Intervenția asistententului social în dezvoltarea personalității copilului instituționalizat

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 ARGUMENT
2 CUNOASTEREA PERSONALITATII COPILULUI DE VARSTA PRESCOLARA
2.1 DINAMICA DEZVOLTARII PROCESELOR PSIHICE FUNDAMENTALE ALE COPILULUI DE VARSTA PRESCOLARA
2.2 DIMENSIUNILE SOCIO - AFECTIVE ALE PROCESULUI DE INTEGRARE SOCIALA PENTRU COPIII INSTITUTIONALIZATI
3 ASISTENTA SOCIALA SCOLARA
3.1 DELIMITARI CONCEPTUALE
3.2 INTEGRAREA SOCIALA - MIJLOC SI SCOP IN FORMAREA PERSONALITATII UMANE
3.3 INSTITUTIILE DE OCROTIRE - CADRU FIZIC SI PSIHIC DE VIATA SPECIFIC UNEI ANUMITE CATEGORII DE COPII
4 MODALITATI CONCRETE DE ACTIUNE SOCIAL - SCOLARA UTILIZATE PENTRU INTEGRAREA SCOLARA A COPILULUI INSTITUTIONALIZAT
5 ASPECTE REFERITOARE LA ACTIVITATEA DE INTERVENTIE A ASISTENTULUI SOCIAL IN DEZVOLTAREA PERSONALITATII SI IN OPTIMIZAREA PROCESULUI DE SOCIALIZARE A COPIILOR INSTITUTIONALIZATI
5.1 ACTIUNEA ASISTENTULUI SOCIAL IN SPRIJINUL SOCIALIZARII COPILULUI INSTITUTIONALIZAT
5.2 CONCLUZII PRIVIND DIRECTIILE DE MODERNIZARE A PROCESULUI INSTRUCTIV - EDUCATIV SI A ORGANIZARII ACTUVITATII IN CENTRELE DE PLASAMENT PENTRU COPII PRESCOLARI
5.3 ASISTENTA SOCIALA SI SISTEMUL "PLASARII FAMILIALE". COPII INTEGRATI TEMPORAR IN FAMILII
5.4 PROPUNERI DIN PUNCT DE VEDERE AL ASISTENTULUI SOCIAL PRIVIND MODIFICAREA UNOR ASPECTE ALE ORGANIZARII PROGRAMULUI ZILNIC IN CENTRELE DE PLASAMENT, CE AU O INFLUENTA DIRECTA ASUPRA DEZVOLTARII PERSONALITATII COPIILOR INSTITUTIONALIZATI
6 CONCLUZII
7 BIBLIOGRAFIE
8 ANEXE

Extras din licența:

Conflictele, tensiunile si incordarile intre diferite grupuri umane au aprins lumea ca un urias si devastator incendiu istoric. La inceputul mileniului al treilea, zeci si sute de mii de fiinte pier sau sunt mutilate in asemenea confruntari absurde si ilogice. Printre primele victime ale acestor manifestari sunt copiii.

De aceea, la New York, in 30 septembrie 1990, sefii de state au semnat in cadru solemn Declaratia cu privire la educatia, dezvoltarea, protectia si supravietuirea copiilor si au chemat la luarea unor masuri urgente atat la nivel national cat si local, pentru a asigura o viata demna si decenta copiilor si adolescentilor, in spiritul pacii, tolerantei, armoniei, al bunei convietuiri morale, civice si sociale.

Parintii indeosebi mama reprezinta primul mijloc de aparare al copilului.

Nu de putine ori, citadela familiala se surpa din anumite motive, iar cel care va suferi primul si profund, va fi copilul. In aceasta situatie, ocrotirea si educatia copilului, privat sau dezavantajat de familie, revine statului.

Acesta are obligatia de a asigura si continua dezvoltarea sub toate aspectele a copilului provenit dintr-un mediu familial carential, in conditii de scindare a ocrotirii prin deces, neglijenta, abandon, scindare solutionata prin institutionalizarea in centre de plasament.

Se naste astfel o categorie de dependenti social, cu un statut nou: acela de copil/tanar institutionalizat Interesul pentru problematica complexa a ocrotirii copilului privat sau dezavantajat de familie a condus, alaturi de alti factori, la reabilitarea statutului de asistent social si pregatirea printr-o institutie de invatamant superior a acestuia.

Lucrarea de fata incearca o abrdare a acestei profesii, putinele referiri teoretice in lucrari de specialitate cu privire la asistenta sociala in centre de plasament, au constituit, fiecare in parte, inpedimente dar existand investugatia in domeniile: juridic, istoric, psihologic si social, multe probleme s-au clarificat, s-au conturat directii de actiune, a fost adunat, selectat si prelucrat mult material faptic.

