Acțiunile psihologice și conexiunile acestora cu mass-media

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 COMUNICAREA - ESENTA A SPIRITULUI UMAN
2.1 DEFINIREA CONCEPTELOR
2.1.1 CE ESTE COMUNICAREA?
2.1.2 TIPURI DE COMUNICARE
2.2 COMUNICAREA DE MASA - MEDIUL INVIZIBIL COTIDIAN
2.2.1 COMUNICAREA DE MASA - DEFINITIE
2.2.2 MIJLOACE DE COMUNICARE IN MASA
2.2.3 TEORII ALE COMUNICARII DE MASA
2.2.3.1 TEORIA "GLONTULUI MAGIC"
2.2.3.2 MODELUL "AGENDA SETTING"
3 ACTIUNILE PSIHOLOGICE - NOILE ARME ALE DEMOCRATIEI
3.1 ACTIUNILE PSIHOLOGICE
3.1.1 DEFINIREA DOMENIULUI
3.1.2 INAMICUL
3.1.3 TIPURI DE ACTIUNI PSIHOLOGICE
3.1.4 RESPECTAREA PRINCIPIILOR DEMOCRATICE
3.1.5 ELEMENTE CARACTERISTICE ALE ACTIUNILOR PSIHOLOGICE
3.1.6 OPINIA PUBLICA - NOUA GHILOTINA A DEMOCRATIEI
3.1.6.1 OPINIA PUBLICA
3.1.6.2 PUBLICURILE
3.1.7 NIVELURILE DE ACTIUNE SI OBIECTIVELE
3.1.8 CRITERII DE ALEGERE ALE ACTIUNILOR PSIHOLOGICE
3.2 MANIPULAREA
3.2.1 NOTIUNEA
3.2.2 TIPURI DE MANIPULARE
3.2.3 RAZBOIUL INFORMATIONAL - VIITORUL ESTE AZI
3.2.4 PROCEDEE SI TEHNICI UTILIZATE DE MANIPULARE
3.2.5 TINTA PSIHICUL UMAN
3.3 PROPAGANDA
3.3.1 DEFINITIE
3.3.2 PRINCIPIILE PROPAGANDEI
3.3.3 TIPURI DE PROPAGANDA
3.4 DEZINFORMAREA
3.4.1 DEZINFORMAREA - ARMA PSIHOLOGICA
3.4.2 METODELE DEZINFORMARII
3.4.3 TIPURI DE DEZINFORMARE
3.4.4 ZVONUL
4 OPERATIUNILE PSIHOLOGICE
4.1 DEFINITIE. TIPURI DE OPERATIUNI PSIHOLOGICE
4.2 MIJLOACELE UTILIZATE IN OPERATIUNILE PSIHOLOGICE
4.2.1 MIJLOACELE VIZUALE
4.2.2 MIJLOACE SONORE
4.2.3 MIJLOACELE AUDIO VIZUALE
4.3 FUNCTII SI MISIUNI
4.4 TERMENI UTILIZATI IN DESFASURAREA OPERATIUNILOR PSIHOLOGICE
4.5 OPERATIUNILE PSIHOLOGICE IN TIMPUL RAZBOIULUI DIN GOLFUL PERSIC
4.5.1 ORGANIZAREA, MISIUNEA SI OBIECTIVELE
4.5.2 PROPAGANDA AMERICANA
4.5.3 PROPAGANDA IRAKIANA
4.6 OPERATII PSIHOLOGICE IN HAITI
4.6.1 PREZENTAREA CRIZEI
4.6.2 ECHIPA SI STRATEGIA
4.6.3 MIJLOACELE DE TRANSMITERE A CAMPANIEI PSIHOLOGICE
4.6.3.1 RADIOUL SI TELEVIZIUNEA
4.6.3.2 FOILE VOLANTE
4.6.3.3 PRESA SCRISA
4.6.3.4 CAMPANIA DUSA DE CIA
4.6.4 SFARSITUL CRIZEI
5 CONCLUZII
6 MASS-MEDIA NU UCIDE
7 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Scopul acestei lucrari este de a sublinia legatura dintre mass-media si actiunile psihologice.

Desi sunt vazute ca o componenta a operatiunilor militare, actiunile psihologice pot fi si sunt folosite si pe timp de pace datorita faptului ca respecta principiile democratice si drepturile fundamentale ale omului, spre deosebire de manipulare.

