Modalități de îmbunătățire a activităților din cadrul primăriei comunei Izbiceni Județul Olt

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

Sectiunea 1. Prezentarea institutiei de practica: 5
1.1. Denumirea institutiei, profil, obiect de activitate profesionala; 5
1.2. Baza legala de infintare; 5
1.3. Legislatia pe baza careia isi desfasoara activitatea; 6
1.4. Obiectivele fundamentale urmarite pe urmatorii doi ani; 7
1.5. Ministerul coordonator; 7
1.6. Modalitati de organizare a activitatii in cadrul institutiei analizate; 7
Sectiunea 2. Sistemul de finantare al institutirei analizate 9
2.1. Analiza institutiei din punct de vedere economico-financiar - 2013; 9
2.2. Modalitati de finantare a activitatii desfasurate; Particularitati; 9
2.3. Nivelul si structura cheltuielilor si a veniturilor institutiei analizate in ultimii doi ani..9
Sectiunea 3. Sistemul de relatii publice, comunicare si transparenta decizionala si modul de functionare la nivelul institutii 11
3.1. Prezentarea activitatii de relatii cu publicul, particularitati ale organizarii; 11
3.2. Particularitati ale procesului de comunicare interna si externa din institutia analizata 12
3.3. Analiza modului de aplicare a legii 52/21.01.2003 privind transparenta decizionala in administratia publica (Monitorul oficial 70/3.02.2003) si a Legii 544/12.01.2001 privind liberul acces la informatii de interes public din Monitorul Oficial 663/23.10.2001 - Analiza rapoartelor anuale pentru cele doua legi 12
Sectiunea 4. Analiza datelor statistice cu care opereaza institutia analizata 13
4.1. Exemple de date statistice si indicatori statistici cu care opereaza institutia analizata; 13
4.2. Mijloace de tratare a datelor informatiilor; 15
Sectiunea 5. Programele si proiectele derulate de catre institutia publica analizata 16
5.1. Exemple de programe sau proiecte in calitate de beneficiar sau partener, cu prezentarea obiectivelor, rezultatelor asteptate, perioadei de implementare, sursei de finantare; 16
5.2. Exemple de fise de proiect si cereri de finantare, rapoarte de activitate si fise de pontaj ale expertilor, cereri de rambursare a cheltuielilor depuse 19
Sectiunea 6. Acte si contracte administrative, Circuitul documentelor. 21
6.1. Prezentarea unor exemple de acte administrative; 21
6.2. Prezentarea unui circuit al documentelor pentru adoptarea unui act administrativ,etc; 21
6.3. Prezentarea unui circuit al documentelor pentru obtinerea unui aviz, autoritati; 21
6.4. Analiza sistemului de management al documentelor si utilizarea tehnologiei informatiilor si comunicatiilor; 22
6.5. Sistemul de achizitii publice, exemple de documente justificative, ale contractelor de achizitii publice; 23
Sectiunea 7. Aspecte privind exercitarea controlului in cadrul institutiei analizate. 24
7.1. Controlul de legalitate asupra actelor; 24
7.2. Controlul financiar preventiv; 24
7.3. Controlul ierarhic; 25
7.4. Controlul din partea curtii de conturi; 25
7.5. Auditul public intern; 25
Sectiunea 8. Resursele umane la nivelul institutiei analizate 27
8.1. Prezentarea resurselor umane ale institutiei; 27
8.2. Prezentarea normelor reglementare in domeniul resurselor umane; 27
8.3. Proceduri de selectie si recrutare a personalului de gestiune si de executie; 28
8.4. Modalitati de promovare si motivare a salariatilor, instrumente, mijloace, etc; 28
8.5. Proceduri de evaluare si control a personalului, instrumente, competente, forme, indicatori de performanta folositi sau care ar trebui folositi; 28
8.6. Aprecierea personala asupra stilului de lucru si a performantelor angajatilor; 29
Sectiunea 9. Elemente privind strategia institutiei analizate. (dezvoltare, perfectionare, rezolvarea in intregime a tuturor problemelor cetatenesti, raspunderea cu corectitudine la solicitarea institutiilor) 31
9.1. Particularitati strategice ale institutiei publice analizate tinand cont de specificul domeniului de activitate; 31
9.2. Identificarea si caracterizarea factorilor de mediu si a variabilelor organizationale ce influenteaza procesele interne ale institutiei; 31
9.3. Prezentarea sistemului de obiective al institutiei publice analizate pentru perioada urmatoare 1-3 ani; 31
9.4. Modalitati previzionate de management pentru realizarea obiectivelor fundamentale si derivate; 31
9.5. Surse de finantare pentru realizarea optiunilor strategice; 32
Sectiunea 10. Analiza diagnostic globala la nivelul institutiei de practica. 32
Bibliografie. 35

Extras din licența:

1.1.Denumirea institutiei, profil, obiect de activitate profesionala

-Primaria Izbiceni,Profil:Administratie publica locala.

