Informațiile în televiziunea comercială. Modalități de selecție și ierarhizare

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 ARGUMENT
2 SEMNIFICATIA SI EVOLUTIA MEDIILOR AUDIOVIZUALE IN CADRUL SISTEMULUI MASS-MEDIA
2.1 REPERE ISTORICE PRIVIND DEZVOLTAREA UNUI NOU MEDIU DE DIFUZARE IN MASA
2.2 TRANZITIA CATRE MODELUL DE MASA. APARITIA RETELELOR
2.3 DE LA MONOPOLUL SERVICIULUI PUBLIC LA TRIUMFUL MODELULUI COMERCIAL
2.4 EMERGENTA TELEVIZIUNII TABLOIDE
2.5 TELEVIZIUNEA TABLOIDA-SCHITA ISTORICA
3 GENURILE TELEVIZIUNII COMERCIALE
3.1 ENUNTAREA INFORMATIVA
3.1.1 JURNALUL TELEVIZAT
3.1.2 REPORTAJUL
3.1.3 DOCUMENTARUL
3.1.4 MODALITATI INFORMATIVE DE COMUNICARE DIALOGICA DEZBATEREA SI INTERVIUL
3.2 ENUNTAREA FICTIVA
3.2.1 FORMATUL ACTION - ADVENTURE
3.2.2 SITCOM-UL
3.3 ENUNTAREA LUDICA
3.3.1 FORMATUL GAME SHOW
3.4 TRANSGENURILE
3.4.1 SOAP OPERA
3.4.2 FORMATUL REALITY (REALITY SHOW-UL )
3.4.3 TALK SHOW-UL
4 MODALITATI DE SELECTIE SI IERARHIZARE A INFORMATIILOR IN TELEVIZIUNEA COMERCIALA
4.1 OCURENTE, EVENIMENTE SI INFORMATII
4.1.1 ARTICULATII TERMINOLOGICE DISTINCTE
4.1.2 CONSTRUIREA EVENIMENTULUI
4.1.3 EVENIMENT, PSEUDO-EVENIMENT, ANTI-EVENIMENT
4.1.4 TIPOLOGIA EVENIMENTELOR
4.2 SELECTIA INFORMATIILOR
4.2.1 SURSELE DE REFERINTA IN PROCESUL DE SELECTIE. AGENTII DE PRESA, JURNALISTII, MEDIUL JURNALISTIC IMEDIAT
4.2.2 POLII DE INTERES IN ABORDAREA TEORETICA A PROCESULUI DE SELECTIE
4.2.3 IERARHIZAREA INFORMATIILOR- MODALITATI DE IERARHIZARE DESPRINSE DIN ANALIZA PRINCIPALELOR JURNALE ALE PRO TV SI ANTENA 1
5 APLICATIE
5.1 MODALITATI DE REALIZARE A FILTRULUI INFORMATIONAL ASUPRA FLUXULUI GENERAL MEDIAFAX LA NIVELUL REDACTIILOR DE STIRI ALE PRO TV SI ANTENA
6 CONCLUZII
7 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Aparitia si dezvoltarea mediilor audiovizuale, in special a televiziunii, s-a inscris intr-un context mai larg, de incurajare a liberei circulatii a informatiilor, de promovare a unei distributii mai largi, dar si de echilibrare a acestora fara limitari ale libertatii de expresie, in cadrul unui proces mai vast de modernizare si dezvoltare a unor noi tehnologii, de natura a induce posibilitati inedite de comunicare, informare si divertisment.

Nevoia de informare a indivizilor deriva din necesitatea exercitarii unui control asupra mediului inconjurator. In functie de informatiile transmise prin mass-media fiind pretabile unei aprecieri generice gradul importantei evenimentului si masura in care acesta poate determina luarea unor decizii nu neaparat conjuncturale. Televiziunea contribuie la formarea acelui capital de cunostinte, informational care, alaturi de celelalte canale si de experienta proprie, intervine in decelarea semnificatiilor fenomenelor caracteristice societatii moderne. Rolul sau este mai degraba unul de mediator intre realitatea directa si beneficiarii directi ai eforturilor de culegere, selectie, asamblare si difuzare a informatiei.

Mai mult decat atat, televiziunea ofera o versiune proprie asupra realului, o imagine mediatica a evenimentelor, de multe ori confundata cu o abordare analitica, o interpretare proprie a omului modern. Lucrarea de fata isi propune o reflectare a principalelor modalitati prin care informatiile, obtinute prin intermediul surselor consacrate in practica jurnalismului audiovizual, si semnificatiile acestora, sintetizate in structura stirilor, sunt supuse unui proces de interpretare a realitatii, functie de o serie de norme si principii, unei selectii echivalente deciziei de includere sau ignorare a acestor informatii ca fiind nesemnificative la nivel social.

Actul in sine implica o deosebita responsabilitate sociala, fapt datorat in special dependentei create de mass-media prin informatiile difuzate indivizilor. Acestia uzeaza de clasificarile si ordonarile propuse de jurnalisti conform unei anumite ierarhii care induce o ordine a prioritatilor- ierarhizarea fiind in cele mai multe situatii in masura sa configureze imaginea evenimentelor zilei.

