Studiu privind îmbogățirea și perfecționarea vocabularului prin activități de tip școlar

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 MOTIVATIA ALEGERII TEMEI
2 CONCEPTUL DE VOCABULAR
3 MIJLOACE DE IMBOGATIRE A VOCABULARULUI
4 PARTICULARITATILE DE UTILIZARE A VOCABULARULUI LA COPIII DE VARSTA PRESCOLARA
4.1 STRUCTURI LEXICALE COMUNE LA COPII DE VARSTA PRESCOLARA
4.2 IDENTIFICAREA TIPURILOR DE GRESELI: PRONUNTIE, SENS, PLASARE IN CONTEXT, UTILIZARE CORECTA, CAUZE, SOLUTII
5 PROTOCOLUL CERCETARII - ETAPE METODOLOGICE IMPLICATE IN CERCETAREA FORMELOR SI MODALITATILOR DE IMBOGATIRE SI ACTIVIZARE A VOCABULARULUI LA PRESCOLARI
5.1 IPOTEZA CERCETARII
5.2 TEMATICA CERCETARII
5.3 CONTINUT
5.4 METODE DE PROMOVARE SI DE MASURARE A DATELOR
5.5 MIJLOACE DE INVATAMANT
5.6 FORME DE ORGANIZARE
6 EXPERIMENTUL
6.1 APLICAREA EXPERIMENTULUI, CULEGEREA DATELOR, EVALUARE
7 CONCLUZII
8 BIBLIOGRAFIE
9 ANEXE

Extras din licența:

In invatamantul romanesc de toate gradele, dar in special in invatamantul prescolar studiul lexical merita o atentie mult mai mare decat i se acorda in momentul de fata din mai multe motive: schimbarile care au loc in societate precum si spectaculoasele progrese ale stiintei contemporane se reflecta in primul rand si nemijlocit in vocabular considerat ca fiind compartimentul limbii cel mai labil si mai deschis influientelor din afara Legatura dintre istoria lexicului si istoria societatii este atat de stransa si de evidenta, incat celebrul lingvist francez Antoine Meillert se considera pe deplin indreptatit sa afirme ca orice vocabular exprima, de fapt, o civilizatie. De aici rezulta necesitatea de a-l studia cat mai temeinic si ori de cate ori este posibil in indisolubila legatura cu prefacerile de diverse naturi care au loc in viata unei colectivitati lingvistice.

Imbogatirea si perfectionarea vocabularului constituie un lucru mult mai greu de realizat decat insusirea regulilor gramaticale ale limbii materne.

Inca de la varsta prescolara, copilul stapaneste in linii mari sistemul gramatical al limbii pe care o vorbeste insa achizitionarea de noi cuvinte si folosirea lor corecta raman un deziterat permanent de-a lungul intregii vieti.

Este de remarcat rolul gradinitei in a-i sprijini pe copii in formarea unui vocabular cat mai bogat pentru a se putea exprima liber, expresiv, coerent si corect din punct de vedere gramatical.

In decursul anilor de gradinita sub influienta cerintelor crescande ale activitatii si comunicarii are loc o asimilare rapida a diferitelor aspecte ale limbii (compozitia fonetica, vocabularul, structura gramaticala) apar si se dezvolta noi functii si forme ale limbajului care devine mai inchegat, mai coerent.

La venirea in gradinita copilul de trei ani are un limbaj cu caracter situativ ce se exprima prin dialog. Sensul cuvintelor si propozitiilor depinde de imprejurarile concrete, iar vorbirea situativa este completata de gesturi. La aceasta varsta raporturile gandire-vorbire sunt deseori surprinzatoare. Uneori copilul nu este in stare sa explice actiunile inteligente pe care, totusi, le stapaneste pe plan practic, alteori executa ordine pe care nu este in stare sa le repete. Uneori, de dragul sonoritatii cuvintelor prinde din zbor notiuni pe care nu le intelege si le foloseste la intamplare sau formeaza expresii fara sa aiba o cat de mica idee despre raportul pe care-l exprima. Limbajul la aceasta varsta este format din propozitii scurte, abunda exclamatiile, interjectiile, repetitiile, onomatopeele. Pe langa aceasta, este cunoscuta dificultatea pe care o intampina copilul de 3 ani in emiterea si pronuntarea corecta a cuvintelor vorbirii.

Mi-am propus sa evidentiez in aceasta lucrare necesitatea imbogatirii si activizarii vocabularului prin toate activitatile de tip prescolar, progresele realizate de copii in acest sens si implicit in insusirea notiunilor toate acestea reflectate in formarea si evolutia ...