1.2. Baza legala de infiintare

-Infiintare Primariei a avut loc conform legii nr.2/1968 privind organizarea administrativa a teritoriului Romaniei si completarile ulterioare. Comuna Izbiceni este situata in partea de sud est a judetului, pe malul drept al Oltului, la o distanta de 107 km de orasul Slatina, la 21 km de Corabia. In domeniul privat se solicita investitii: in sectorul zootehnic, de la modernizarea amenajarii fermelor pana la crearea unor centre de colectare, prelucrare si valorificare a produselor. In satele comunei se gaseste forta de munca calificata in diverse domenii de activitate, precum domeniul croitoriei, dar si in alte meserii. Exista posibilitatea de a se investi si in infiintarea unor plantatii de pomi fructiferi sau de vita de vie, terenul fiind propice acestor culturi. In legumicultura pot fi facute investitii rentabile, dar pot fi amenajate si sere sau solarii.

Primaria este dispusa sa participe la oricare din investii sa concesioneze teren din patrimoniu propriu, dar si cladiri.

1.3. Legislatia pe baza careia isi desfasoara activitatea

Legea 215/2001 legea administratiei publice locale. O.G 53/2002-Statutul, caru al unitatii administrativ teritoriale 52/2003 legea privind transparenta decizionala.

- Constitutia Romaniei;

- Legea nr. 216/2002, pentru modificarea alin.(1) al articolului 103 din Legea Administratiei Publice Locale nr. 215/2001;

- Legea nr.161/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei;

- Legea nr. 188/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, privind statutul functionarilor publici;

- Legea Nr. 215 din 23 aprilie 2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Legea administratiei publice locale, publicata in Monitorul Oficial Nr. 123 din 20 februarie 2007;

- Legea Nr. 52 din 21/01/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, privind transparenta decizionala in administratia publica. Publicata in Monitorul Oficial Nr. 70 din 03/02/2003;

- Legea Nr. 544 din 12/10/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, privind liberul acces la informatiile de interes public, publicata in Monitorul Oficial Nr. 663 din 23 octombrie 2001;

- Legea Nr. 82 din 24/12/1991, cu modificarile si completarile ulterioare, legea contabilitatii, publicata in Monitorul Oficial Nr. 256 din 27 decembrie 1991;

- Legea finantelor publice locale, 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;

1.4. . Obiectivele fundamentale urmarite pe urmatorii doi ani

Modernizarea stadionului de football

Asfaltarea ulitelor

Alimentare cu apa si canalizarea in comuna Izbiceni

Reabilitare scoala cu clasele I-VIII

1.5. Minister coordonator

Ministerul dezvoltarii regionale si administratiei publice

Ministerul Administratiei si internelor

Stabileste, potrivit legii, masuri pentru apararea drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului, precum si a proprietatii publice si private,organizeaza si desfasoara, prin structuri specializate, potrivit competentei, activitati pentru prevenirea si combaterea terorismului, a criminalitatii organizate, a traficului si consumului ilicit de droguri, a traficului de persoane, a migratiei ilegale, a criminalitatii informatice, precum si a altor fenomene infractionale si fapte antisociale.

Indruma si controleaza activitatea prefectului pentru indeplinirea Programului de guvernare.

1.6. Modalitatile de organizare a activitatii in cadrul institutiei analizate ( structura organizatorica si prezentarea succinta atributiilor fiecarui compartiment)

Conform Organigramei atasete in proiect avem 5 compartimente dintre care:

Compartiment impozite si taxe: colectarea impozitelor locale

Compartiment juridic: Raspunderea atributiilor juridice din cadrul institutiei

Compartimentul Agricol: Atribuirea registrului agricol si a suprafetelor locale.

Compartimentul Gospodariei: Raspunderea din cadrul salubritatii cu vedere asupra curateniei din comuna Izbiceni

Bibliografie:

-Ghidulprimarilor.ro

-www.izbiceniolt.ro

-www.wikipedia.ro

Cartea : Stiinta Administrativa

Serviciile publice locale din Romania

Managementul serviciilor publice locale

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Modalitati de imbunatatire a activitatilor din cadrul primariei comunei Izbiceni Judetul Olt.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
35 pagini
Imagini extrase:
35 imagini
Nr cuvinte:
5 286 cuvinte
Nr caractere:
36 495 caractere
Marime:
2.09MB (arhivat)
Publicat de:
Sergiu Lungu
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Științe Politice
Tag-uri:
primarie, institutie publica, administrare
Predat:
la facultate , Academia de Studii Economice din Bucuresti
Materie:
Științe Politice
Sus!