Personalitatea comunicațională a profesorului față de elev

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 MOTTO
2 ARGUMENT
3 ACCEPTIUNI GENERALE ALE CONCEPTULUI DE EMPATIE
3.1 CARACTERISTICILE COMUNICARII DE TIP EMPATIC
3.2 CARACTERISTICI ALE COMPORTAMENTULUI EMPATIC
3.3 EMPATIA CA TRASATURA A INTELIGENTEI EMOTIONALE
3.4 EMPATIA CA TRASATURA DE PERSONALITATE
4 SPECIFICUL COMUNICARII EDUCATIONALE
4.1 PERSONALITATEA COMUNICATIONALA A PROFESORULUI
4.2 COMUNICATIVITATEA CA APTITUDINE DIDACTICA SI ALTE APTITUDINI NECESARE
4.3 EFECTE ALE NIVELULUI DE EMPATIE AL PROFESORULUI
5 OBIECTIVE SI IPOTEZE
6 INVESTIGATIA PSIHOLOGICA
6.1 SUBIECTII
6.2 METODOLOGIA
7 ANALIZA CANTITATIVA SI INTERPRETAREA DATELOR
7.1 PRIMA IPOTEZA
7.2 A DOUA IPOTEZA
8 CONCLUZII
9 RECOMANDARI
10 ANEXE
11 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Daca mi se porunceste sa iubesc pe aproapele meu ca pe mine insumi, inseamna ca acest aproape este in realitate in aceea realitate adanc intima, care intrece multiplicitatea superficiala si vremelnica eu insumi. Iubeste in tine si in aproapele tau omenirea; iubeste pe acest tu insuti care are valoare absoluta si vesnica, dincolo de timp si spatiu Cum ajungem sa ne cunoastem pe noi insine si sa traim impacati in orice moment? Cum putem face fata lumii exterioare in care tot timpul trebuie sa ne auto-depasim, dar si celei interioare, care nu este lipsita de culoare si mister, fiind o lume a viselor, a dorintelor si totodata a infernului? Toate aceste aspecte legate de fortele care imping fiinta umana sa faca un anumit gest, sa analizeze intr-un anumit fel realitatea, sunt cercetate inca din cele mai vechi timpuri. Indiferent de nivelul tehnologiei si tehnicii latura psihica a omului a fost un subiect indispensabil pentru cercetare. Este omul impins pe parcursul vietii de forte care tin de genetica, este oare impins de forte nevazute si imposibil de detectat ca si origine inca, exista ceva dincolo de noi, ceva se vom putea intelege si accepta? De ce sunt oamenii diferiti unii de altii?

De ce unii sunt mai sensibili decat altii?

De ce unii sunt mai inteligenti decat altii?

De ce unii pot sa simta si sa faca anumite lucruri care, la prima vedere, par iesite din comun? Acestea sunt doar cateva dintre intrebarile care consider ca macina orice fiinta dornica sa se descopere si sa gaseasca un sens al vietii. Lucrarea de fata trateaza un aspect destul de complex, intalnit ca si idee in discutiile obisnuite, dar necunoscut la modul absolut, un aspect ce tine de zestrea oricarei fiinte umane - empatia.

Descrisa in diferitele domenii ale psihologiei si nu numai, empatia apare in cadrul relatiilor interpersonale, se construieste pe parcursul vietii si se dezvolta intr-un mediu armonios, fiind o capacitate a fiintei umane de a se apropia de o alta fiinta, de a se transpune intr-o alta fiinta intr-o masura mai mare sau mai mica, de a trai in acelasi timp cu aceasta stari profunde de comuniune, de intelegere reciproca.

Aceasta abilitate este importanta de cunoscut, este benefica de dezvoltat, avand consecinte deosebite in stabilirea unor relatii armonioase cu cel sau cei de langa noi.

Persoanele care lucreaza in domenii ce presupun contacte frecvente si cu un grad cel putin mediu de implicare emotionala cu altii (profesorii, psihologii etc.

) au nevoie de a-si dezvolta latura empatica.

Am dorit sa cercetez cat, cum si ce efecte are nivelul acestei laturi a personalitatii umane la profesori, din punct de vedere al relatiei acestora cu elevii- un nivel ridicat sau scazut al acesteia influenteaza cu ceva randamentul si rezultatele elevilor sau nu? De asemenea, in lucrare este tratata empatia ca si trasatura a inteligentei emotionale.

Apar si aspecte legate de legatura dintre nevoia de afiliere si de ajutorare a altora si stima de sine a cadrelor didactice ...

