Publicitatea și efectele acesteia asupra consumatorului

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 RECLAMA PUBLICITARA
2.1 DEFINITII, ISTORIC, FUNCTII, CLASIFICARE, ELEMENTE ALE RECLAMEI
2.2 EFECTELE NEGATIVE ALE PUBLICITATII
2.3 PERSPECTIVE SOCIOLOGICE ASUPRA MASS - MEDIA
2.4 EFECTELE SI ROLURILE PUBLICITATII
3 COMUNICAREA - CANALUL DE TRANSMITERE AL PUBLICITATII
3.1 ASPECTE GENERALE
3.1.1 DEFINITII, FUNCTII, MIJLOACE SI FORME ALE COMUNICARII
3.1.2 VIZIUNEA SOCIOLOGICA ASUPRA COMUNICARII
3.2 COMUNICAREA PUBLICITARA
3.2.1 COMUNICAREA DE MASA MIJLOACE SI FORME DE COMUNICARE IN MASA
3.2.2 TEORII SOCIOLOGICE ALE EFECTELOR COMUNICARII DE MASA
3.2.3 EFECTELE SOCIALE, FUNCTIILE SI DISFUNTIILE MASS - MEDIA
3.3 MESAJUL PUBLICITAR
3.3.1 STRUCTURA, CARACTERISTICI, STRATEGII SI TEORII ALE MESAJULUI PUBLICITAR
3.3.2 CONTINUTUL SI CONSTRUCTIA MESAJULUI PUBLICITAR
4 COMPORTAMENTUL DE CONSUMATOR
4.1 DEFINTII, CARACTERISTICI
4.2 PENTRU O TEORIE A CONSUMULUI
4.2.1 IDEOLOGIA BUNASTARII
4.2.2 OBIECT - NEVOIE - PLACERE - CONSUM
4.2.3 BEING YOURSELF
4.3 VIZIUNEA SOCIOLOGICA ASUPRA COMPORTAMENTULUI DE CONSUMATOR
4.4 FACTORI DE INFLUENTARE A COMPORTAMENTULUI DE CONSUMATOR
4.5 ACTIUNEA RECLAMEI ASUPRA PSIHICULUI SI COMPORTAMENTULUI
4.5.1 EFECTUL MANIPULATOR AL RECLAMELOR
4.5.2 MODELELE PERSUASIUNII MECANISME DE INFLUENTARE A OAMENILOR
5 METODOLOGIA CERCETARII
6 ANALIZA
7 ANALIZA DE CONTINUT CALITATIVA A RECLAMELOR MENTIONATE IN CHESTIONAR
8 CONCLUZII
9 BIBLIOGRAFIE
10 ANEXE

Extras din licența:

Mass-media este considerata a fi in zilele noastre a patra putere in stat, avand legile si regulile sale care se impun a fi urmate pentru a putea trai in societate, impreuna cu restul oamenilor. Daca pentru cele trei puteri de stat formale exista legi si restrictii menite sa aduca ordinea, linistea, buna cuviinta si buna purtare in societate, mass media urmareste o uniformizare a conportamentelor indivizilor, o aducere la un numitor comun, prin incadrarea in anumite paturi procustiene.

Prin lucrarea de fata nu ne-am propus o campanie impotriva publicitatii, nici o aducere in atentie a efectelor sale asupra indivizilor, ci doar o simpla cercetare asupra acestor efecte, cercetare care urmareste anumite comportamente si sustinerea lor pe baza unor teorii sociologice si psihologice.

Ideea centrala este cea de comunicare: mai ales comunicare de masa; mergem pe acest concept sociologic al comunicarii deoacere el constituie baza existentiala a publicitatii, a mesajelor publicitare-transmiterea unui mesaj folosind diferite canale.

De asemenea vom trata si conceptul de comportament al individului, urmarind modificarea exercitata de catre mesajele si spoturile publicitare.

Desi titlul lucrarii pune accentul pe modificarea comportamentului prin mesajele publicitare, un rol foarte important in acest proces il detine comunicarea, de aceea capitolul destinat acesteai este unul mai vast.

Am putea motiva alegerea acestui subiect pentru lucrare prin faptul ca publicitatea reprezinta un fenomen interesant pentru domeniul social prin valurile pe care le starneste dar mai ales pentru ceea ce lasa in urma sa.

Totodata, desi exista o literatura destul de vasta pe acest domeniu, nu se poate spune niciodata ca s-a acoperit in intregime aria sa.

Tocmai de aceea, speram ca aceasta lucrare sa fie prima dintr-un sir de lucrari pe tema publicitatii si mai ales a modificarii comportamentale survenite in urma receptarii de mesaje publicitare.