In capitolul intitulat Comunicarea esenta a spiritului uman vom defini conceptul de comunicare de masa, functiile acesteia, precum si cateva teorii asupra efectelor pe care le are asupra indivizilor. Capitolul Actiunile psihologice noile arme ale democratiei cuprinde definirea domeniului si o prezentare a principiilor, tipurilor si metodelor pe care le inglobeaza actiunile psihologice.

Consideram ca actiunile psihologice reprezinta strategia, partea teoretica, pe cand operatiunile psihologice se refera la aplicarea in practica, pe teren a acestor actiuni.

De asemenea, actiunile psihologice sunt un derivat al razboiului psihologic, al manipularii, pentru ca desi utilizeaza aceleasi metode si tehnici, difera din punct de vedere al scopului si obiectivelor. Actiunile psihologice sunt folosite pentru impunerea pacii in situatiile de conflict, in timp ce manipularea urmareste declansarea situatiilor de violenta.

Evidentiem in capitolul Operatiunile psihologice folosirea actiunilor psihologice in situatii tensionate: conflictul din Golful Persic, operatiunile de impunere a pacii din Haiti si Somalia, precum si in razboiul din Cecenia.

Procesul de comunicare este omniprezent. Face parte din viata fiecarui individ, dar numai atata timp cat acesta se afla in relatie cu semenii sai.

Putem spune ca procesul de comunicare este in stransa legatura cu cel de socializare. A comunica inseamna, intr-o prima instanta, transmiterea de la un individ la altul a unui mesaj, care contine idei, ganduri sau sentimente.

Provenind de la latinescul communicare, una din semnificatiile acestui cuvant este punerea in legatura a doua persoane.

Conform filosofului roman Constantin Noica, comunicarea inseamna si a pune in comun, a impartasi, a pune impreuna, a amesteca, a uni. Noica se opreste si asupra termenilor comunicare, cuminecatura, impartasanie, subliniind diferenta dintre comunicarea umana si cea dintre masini. Oamenii pot comunica sentimente si senzatii, pe cand masinile sunt niste simple instrumente ce transmit ceea ce primesc de la cei care le utilizeaza.

Exista o multime de definitii ale comunicarii.

Denis McQuail o definea astfel: actiunea de a transmite un mesaj despre ceva cuiva care este receptorul.

In acceptiunea teoreticianului, chiar prin cartea pe care a scris-o el, autorul transmite un mesaj unui receptor care este cititorul. McQuail se refera si la existenta unor preconditii, cum ar fi: intentia autorului de a transmite idei, motivatia cititorului, precum si subiectul mesajului.

J. J. Van Cuilenburg delimiteaza astfel conceptul: Comunicarea este un proces care, din unghiul stiintei comunicarii, dispune ...

Bibliografie:

NOICA CONSTANTIN - "ROSTIREA FILOSOFICA ROMANEASCA" - EDITURA STIINTIFICA, BUCURESTI, 1970

MCQUAIL DENIS - "COMUNICAREA" - EDITURA INSTITUTUL EUROPEAN, IASI, 1999

VAN CUILENBURG J.J., SCHOLTEN O., NOOMEN G.W. - "STIINTA COMUNICARII" - EDITURA HUMANITAS, BUCURESTI, 1998

DRAGAN IOAN - "PARADIGME ALE COMUNICARII DE MASA" - EDITURA ALL, BUCURESTI, 1996

LASSWEL HAROLD D. APUD DENIS MCQUAIL, SVEN WINDHAL - "COMMUNICATION MODELS" - LONGMAN, LONDON AND NEW YORK, SECOND EDITION, 1993