In urma tuturor acestora si avand la baza prgatirea teoretica asigurata de catre forma de invatamant superior asistenta sociala s-a reusit elaborarea prezentei lucrari, parcurgandu-se mai multe etape.

Ipoteza lucrarii a constituit-o problema: Identificarea elementelor de personalitate a copiilor institutionalizati ce pot fi influentate de activitatea asistentului social.

Stabilirea ipotezei a determinat formularea temei lucrarii de fata: Copilul institutionalizat si contributia asistentei sociale scolare la formarea personalitatii acestuia.

O data formulate ipoteza si tema lucrarii, a fost parcursa o perioada mai indelungata de investigatie teoretica pe problema aleasa, pe baza unei bibliografii, indrumata/recomandata de coordonatorul stiintific: Profesor Universitar Doctor DORU TOMPEA.

Apoi a fost proiectata si realizata investigatia practica, pentru o grupa de prescolari de la Centrul ...

Bibliografie:

BONTAS IOAN - "PEDAGOGIE" - EDITURA ALL, BUCURESTI, 1994

CHELCEA S. - "EXPERIMENTUL IN PSIHOLOGIE" - EDITURA STIINTIFICA, BUCURESTI, 1982

DRAGAN ION - "CERCETAREA PSIHOPEDAGOGICA" - EDITURA TIPOMUR, TG. MURES, 1933

DRAGOI CALIN - "OPTIMIZAREA PROCESULUI INSTRUCTIV EDUCATIV IN CASELE DE COPII" - E. D. P. , BUCURESTI, 1981

DRUTU I. - "PSIHOLOGIA GENERALA SI A COPILULUI" - E. D. P. , BUCURESTI, 1980

FARKAS MAGDALENA - "PREMISELE PSIHOLOGICE ALE INTRARII COPILULUI IN CLASA I" - E. D. P. , BUCURESTI, 1979

GOLU P. , MITROFAN N. - "INCIDENTA FACTORILOR PSIHOSOCIALI ASUPRA DEVENIRII PERSONALITATII SCOLARULUI MIC" - REVISTA DE PSIHOLOGIE, NR. 4, 1988

GORDON W. A. - "STRUCTURA SI DEZVOLTAREA PERSONALITATII" - E. D. P. , BUCURESTI, 1991

KULCSAR TIBERIU - "FACTORII PSIHOLOGICI AI REUSITEI SCOLARE" - E. D. P, BUCURESTI, 1978

MACAVEI ELENA - "FAMILIA SI CASA DE COPII" - EDITURA LITERARA, BUCURESTI, 1989

MARCUS STROE - "EMPATIA - CERCETARI EXPERIMENTALE" - EDITURA ACADEMIEI, BUCURESTI, 1987

MIFTODE VASILE - "METODE SI TEHNICI DE INVESTIGATIE SOCIALA" - VOL. I, II, IASI

MITROFAN I. - "CUPLUL CONJUGAL - ARMONIE SI DEZARMONIE" - E. S. E. , BUCURESTI, 1982

DORU TOMPEA - "ETICA, AXIOLOGIE, DEONTOLOGIE" - EDITURA ANKAROM, IASI, 1996

ZAMFIR CATALIN, ZAMFIR ELENA - "POLITICI SOCIALE - ROMANIA IN CONTEXT EUROPEAN" - EDITURA ALTERNATIVE, BUCURESTI, 1995

ZLATE M. - "FUNDAMENTELE PSIHOLOGIEI" - EDITURA HYPERION, BUCURESTI, 3 VOLUME, 1991 - 1994

CUNOASTEREA COPILULUI PRESCOLAR, COLECTIA CHATEDRA, EDITATA DE REVISTA DE PEDAGOGIE

CURIER UNICEF - BULETIN DE INFORMARE AL COMITETULUI NATIONAL ROMAN UNICEF, NR. 2 - 3, 1994

REVISTA INVATAMANTUL PRESCOLAR, NR. 2 - 3, 1993

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Interventia asistententului social in dezvoltarea personalitatii copilului institutionalizat
    • Anexe
      • Anexa1.doc
      • Anexa2.doc
      • Anexa3.doc
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2003
Nr fișiere:
6 fisiere
Pagini (total):
74 pagini
Imagini extrase:
116 imagini
Nr cuvinte:
23 581 cuvinte
Nr caractere:
148 230 caractere
Marime:
107.67KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Sociologie
Predat:
la facultate din Iasi
Materie:
Sociologie
Sus!