Aspectele comunicării eletorale. Imagine și ideologie

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 CADRU TEORETIC GENERAL
2.1 COMUNICARE, COMUNICARE POLITICA, COMUNICARE ELECTORALA
2.1.1 PROCESUL COMUNICARII
2.1.2 COMUNICARE POLITICA
2.1.3 COMUNICARE ELECTORALA
2.1.4 COMUNICARE POLITICA - PROCES DE INFLUENTA SOCIALA
2.2 EMITATORUL MESAJULUI ELECTORAL
2.2.1 CONDITIA ACTORULUI POLITIC
2.2.2 CARACTERISTICILE EMITATORULUI
2.2.3 GESTIONAREA CAPITALULUI ELECTORAL
2.3 MESAJUL ELECTORAL
2.3.1 DISCURS POLTIC - DISCURS ELECTORAL
2.3.2 CONSTRUCTIA DISCURSULUI ELECTORAL
2.3.3 PARTICULARITATI ALE DISCURSULUI ELECTORAL
2.3.4 LIMBAJUL IN DISCURSUL ELECTORAL
2.3.5 TENDINTE ACTUALE DE CONSTRUCTIE A DISCURSULUI ELECTORAL
2.4 MIJLOACE DE COMUNICARE ALE MESAJULUI ELECTORAL
2.4.1 MEDIATIZAREA VIETII POLITICE
2.4.2 TELEVIZIUNE SI PERSOANLIZAREA POLITICULUI
2.4.3 EFECTE ALE MASS MEDIA
2.5 RECEPTORII MESAJULUI ELECTORAL
2.5.1 ELECTORATUL CA PUBLIC - TINTA
2.5.2 O TIPOLOGIE ALE ELECTORATULUI
2.5.3 COMPORTAMENTUL ELECTORAL SI MEDIATIZAREA POLITICULUI
3 COMUNICAREA ELECTORALA IN CAMPANIA PENTRU ALEGERILE PREZIDENTIALE - 2000
4 CONCLUZII
5 ANEXE
6 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Analiza pe care o propun in aceasta lucrare reprezinta o incercare de a determina, nu o reteta pentru proiectarea comunicarii electorale, ci o analiza prin intermediul careia voi incerca sa subliniez transformarile survenite in comunicarea electorala. Comunicarea electorala presupune doua componente majore, una de imagine si alta ideologica, granita dintre cele doua fiind greu de precizat. Componenta de imagine se refera la la reprezentarile pe care le au oamenii despre o anumita personalitate sau o anumita formatiune, iar cea ideologica ia forma unei anumite conceptii cu valoare ideologica pe care fiecare actor politic o propune in campania electorala. Prin urmare in aceasta lucrare am incercat sa raspund problemei unui anume primat al ideologiei sau al imaginii in comunicarea electorala, prin referire la un caz concret, si anume campania electorala pentru alegerile prezidentiale din anul 2000. Raspunsul la acesta problema nu se poate impune ca un raspuns universal valabil, deoarece preponderenta uneia dintre cele doua concepte este strans dependenta de contextele particulare. In incercarea de a stabili ordinea celor doua componente ale comunicarii electorale din perspectiva importantei pe care un actor politic le-o acorda, am avut in vedere evolutiile inregistrate in domeniul comunicarii electorale, evolutii care iau forma americanizarii. In linii mari, acest fenomen se refera la o serie de practici de comunicare si care vizeaza: spectacularizarea comunicarii electorale, profesionalizarea comunicarii si actiunii politice, diminuarea loialitatii politice, autonomia crescanda a mediilor de informare, comercializarea politicului care de altfel este in stransa legatura cu faptul ca mass media cunosc ele insele un proces de comercializare. Prin urmare, voi prezenta elementele pe care le implica acest fenomen, urmarind sa identific daca acestea se pot regasi si in comunicarea electorala din Romania si modul in care aceste elemente determina o preferinta sporita pentru una din componentele de imagine sau de ideologie. Structura acestei lucrari a fost gandita plecand de la modelul de analiza a comunicarii de masa propus de Harold D. Lasswell care afirma ca, pentru a intelege procesul comunicarii de masa, este necesara studierea nivelelor ce corespund urmatoarelor intrebari: Cine spune? , Ce spune? Prin ce canal? , Cui? , Cu ce efecte? . Adaptand acest model general de analiza a comunicarii de masa la comunicarea electorala, partea intai a lucrarii va dezbate fiecare din cele cinci dimensiuni: emitatorul de mesaj electoral, mesajul, mijloacele prin care sunt transmise mesajele si receptorii. Aceasta parte a lucrarii a delimitat cadrul teoretic in care imi voi desfasura analiza si a definit principalele concepte cu care voi lucra.

Partea a doua a lucrari propune o analiza la nivelul comunicarii electorale.

Campania electorala din 2000 pentru alegerile prezidentiale a avut un element de surpriza, si anume, ascensiunea electorala a candidatului Corneliu ...

Bibliografie:

ALEXANDRA BARDAN - "MARKETING POLITIC IN ROMANIA INAINTE SI DUPA 1989" - EDITURATRITONIC, BUCURESTI, 2001

CAMELIA BECIU - "POLITICA DISCURSIVA. PRACTICI POLITICE INTR - O CAMPANIE ELECTORALA" - EDITURA POLIROM, IASI, 2000

CAMELIA BECIU - "COMUNICARE POLITICA" - COMUNICARE. RO, BUCURESTI, 2002

ALFRED BULAI - "MECANISME ELECTORALE ALE SOCIETATII ROMANESTI" - EDITURA PAIDEIA, BUCURESTI, 1999

S. CHELCEA, I. CAUC, I. MARGINEAN - "CERCETAREA SOCIOLOGICA" - EDITURA DESTIN, DEVA, 1998

MIHAI DINU - "COMUNICAREA" - EDITURA STIINTIFICA, BUCURESTI, 1997

TEUN A. VAN DIJK - "DISCOURSE AS STRUCTURE AND PROCESS" - SAGE PUBLICATIONS, LONDON, 1997

PAUL DOBRESCU, ALINA BARGAOANU - "PUTEREA FARA CONTRAPUTERE" - EDITURA ALL, BUCURESTI, 2002

IOAN DRAGAN - "CONSTRUCTIA SIMBOLICA A CAMPULUI ELECTORAL" - INSTITUTUL EUROPEAN, IASI, 1998

IOAN DRAGAN - "PARADIGME ALE COMUNICARII DE MASA" - EDITURA SANSA, BUCURESTI, 1996

JACQUES GERSTLE - "COMUNICAREA POLITICA" - INSTITUTUL EUROPEAN, IASI, 2002

DENIS MCQUAIL - "COMUNICAREA" - INSTITUTUL EUROPEAN IASI, 1999

ALINA MUNGIU - "ROMANII DUPA 89. ISTORIA UNEI NEINTELEGERI" - EDITURA HUMANITAS, BUCURESTI, 1995

ALINA MUNGIU - PIPPIDI - "POLITICA DUPA COMUNISM" - EDITURA HUMANITAS, BUCURESTI, 2002

MICHAEL OAKESHOTT - "RATIONALISMUL IN POLITICA" - EDITURA ALL, BUCURESTI, 1995

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Aspectele comunicarii eletorale. Imagine si ideologie
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2003
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
80 pagini
Imagini extrase:
85 imagini
Nr cuvinte:
36 017 cuvinte
Nr caractere:
183 821 caractere
Marime:
152.51KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Științe Politice
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Științe Politice
Sus!