Bibliografie:

BARBU H. , POPESCU E. , SERBAN F. - "ACTIVITATI DE JOC SI RECREATIV DISTRACTIVE" - E. D. P. , BUCURESTI, 1990

BADICA TATIANA - "EXERCITII PENTRU DEZVOLTAREA VORBIRII PRESCOLARILOR" - E. D. P. , BUCURESTI, 1979

BADICA TATIANA, DUTU OLGA, MARINESCU EUGENIA - "JOCURI DIDACTICE PENTRU CUNOASTEREA MEDIULUI SI DEZVOLTAREA VORBIRII" - E. D. P. , BUCURESTI, 1974

CONSTANTIN PARFENE - "COMPOZITIILE IN SCOALA" - E. D. P. , BUCURESTI, 1980

COZMAN MARIA - "MODALITATI PEDAGOGICE DE STIMULARE A COMUNICARII" - REVISTA DE PEDAGOGIE, BUCURESTI, 1981

DRAGAN NICOLA, IOAN NICOLA - "CERCETAREA PSIHO - PEDAGOGICA" - EDITURA TIPOUNER, TARGU MURES, 1993

D. AUSUBEL, FL. ROBINSON - "INVATAREA IN SCOALA - O INTRODUCERE IN PSIHOLOGIA PEDAGOGICA" - TRADUCERE, BUCURESTI, E. D. P, 1981

DUMITRU MUSTER - "METODOLOGIA CERCETARII IN EDUCATIE SI INVATAMANT" - EDITURA LITERA, BUCURESTI, 1985

DUTU OLGA, JINGA IOAN - "DEZVOLTAREA COMUNICARII ORALE" - REVISTA INVATAMANTULUI PRESCOLAR, NR. 1 - 2, 1993

EMIL VERZA - "EDUCATIA INTELECTUALA A COPIILOR PRESCOLARI" - CULEGERE METODICA EDITATA DE REVISTA DE PEDAGOGIE, BUCURESTI, 1975

EMIL VERZA - "CONDUITA VERBALA A SCOLARILOR MICI" - E. D. P. , BUCURESTI, 1973

EMILIA BOCSOIU - "PREVENIREA SI CORECTAREA TULBURARILOR DE LIMBAJ" - E. D. P. , BUCURESTI, 1974

GOLU PANTELIMON, ZLATE MIELU, VERZA EMIL - "PSIHOLOGIA COPILULUI" - MANUAL PENTRU CLASA A XI - A, SCOLI NORMALE, E. D. P. , BUCURESTI, 1993

HRISTEA THEODOR - "SINTEZE DE LIMBA ROMANA" - EDITURA ALBATROS, BUCURESTI, 1984

I. CERGHIT - "PERFECTIONAREA LECTIEI IN SCOALA MODERNA" - E. D. P. , 1985

MARIA MONTESSORI - "DESCOPERIREA COPILULUI" - E. D. P. , BUCURESTI, 1977

JINGA IOAN, NEGRET ION - "INVATAREA EFICIENTA" - EDITIS, BUCURESTI, 1994

MUNTEANU G. , E. BOLOG, VISTIAN GOIA - "LITERATURA PENTRU COPII" - MANUAL PENTRU LICEELE PEDAGOGICE, BUCURESTI, 1970

MATEESCU IOANA, DAMALAN LIVIA - "POVESTIRILE COPIILOR, MIJLOC DE DEZVOLTARE A VORBIRII - DE LA GRADINITA LA SCOALA" - CULEGERE METODICA EDITATA DE REVISTA DE PEDAGOGIE, BUCURESTI, 1975

PAUL POPESCU NEVEANU - "DICTIONAR DE PSIHOLOGIE" - EDITURA ALBATROS, BUCURESTI, 1978

TATIANA SLAMA CAZACU - "DIALOGUL LA COPII" - EDITURA ACADEMIEI R. S. R. , BUCURESTI, 1961

TATIANA SLAMA CAZACU - "PROBLEME ALE DEZVOLTARII LIMBII ROMANE CA LIMBA MATERNA IN GRADINITE SI CLASELE PRIMARE IN CULEGEREA METODICA" - BUCURESTI, 1975

URSULA SCHIOPU, VERZA EMIL - "PSIHOLOGIA VARSTELOR" - E. D. P. , BUCURESTI, 1981

VARZARI E. , TAIBAN M. , MAMASIA V. , GHEORGHIAN E. - "METODICA CUNOASTERII MEDIULUI INCONJURATOR SI DEZVOLTAREA VORBIRII" - E. D. P. , BUCURESTI, 1970

SURDU IOAN, DANILA IOAN, SOVA SIMINICA - "EDUCATIA LIMBAJULUI IN GRADINITA" - E. D. P. , BUCURESTI, 1995

VIORICA PREDA - "PROGRAMA ACTIVITATILOR INSTRUCTIV - EDUCATIVE IN GRADINITA DE COPII", BUCURESTI, 2000

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • studiu privind imbogatirea si actizarea vocabularului prin activitati de tip scolar
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2003
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
88 pagini
Imagini extrase:
98 imagini
Nr cuvinte:
27 550 cuvinte
Nr caractere:
147 745 caractere
Marime:
147.43KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Sociologie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Sociologie
Sus!