cand a fost inlocuit de "Consiliul de Stat".

Functia propriu-zisa de presedinte al republicii a fost create in anul 1974, de cand ea este exercitata de o singura persoana. Incepand cu 27 decembrie 1989, s-a instituit functia de "Presedinte al Consiliului Frontului Salvarii Nationale", care primea si atributiile de sef de stat. La inceputul lunii februarie a anului 1990, organele centrale ale puterii politice se reorganizeaza prin Consiliul Provizoriu de Uniune Nationala, al carui presedinte preia si atributiile de sef de stat.

1.2 Rolul Presedintelui

Presedintele Romaniei reprezinta statul roman si este garantul independentei nationale, al unitatii si al integritatii teritoriale a tarii. Presedintele Romaniei vegheaza la respectarea Constitutiei si la buna functionare a autoritatilor publice. In acest scop, Presedintele exercita functia de mediere intre puterile statului, precum si intre stat si societate .

1.2.1 Alegerea Presedintelui

Presedintele Romaniei este ales prin vot universal, egal, direct, secret si liber exprimat. [...] Nici o persoana nu poate indeplini functia de Presedinte al Romaniei decat pentru cel mult doua mandate. Acestea pot fi succesive .

1.2.2 Durata mandatului

Mandatul Presedintelui Romaniei este de 5 ani si se exercita de la data depunerii juramantului. Presedintele Romaniei isi exercita mandatul pana la depunerea juramantului de Presedintele nou ales. Mandatul Presedintelui Romaniei poate fi prelungit, prin lege organica, in caz de razboi sau de catastrofa .

1.2.3 Incompatibilitati si imunitati

In timpul mandatului, Presedintele Romaniei nu poate fi membru al unui partid si nu poate indeplini nici o alta functie publica sau privata. Presedintele Romaniei se bucura de imunitate. Presedintele nu poate fi tras la raspundere juridica pentru voturile sau pentru opiniile politice exprimate in exercitarea mandatului .

1.2.4 Suspendarea din functie

In cazul savarsirii unor fapte grave, prin care se incalca prevederile Constitutiei, Presedintele Romaniei poate fi suspendat din functie de Camera Deputatilor si de Senat, in sedinta comuna, cu votul majoritatii deputatilor si senatorilor, dupa consultarea Curtii Constitutionale. Presedintele poate da

Bibliografie:

Constitutia Romaniei

Ioan Muraru, Simina Tanasescu, Drept Constitutional si Institutii Politice Editia a XI-a , All Back, Bucuresti, 2006

Victor Duculescu, Constanta Calinoiu, Drept Constitutional si Intiutii Politice, Lumina Lex, Bucuresti, 2005

Jurnalul National

Evenimentul Zilei

Romania Libera

Peter Gross, Colosul cu picioare de lut. Aspecte ale presei romanesti postcomuniste, Polirom, Iasi, 1999

Tom Gallagher, Furtul Unei Natiuni. Romania de la comunism incoace, Humanitas, Bucuresti, 2004

Marin Badea, Scurta istorie a presei romanesti, Editura Economica, Bucuresti, 2004

www.realitatea.net

www.revista22.ro

www.presidency.ro

www.dreptonline.ro/legislatie_hotarare_referendum_suspendare_presedinte

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Presa Scrisa inainte si Dupa Referndumul pentru Demiterea Presedintelui Romaniei.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
71 pagini
Imagini extrase:
71 imagini
Nr cuvinte:
21 107 cuvinte
Nr caractere:
110 700 caractere
Marime:
154.41KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Științe Politice
Tag-uri:
constitutie, presedintele romaniei, opinii politice
Predat:
la facultate
Materie:
Științe Politice
Sus!