Primele experimente legate de aparitia unui nou mediu de comunicare beneficiaza de intreaga atentie a opiniei publice internationale, prin anticiparea impactului decisiv pe care aceasta descoperire urma sa il inregistreze in campul tehnologiei comunicationale. Data semnarii actului de nastere a televiziunii electronice este greu de precizat, in principal datorita numeroaselor contributii, care au sporit gradul de dificultate al identificarii cu exactitate a persoanei cele mai indreptatite a fi desemnata in calitate de inventator. Intervalul cuprins intre televiziunea electronica experimentala si deplina intelegere a modului sau de functionare se extinde intre era Thomas Edison (1847-1831) si contributia lui Philo Farnesworth (1906-1971). Pe langa controversele ...

Bibliografie:

FISHER DAVID - "E AND MARSHALL" - THE INVENTION OF TELEVISION, WASHINGTON, COUNTERPOINT, 1996

RABAY MARK, BRUCK PETER - "COMMUNICATION FOR AND AGAINST DEMOCRACY BLOCK ROSE BOOK", 1989

CAMPEANU PAVEL - "RADIO, TELEVIZIUNE, PUBLIC" - ED. STIINTIFICA, BUCURESTI, 1972

HENNEBELLE GUY - "LES TELEVISIONS DU MONDE, NR.12" CINEM ACTION, 1995

BURTON PAULU - "RADIO AND TV BROADCASTING IN EASTERN EUROPE", MINNEAPOLIS, 1974

HENNEBELLE GUY - "LES TELEVISIONS DU MONDE, NR.12", CINEM ACTION, 1995

PETCU MARIAN - "STRATEGII ALE COMUNICARII AUDIOVIZUALE. TEHNICI DE PROGRAMARE" - INI, BUCURESTI, 1998

MC QUEEN DANA - "TELEVISION. A MEDIA STUDENTS GUIDE" - LONDON, ROUTLEDGE, 1987

FISKE JOHN - "TELEVISION CULTURE" - LONDON, MENHUEN, 1987

LANGER JOHN - "TABLOID TELEVISION," - POPULAR JOURNALISM AND THE OTHER NEWS, ROUTLEGE, 1987

CROUSSY GUY - "LA COMMUNICATION AUDIOVISUELLE" - LES EDITIONS D ORGANISATION, PARIS, 1990

GARVEY RIVERS - "LINFORMATION RADIO-TELEVISEE" - LES EDITIONS DU CFPJ, 1988

HAINES ROSMARIE - "COMUNICAREA TELEVIZUALA" - ED. EFICIENT, BUCURESTI, 2000

MARC DAVID - "TELEVISION IN AMERICAN CULTURE" - UNIVERSITY OF PENNSYLVANIA, PRESS, 1985

HORACE NEWCOM IN EATON M. - "TELEVISION SITUATION COMEDI" - BRITISH FILM INSTITUTE PUBLISHING, 1981

TIMBERG BERNARD - "THE UNSPOKEN RULES OF TALK SHOW" - IN NEWCOMB, HORACE, EDITOR, TELEVISION THE CRITICAL VIEW, OXFORD UNIVERSITY PRESS, 1994

CLAUSSE ROGER - "LES NOUVELLES. SYNTHESE CRITIQUE" - BRUXELLES, INSTITUT DE SOCIOLOGIE, 1963

MOLOTCH HARVEY, LESTER MARYLIN - "INFORMER, UNE CONDUITE DELIBEREE" - AMERICAN SOCIOLOGICAL REVIEW, VOL.39, 1974

LESTER M. - "GENERATING NEWSWORTHYNESS-THE INTERPRETATIVE CONSTRUCTION OF PUBLIC EVENTS" - AMERICAN SOCIOLOGICAL REVIEW, 1984

AUCLAIR GEORGES, LEMANA QUOTIDIEN - "STRUCTURES ET FONCTIONS DE LA CHRONIQUE DES FAITS DIVERS" - EDITIONS ANTHROPOS, PARIS, 1970

MARTIN MICHELE - "COMMUNICATION ET MEDIAS DE MASSE. CULTURE, DOMINATION ET OPPOSITION" - ED. PRESSE ET UNIVERSITE DU QUEBEC, 1991

NORA PIERRE - "LE RETOUR DE LEVENEMENT" - IN L.LE GOFF, P. NORA, FAIRE DE LHISTOIRE, GALLIMARD, PARIS, 1974

POPESCU CRISTIAN F. - "PRACTICA JURNALISMULUI DE INFORMARE" - ED. UNIVERSITATII LUCIAN BLAGA, SIBIU, 1998

ANUARUL STATISTIC AL ROMANIEI, 1998, COMISIA NATIONALA DE STATISTICA

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Informatiile in televiziunea comerciala. Modalitati de selectie si ierarhizare
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2008
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
87 pagini
Imagini extrase:
102 imagini
Nr cuvinte:
31 845 cuvinte
Nr caractere:
184 735 caractere
Marime:
322.28KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Științe Politice
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Științe Politice
Sus!