Studiu privind stimularea creativității elevilor din învățământul primar

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 CREATIE. CREATIVITATE. CREATOR. LAMURIRI CONCEPTUALE
1.1 DEFINITII SI SENSURI
1.2 CREATIVITATEA - NUCLEUL REALIZARII EDUCATIEI VIITOARE
1.3 FACTORII CREATIVITATII
1.4 IMPLICATII PSIHO - PEDAGOGICE
2 MODALITATI DE DEZVOLTARE A CREATIEI IN PROCESUL DE PREDARE - INVATARE - EVALUARE
2.1 POSIBILITATI DE DEZVOLTARE A CREATIEI IN PROCESUL DE INVATAMANT
2.2 POVESTIRILE SI COMPUNERILE CREATE DE COPII. ROLUL LOR IN STIMULAREA CREATIVITATII
2.3 JOCUL DIDACTIC - ROLUL SAU IN DEZVOLTAREA CREATIVITATII
2.4 INVATAREA CREATIVA A MATEMATICII LA CLASELE I - IV
2.5 ISTORIE, GEOGRAFIE - CULTIVAREA EXPRIMARII CORECTE SI CREATIVE
3 INSTRUMENTE DE EVALUARE
3.1 INSTRUMENTE DE EVALUARE - LAMURIRI CONCEPTUALE
3.2 INSTRUMENTE DE EVALUARE A CREATIVITATII IN CADRUL ACTIVITATII DE MATEMATICA
3.3 REBUSUL SCOLAR - INSTRUMENT DE EVALUARE
3.4 EDUCATIE PLASTICA - EVALUAREA LUCRARILOR
4 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Creatie s. f.: actiune de a crea opere artistice, stiintifice; produs (valoros) al muncii creatoare, opera creata. Creativitate (lat. Creare, vis; engl. creativity). La inceput, notiunea se referea la capacitatea exceptionala a omului creator (artist, om de stiinta), dar, sub influenta cercetarilor psihologice, ea s-a orientat si spre domeniile tehnice, plitice, economice, cotidiene. Gandirea productiva si divergenta fac parte din princeperile creatoare.

Angajamentul emotional, cooperarea sociala, fantezia productiva, realizarea estetica sunt aspecte cognitiv-intelectuale ale actiunii creatoare.

Astazi se pleaca de la ideea ca toti oamenii sunt apti de performante creative.

Se pune intrebarea cum pot fi stimulate aceste capacitati, cum pot fi concretizate din punct de vedere pedagogic. Posibilitatile de dezvoltare a creativitatii, aparute o data cu amplificarea conceptului de invatamant deschis, bazat pe experienta si orientat spre actiune dau elevilor multe ocazii de manifestare a independentei, cooperarii, invatarii prin descoperire, gandirii problematizate si activitatii estetice. Structurile scolare, care adesea ii constrang pe elevila invatare pasiva si ii supun la presiune si disciplinare actioneaza ca o frana in calea creativitatii.

Creativitatea consta intr-o structura caracteristica a psihicului, care face posibila realizarea ueni productii, opere noi.

Originalitatea produsului creat e foarte variata: de la rezultatele expresive ale desenului infantil, la creativitatea inovatoare prin care se aduc modificari esentialeprincipiilor de baza ale unui domeniu (specifica marilor talente). Daca la acest nivel nu ajung decat putini oameni, realizarea unor investitii este accesibila orcarui om, cu conditia unor interese si experiente corespunzatoare. Cultivarea spiritului inovator constituie una din sarcinile scolii de azi, cand operatiile stereotipe din productie sunt efectuate de masini automate, conduse de calculatoare.

Termenul de creativitate isi are originea in cuvantul latin creare, care inseamna a zamisli, a fauri, a naste. Creativitatea defineste un proces, un act dinamic care se dezvolta, se desavarseste si cuprinde atat originea cat si scopul.

Conceptul de creativitate, unul dintre cele mai fascinante concepte cu care a operat vreodata stiinta, este inca insuficient delimitat si definit. Aceasta se explica prin complexitatea procesului creativ, ca si prin diversitatea domeniilor in care se realizeaza creatia. Dupa unii autori, acest lucru se intampla ori de cate ori o notiune este difuzata de la un grup restrans de specialisti la o populatie mai larga, pierzandu-si astfel caracterul univoc, stabilitatea si rigoarea. Nu este vorba de un proces de degradare, ci de asimilare a gandirii logice individuale la gandirea sociala.

Etimologia cuvintelor ne demonstreaza ca termenul de creativitate defineste un proces, un act dinamic care se dezvolta, se desavarseste si cuprinde atat originea cat si scopul.

Termenul si notiunea ...

Bibliografie:

DICTIONAR EXPLICATIV AL LIMBII ROMANE, ACADEMIA ROMANA, INSTITUTUL DE LINGVISTICA "IRGU IORDAN", BUCURESTI, 1998, P. 237

KARL G. ZENKE - "DICTIONAR DE PEDAGOGIE HORST. SCHAUB" - EDITURA POLIROM, P. 52

"PSIHOPEDAGOGIE" - EDITURA POLIROM 1998, P. 54

SANDALA - MARINA BADULESCU - "FORMAREA FORMATORILOR CA EDUCATORI AI CREATIVITATII"

MIHAELA ROCO - "CREATIVITATE SI INTELIGENTA EMOTIONALA" - EDITURA POLIROM, 2001, P. 13

VENERA - MIHAELA COJOCARIU - "EDUCATIE PENTRU SCHIMBARE SI CREATIVITATE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 2003, P. 166

ANA STOICA - "CREATIVITATEA ELEVILOR" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1983

"DICTIONAR DE PEDAGOGIE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA BUCURESTI, 1979, P. 202

NICOLAE CONSTANTIN MATEI - "EDUCAREA CAPACITATILOR CREATOARE IN PROCESUL DE INVATAMANT" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1982

"DICTIONAR DE PEDAGOGIE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1979

"INVATAMANTUL PRIMAR" - EDITURA DISCIPOL, P. 120

C. POPOVICI, I. GHEBE - "CULEGEREA DE JOCURI DIDACTICE PT CLASELE I - IV" - BUCURESTI, EDP, 1971

N. OPRESCU - "EDUCAREA CREATIVITATII ELEVILOR IN PROCESUL DE INVATAMANT" - REVISTA DE PEDAGOGIE, NR. 3, 1977

CUCOS CONSTANTIN - "PEDAGOGIE" - EDITURA POLIROM, IASI, 2002

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu privind stimularea creativitatii elevilor din invatamantul primar
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9.3/10 (4 voturi)
Anul redactarii:
2006
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
81 pagini
Imagini extrase:
85 imagini
Nr cuvinte:
28 784 cuvinte
Nr caractere:
146 237 caractere
Marime:
128.12KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Sociologie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Sociologie
Sus!