PRUTIANU STEFAN - "COMUNICARE SI NEGOCIERE IN AFACERI" - EDITURA POLIROM, IASI, 1998

MCLUHAN MARSHALL - "MASS-MEDIA SAU MEDIUL INVIZIBIL" - EDITURA NEMIRA, BUCURESTI, 1997

DE FLEUR, MELVIN L., BALL-ROKEACH, SANDRA - "TEORII ALE COMUNICARII DE MASA" - EDITURA POLIROM, IASI, 1999

JEANNENEY, JEAN NOEL - "O ISTORIE A MIJLOACELOR DE COMUNICARE" - EDITURA INSTITUTUL EUROPEAN, IASI, 1997

CHANEY, DAVID APUD IOAN DRAGAN - "PARADIGME ALE COMUNICARII DE MASA" - EDITURA ALL, BUCURESTI, 1996

SILVERSTONE ROGER - "TELEVIZIUNEA IN VIATA COTIDIANA" - EDITURA POLIROM, IASI, 1999

BREMNER LYNU - "MICA ENCICLOPEDIE INTRANET" - EDITURA ALL, BUCURESTI, 1998

POPESCU CRISTIAN FLORIN - "PRACTICA JURNALISMULUI DE INFORMARE" - EDITURA UNIVERSITATII LUCIAN BLAGA, SIBIU, 2000

DUMITRU IACOB, VALENTIN STANCU - "SISTEMUL RELATIILOR PUBLICE SI EXPRESIA PUBLICA A VIETII SOCIALE" - EDITURA ACADEMIEI DE INALTE STUDII MILITARE, BUCURESTI, 1997

ARADAVOIACE GHEORGHE, STANCU VALENTIN - "RAZBOAIELE DE AZI SI MAINE" - EDITURA MILITARA, BUCURESTI, 1999

CATALIN ZAMFIR, LAZAR VLASCEANU - "DICTIONAR DE SOCIOLOGIE" - EDITURA BABEL, BUCURESTI, 1998

LE BON, GUSTAVE - "PSIHOLOGIA MULTIMILOR" - EDITURA ANTET XX PRESS, BUCURESTI, 2000

TARDE, GABRIEL APUD, BONDREA AURELIAN - "SOCIOLOGIA OPINIEI PUBLICE SI MASS-MEDIA" - EDITURA FUNDATIEI ROMINIA DE MAINE, BUCURESTI, 1997

CSEPE JOSEPH APUD, VASILE VALENTIN - "RAZBOI SI PACE IN ZONA PSI" - IN INFORMATII SI COMENTARII, NR. 2 (22), BUCURESTI, MAI 1996

IACOB DUMITRU, STANCU VALENTIN - "IMAGOLOGIA SI RAZBOIUL INFORMATIONAL" - EDITURA ACADEMIEI DE INALTE STUDII MILITARE, BUCURESTI, 1997

EDUARD CRACSNER - "PSIHOSOCIOLOGIA MANIPULARII" - IN INFORMATII SI COMENTARII, NR. 2 (19), BUCURESTI, IUNIE 1995

ELLUL JACQUES APUD POPESCU, CRISTIAN FLORIN - "PRACTICA JURNALISMULUI DE INFORMARE" - EDITURA UNIVERSITATII LUCIAN BLAGA, SIBIU, 2000

CATHALA HENRI-PIERRE - "EPOCA DEZINFORMARII" - ED. AUTET XX PRESS, BUCURESTI, 2001

HARTWIG ST. - "WAHRHEIT WARD LUGE, ZENSUR UND SELBSZENZUR" ("ADEVAR SI MINCIUNA. CENZURA SI AUTOCENZURA") - IN TRUPPENPRAXIS/WEHRAUSBILDUNG, RFG, AN 40, NR. 9, SEPTEMBRIE 1996

ALLPORT G.W., POSTMAN L., APUD JEAN NOEL KOPFERAR - "ZVONURILE" - EDITURA HUMANITAS, BUCURESTI, 1993

DOMINGUEZ J. - "LOS MEDIOS DE LES OPERACIONES PSICOLOGICOS" ("MIJLOACE UTILIZATE IN OPERATIILE PSIHOLOGICE") - IN EJERCITO, SPANIA, AN 57, NR. 678, DEC. 1996

MITEA MARIAN - "DE LA CUVANTUL CARE AMENINTA LA CUVANTUL CARE AVERTIZEAZA SI CONVINGE" - IN "INFORMATII SI COMENTARII", NR. 1(21), IANUARIE 1996, BUCURESTI

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Actiunile psihologice si conexiunile acestora cu mass - media
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
70 pagini
Imagini extrase:
80 imagini
Nr cuvinte:
25 025 cuvinte
Nr caractere:
135 852 caractere
Marime:
113.88KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Științe Politice
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Științe Politice
Sus!