Bibliografie:

SHILS EDWARD - "THE CALLING OF EDUCATION. THE ACADEMIC ETHIC AND OTHER ESSAYS ON HIGHER EDUCATION" - THE UNIVERSITY OF CHICAGO PRESS, 1997

J. F. HELD, J. MAUCORPS - "JE ET LE LEA AUTRES ESSAI SUR L'EMPATHIE QUOTIDIENNE" - PARIS, PAYOT, 1971

PAUL FRAISSE - "PSYCHOLOGIE DES RYTHMES HUMAINS, LES RYTHMES" - CONFERENCES PRESENTEES AU COLLOQUE SUR LES RYTHMES, LYON, SIMEP EDITION, 1968

E. FISCHBEIN - "A INVATA SI A INTELEGE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1969

ROCO MIHAELA - "CREATIVITATE SI INTELIGENTA EMOTIONALA" - EDITURA POLIROM, IASI, 2004

BULLMER KENNETH - "THE ART OF EMPATHY. A MANUAL FOR IMPROVING ACCURACY OF INTERPERSONAL PERCEPTION" - HUMAN SCIENCES PRESS, S. U. A. , 1975

CH. LALO - "L'ESTHETIQUE EXPERIMENTALE CONTEMPORAINE" - PARIS, F. ALCAN, 1908

EZECHIL LILIANA - "COMUNICAREA EDUCATIONALA IN CONTEXT SCOLAR" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 2002

GAVRELIUC ALIN - "O CALATORIE ALATURI DE CELALALT. STUDII DE PSIHOLOGIE SOCIALA" - EDITURA UNIVERSITATII DE VEST DIN TIMISOARA, CAPITOLUL ATRACTIA INTERPERSONALA, 2002

GHERGHINESCU RUXANDRA, STROE MARCUS, ION MANZAT, GHE. NEACSU, GRIGORE NICOLA, DOINA STEFANA SAUCAN - "COMPETENTA DIDACTICA - PERSPECTIVA PSIHOLOGICA" - EDITURA ALL, BUCURESTI, 1999

GHIVIRIGA LUMINITA - "RELATIA PROFESOR - ELEVI IN PERSPECTIVA LECTIEI MODERNE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1975

GRIGORIU B. , SAFRAN O. - "COORDONATE ALE PREDARII - INVATARII DIN PERSPECTIVA DIDACTICII MODERNE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1976

MURESAN VALERIA - "MOTIVATIA PENTRU PROFESIUNEA DIDACTICA IN PERSPECTIVA EDUCATIEI PERMANENTE" - TIPOGRAFIA UNIVERSITATII DE VEST DIN TIMISOARA, 1991

NEVEANU PAUL - POPESCU, ZLATE MIELU, CRETU TINCA - "PSIHOLOGIE SCOLARA" - UNIV. DIN BUCURESTI, FACULTATEA DE ISTORIE - FOLOSOFIE, CATEDRA DE PEDAGOGIE - PSIHOLOGIE, BUCURESTI, 1987

NICOLA IOAN - "PEDAGOGIE SCOLARA" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1980

PRELICI VIOREL - "EVALUAREA EFICIENTEI CADRELOR DIDACTICE" - SEMINARUL PEDAGOGIC UNIVERSITAR, UNIVERSITATEA DE VEST DIN TIMISOARA, 1987

ROSCA ALEXANDRU - "MOTIVELE ACTIUNILOR UMANE" - EDITURA INSTITUTULUI DE PSIHOLOGIE AL UNIVERSITATII DIN CLUJ LA SIBIU, 1943

SAUCAN DOINA - STEFANA - "COMUNICAREA DIDACTICA, EXPRESIVITATE SI STIL" - EDITURA ATOS, BUCURESTI

SIMIONESCU TEODORA - "RANDAMENTUL SCOLAR. TEHNICI SI METODE DE OBIECTIVARE A NOTARII" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1976

STROE MARCUS - "EMPATIA CERCETARI EXPERIMENTALE" - EDITURA ACADEMIEI REP. SOCIALISTE ROMANIA, 1971

STROE MARCUS, DAVID TEODORA, PREDESCU ADRIANA - "EMPATIA SI RELATIA PROFESOR - ELEV" - EDITURA ACADEMIEI R. S. R. , BUCURESTI, 1987

STROE MARCUS, DOINA STEFANESCU SAUCAN - "EMPATIA SI LITERATURA"

TH. LIPPS - "LEITFADEN DES PSYCHOLOGIE" - LEIPZIG, ENGELMAN, 1906

VASILE PAVELCU - "CUNOASTEREA PSIHOLOGICA SI SENTIMENTUL" - IN "REVISTA DE FILOZOFIE", NR. 3, 1937

ZLATE MIELU - "OMUL - FATA IN FATA CU LUMEA" - EDITURA ALBATROS, BUCURESTI, 1988

"DICTIONARY OF PSYCHOLOGY" - S. U. A. , HAUGHTON MIFFLIN COMPANY, 1934

"VOCABULAIRE DE LA PSYCHOLOGIE" - EDITURA. A II - A, PARIS, P. U. F. , 1957

"A DICTIONARY OF THE SOCIAL SCIENCES" - NEW YORK, THE FREE PRESS OF GLENCOE, 1962

"DICTIONAIRE DE LA PSYCHOLOGIE" - PARIS, LARROUSE, 1965

"PERSONALITY MC GRAW" - HILL BOOK COMPANY INC, NEW YORK, 1959

"THE ACT OF CREATION" - HUTCHINSON OF LONDON, 1964

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Personalitatea comunicationala a profesorului fata de elev
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2005
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
79 pagini
Imagini extrase:
84 imagini
Nr cuvinte:
23 595 cuvinte
Nr caractere:
127 867 caractere
Marime:
120.72KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Sociologie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Sociologie
Sus!