I. Reclama publicitara I. 1. Definitii, istoric, functii, clasificare, elemente ale reclamei Ca orice alt concept cu care opereaza societatea, si mai ales sociologia, definitia publicitatii este supusa relativitatii in functie de punctul de vedere abordat. Astfel, se poate vorbi despre o definire a publicitatii din punct de vedere al stiintelor comunicarii si din punctul de vedere al marketingului. Primul punct de vedere priveste publicitatea intr-o diversitate de perspective: ca si institutie sociala prezenta in viata indivizilor, ca si forta de modelare a culturii de masa; mai este vazuta ca si o marfa supusa legilor vanzarilor-publicitatea are un pret, care odata platit, apar beneficiile; este totodata o forma de comunicare persuasiva cu scop de modificare a comportamentului receptorilor spre achizitionarea produsului respectiv, si totodata, publicitatea reprezint practic orice fora de comunicare prin care sunt promise destinatarilor beneficii reale legate de un produs.

Pentru a concluziona ideea primului punct de vedere, putem ...

Bibliografie:

ADAMS, H. F - ADVERTISING AND ITS MENTAL LAWS

ALWITT, MITCHEL - PSYCHOLOGICAL PROCESS AND ADVERTISING EFFECTS

AMITAI, ETZIONI - SOCIETATEA MONOCROMA

BAGWELL, K - THE ECONOMICS OF ADVERTISING. SUA: COLUMBIA UNIVERSITY, 2001

BONNANGE, CLAUDE - DON JUAN SAU PAVLOV

BRUNE, FRANOIS - FERICIREA CA OBLIGATIE. BUCURESTI: EDITURA TREI, 1996

CATOIU, I - COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI. BUCURESTI: EDITURA ECONOMICA, 1997

CHELCEA, SEPTIMIU - METODOLOGIA CERCETARII SOCIOLOGICE

COOK, GUY - THE DISCOURSE OF ADVERTISING. NEW YORK: ROUTLEDGE, 1992

CUILLENBERG, J. J - STIINTA COMUNICARII. BUCURESTI: EDITURA HUMANITAS, 1998

DECAUDIN J. M. - LA COMMUNICATION MARKETING. CONCEPTS, TCHNIQUES; STRATEGIES. PARIS: ECONOMICA, 1995

DRAGAN, IOAN. - PARADIGME ALE COMUNICARII DE MASA. BUCURESTI: ED. SANSA, 1996

DURAND, JAQUES - LES FORMES DE LE COMMUNICATION. PARIS: EDITURA DUNOD, 1981

DURNING, ALAN. - HOW MUCH IS ENOUGH THE CONSUMER SOCIETY AND THE FUTURE OF THE EARTH. NEW YORK: W. W. NORTON&COMPANY, INC

FERROL, GILLES. - METODE SI TEHNICI DE EXPRIMARE SCRISA SI ORALA. IASI: ED POLIROM, 1998

GODDARD, ANGELA. - LIMBAJUL PUBLICITATII. BUCURESTI: EDITURA POLIROM, 2002

HAINEAULT DORIS - LOUISE, ROY JEAN - YVES - PUBLICITATE SI PSIHANALIZA

ILIESCU DRAGOS, PETRE DAN - PSIHOLOGIA CONSUMATORULUI. BUCURESTI:EDITURA COMUNICARE. RO, 2004

KAPFERER, JEAN - NOEL - CAILE PERSUASIUNII. MODELE DE MODIFICARE A COMPORTAMENTULUI PRIN MASS - MEDIA. BUCURESTI:EDITURA COMUNICARE. RO, 2002

LAMBIN, J. J. - LE MARKETING STRATEGIQUE. FONDEMENTS, MTHODES ET APPLICATIONS, 1991.

MCQUAIL D. , WINDAHL S. - MODELE ALE COMUNICARII PENTRU STUDIUL COMUNICARII DE MASA BUCURESTI: EDITURA COMUNICARE. RO, 1994

MOLDOVAN MARIA, MIRON DORINA - PUBLICITATEA IN AFACERI. BUCURESTI : EDITURA LIBRA, 1995

PETCU, MARIAN. - SOCIOLOGIA MASS - MEDIA. CLUJ NAPOCA: EDITURA DACIA, 2002

PETRE, ANDREI - ANCHETA SOCIOLOGICA SI SONDAJUL DE OPINIE

SAPIR, E - COMMUNICATION. IN COMUNICAREA. MCQUAIL D. 1999. IASI

STEFAN BUZARNESCU - SOCIOLOGIA OPINIEI PUBLICE. 2005. TIMISOARA: EDITURA DE VEST

THOMSON, JOHN - THE MEDIA AND MODERNITY: A SOCIAL THEORY OF THE MEDIA. CAMBRIDGE: POLITY PRESS, 1995

TODORAN DIMITRIE. - PSIHOLOGIA RECLAMEI. BUCURESTI: EDITURA TRITONIC, 2005

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Publicitatea si efectele acesteia asupra consumatorului
    • Anexe
      • Anexe.doc
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2006
Nr fișiere:
4 fisiere
Pagini (total):
107 pagini
Imagini extrase:
117 imagini
Nr cuvinte:
40 707 cuvinte
Nr caractere:
227 782 caractere
Marime:
281.70KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Sociologie
Predat:
la facultate din Sibiu
Specializare:
Sociologie - etnologie
Materie:
Sociologie
Sus!