Teorii motivaționale privind satisfacția profesională

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 STRUCTURA MOTIVATIEI
2.1 FORME SI NIVELURI DE INTEGRARE A MOTIVATIEI
2.2 MOTIVATIE SI FRUSTRARE
2.3 MOTIVATIE SI CONFLICT
2.4 NIVEL DE ASPIRATIE, NIVEL DE EXPECTATIE, NIVEL DE REALIZARE
3 ABORDARI ALE MOTIVATIEI PENTRU MUNCA
3.1 TIPURI DE MOTIVATII ALE COMPORTAMENTULUI ORGANIZATIONAL
3.2 CONDITII DE INFLUENTA A MOTIVATIEI PENTRU MUNCA
3.3 SATISFACTIE PROFESIONALA
4 TEORII MOTIVATIONALE
4.1 TEORII MOTIVATIONALE DE CONTINUT
4.2 TEORII MOTIVATIONALE PROCESUALE
4.3 INTEGRAREA TEORIILOR MOTIVATIONALE
5 OMUL DIN PERSPECTIVA ORGANIZATIONAL - MANAGERIALA
6 STUDIU DE CAZ
7 CONCLUZII
8 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Una din intrebarile fundamentale care ii preocupa pe specialistii in domeniul psihologiei organizationale, dar si pe manageri este,, De ce sunt oamenii motivati sa faca ceva? . Cateva posibile raspunsuri privind diferitele motive pentru care oamenii se angajeaza in diferite actiuni ar fi: dorinta intrinseca de a obtine ceva, comparatia sociala, presiunea sociala, aspiratiile personale, probabilitatea de a avea succes, obisnuinta, cresterea stimei de sine (Warr, apud Furnham, 1997). Problema motivatiei este esentiala pentru activitatea umana, pentru intelegerea si explicarea comportamentului organizational al omului.

Scopurile organizatiilor pot fi atinse doar prin eforturile comune ale membrilor lor.

Una din conditiile pentru care unele organizatii sunt mai eficiente si mai productive decat altele o reprezinta calitatea si cantitatea eforturilor depuse de angajati, eforturi care sunt legate de motivatie.

Pentru a lucra bine, oamenii trebuie sa fie puternic implicati in munca lor si dornici sa atinga anumite scopuri, de la cele mai simple (dorinta de a face rost de bani sau de a ajunge mai repede acasa) pana la cele mai complexe si utile organizatiei (de a realiza lucruri importante, de a gasi metode noi si eficiente de munca, de a face ceea ce le produce placere). Organizatiile constituie, din perspectiva teoriilor motivationale, cadrul general si necesar in care pot fi satisfacute o seire de trebuinte psihologice fundamentale, dintre care cele mai multe au un accentuat caracter psiho-relationalA : nevoia de afiliere si integrare sociala, nevoia de recunoastere, de prestigiu si de participare la decizii, nevoia de comunicare pozitiva, etc.

In cazul acestui complex sistem motivational, trebuintele materiale nu reprezinta decat unul dintre elemente, a carui semnificatie psihologica este determinata in mare masura de gradul si de modul de satisfacere a celorlalte trebuinte. Astfel, conceptul de homo economicus, motivat multidimensional de interese materiale este inlocuit cu acela de om complex, motivat multidimensional, in care contextul relational oferit de organizatie si climatul climatul psihosocial interior resemnifica toate aspectele vietii si activitatii din cadrul acesteia.

factori specifici structurii motivationale individuale, cu valoare infrastructurala (trebuinte, motive, interese si aspiratii specifice unei persoane) A ; factori motivationali de grup, generati si modelati prin intermediul proceselor psihosociale de grup si care se manifesta exclusiv in acest cadru) A ; factori motivationali generati exclusiv ca urmare a apartenentei la o anumita organizatie, cu o valoare suprastructurala in raport cu celelalte doua categorii, pe care le influenteaza selectiv, in functie de pozitia ocupata la un moment dat in cadrul sistemului.

Fiecare persoana vine in cadrul unei organizatii cu o structura motivationala proprie, dar care se adapteaza si se ajusteaza in contextul interactiunilor grupale. Are loc o polarizare si o vectorizare a factorilor ...

Bibliografie:

ABRUDAN I. - "PREMISE SI REPERE ALE CULTURII MANAGERIALE ROMANESTI" - EDITURA DACIA, CLUJ - NAPOCA, 1999

BRATIANU C. - "MANAGEMENT STRATEGIC" - EDITIA A 2 - A, EDITURA UNIVERSITARIA CRAIOVA, CRAIOVA, 2002

BURNS B. - "MANAGING CHANGE" - 2ND EDITION, FINANCIAL TIMES, LONDON, 1996

DEAL T. , KENNEDY A. - "CORPORATE CULTURE" - PENGUIN BOOKS, NEW YORK, 1982

HILL C. W. L. , JONES G. R. - "STRATEGIC MANAGEMENT" - 4TH, HOUGHTON MIFFLIN COMPANZ, BOSTON, 1998

HOFFMAN O. - "MANAGEMENT. FUNDAMENTE SOCIOUMANE" - EDITURA VICTOR, BUCURESTI, 1999

HOFSTEDE G. - "CULTURES CONSEQUENCES: INTERNATIONAL DIFFERENCES IN WORK - RELATED VALUES" - SAGE PUBLICATIONS, BEVERLY HILLS, 1980

HOFSTEDE G. - "CULTURES AND ORGANIZATIONS. SOFTWARE OF THE MIND" - MCGRAW - HILL, LONDON, 1991

JOHNS G. - "COMPORTAMENT ORGANIZATIONAL" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1998

MATHIS R. L. , NICA P. C. , RUSU C. - "MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1998

NICOLESCU O. , VERBONCU I. - "MANAGEMENT" - EDITIA A 3 - A, EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1999

PETERS T. , WATERMAN JR. - "IN SEARCH OF EXCELLENCE" - HARPER COLLINS BUSINESS, NEW YORK, 1995

VLASCEANU M. - "ORGANIZATIILE SI CULTURA ORGANIZARII" - EDITURA TREI, BUCURESTI, 1999

VLASCEANU M. - "ORGANIZATII SI COMPORTAMENT ORGANIZATIONAL" - EDITURA POLIROM, IASI, 2003

VLASCEANU M. - "MANAGEMENTUL CARIEREI: SA INVATAM SA NE CONSTRUIM O CARIERA: ADAPTARE DUPA O IDEE DE EDGAR H. SCHEIN" - EDITURA COMUNICARE. RO, BUCURESTI, 2003

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Teorii motivationale privind satisfactia profesionala
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2005
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
56 pagini
Imagini extrase:
55 imagini
Nr cuvinte:
20 031 cuvinte
Nr caractere:
114 912 caractere
Marime:
139.62KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Sociologie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Sociologie
Sus!